Gå til innhold

Brukt plass på C:\

Anbefalte innlegg

Når jeg tar egenskaper på C:\ står det at det er brukt 3,45GB men hvis jeg merker alt som er på C:\ (inkludert skjulte filer) så blir dette bare 1,86GB. Hvis jeg browser C:\ i Nero så finnes jeg mange filer som ikke vistes i Explorer, der i blandt pagefile.sys som er på 1,61GB. Hva er dette for en fil? Kan den slettes? Eller er det Windows bruker som Virtuelt Minne?

En liten off-topic ting: Hvor stor side vekslings fil er det jeg trenger når jeg har 1GB ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pagefile.sys er sidevekslingsfilen i Windows.

Dersom du aktiverer vis systemfiler i mappealternativer (kontrollpanelet) ser du de filene som du og ser i Nero.

Du ser sikkert en mappe som heter System Volume Information. Der ligger det informasjon til systemgjennopprettning. Denne kan ta en del plass. Men du kan fjerne disse ved å slå av system gjenopprettning i kontrollpanet-->system--> systemgjen.

Og dersom du tar å høyreklikker på en partisjon f.eks. C: og trykker diskopprydding og etter at den har scannet... gå til flere alternativer og velg Clean up på Systemgjennopprettnings taben... Dette fjerner alle bortsett fra de nyeste filene.

Du trenger egentlig ikke en særlig stor sidevekslingsfil når du har så mye ram. Sett den statisk på 768mb, det er sikkert nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...