Jovjo Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hei Jeg opplever hakking/lagging når jeg bruke hdmi kabel for å koble pcen til min TV. Laggingen oppleves spesielt når jeg ser film. Noen som vet hva som kan være problemet? Har ikke opplevd dette før ved bruk av andre pcer. Har forresten en nyere Grundig tv (ca. 2 år gammel). Takker for svar Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 High Performance Mode? Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hei! Sjekk her og bla ned, eventuelt til bunnen av tråden: http://www.techspot.com/community/topics/choppy-and-slow-video-playback-when-using-hdmi-hdtv.164819/ Lenke til kommentar
Jovjo Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Når jeg ser på film bruker pcen ca. 3 % av prosessor kraften, 12 gb med minne er ledig. Jeg tviler på at det er hardwaren det står på. Har lurt på om det kan være videofilen, men den funker jo fint på pcen. Samme videofilen funker også fint ved bruk av chromecast via plex. Forstår virkelig ikke dette. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Er det bildet som hakker, merkbar delay, eller sårlig syncet lyd som er problemet? Ordet "lagg" brukes til så mangt nå om dagen så du må nesten være mer spesifikk. Lenke til kommentar
Jovjo Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Lyden er ingen problem. Av og til hakker det litt, mens andre ganger er forstyrrelsen bare synlig på deler av bildet. Så for eksempel en film i går hvor en dame går opp en trapp. Rekkverket på denne trappen er et godt eksempel på mitt problem. Det var som om at et nytt bilde med rekkverk fløt over det første ved nedre del av rekkverket. Disse to bildene var ikke lagt perfekt oppå hverandre, slik at det så ut som om at det var to bilder. Tror det er en form for bildeforskyvelse på deler av bildet. Håper dette gav litt mening. Skulle kanskje bare ha lastet opp en video.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Ser det litt slik ut, bare at det ikke er like ekstremt? Skjer det kun ved video, eller kan det skje når du spiller/surfer også? Hvor lang kabel fra pc til tv? Og er det mange adaptere, skjøter eller overganger mellom pc og tv? Lenke til kommentar
Motbakk1 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Eg hadde liknande problem, ny laptop som hakka over hdmi til TV. Løysinga for meg var å endre innstillingane på TV'n, då dei ofte nyttar bildeforbedringsprogramvare for "glattare" bilde ved panoreringar osv. Dette fungerar ofte veldig bra med analoge inn-signal, men ved digitale signal kan det ofte føre til problem. Dei forskjellige TV-produsentane har forskjellige namn på dette, men skal vere lett å finne i menyen. Har fungert på både panasonic- og grundig-TV i mitt tilfelle, håpar det funkar for deg og! Lenke til kommentar
Jovjo Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Noe alla videon ja, men slett ikke så ekstremt. Kabelen er 5 meter lang, er bare en kabel og ingen adaptre mellom pc og tv. Skal sjekke ut innstillingene på tven i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå