Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å velge mellom 24" vs 27" skjerm


yosraz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en stasjonær pc som jeg er veldig fornøyd med. Har en 24" Samsung Syncmaster SB350H skjerm som jeg er ganske fornøyd med. Jeg bruker datamaskinen primært til spilling, men er ingen heavy gamer av den grunn. Nå var jeg innom Komplett.no og så 27" skjermer. De frister veldig, men jeg har en liten krok i leiligheten der datamaskinen skjermen står på et lite bord. Det er ca. 60-70 cm avstand mellom skjermen og meg. Jeg leste et sted om at dersom man kjøper større skjerm at avstanden mellom skjerme og en selv bør være noe lenger. Det har jeg ikke mulighet for her.

 

Spørsmålet mitt er om den skjermen jeg allerede har er god nok for gaming eller om den kan oppgraderes? (nå kan jo ting stort sett hele tiden oppgraderes).

 

Er takknemlig for tips og råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at man bør sitte lengre unna kommer hovedsakelig av at de kan se litt mer uskarpe ut. Men om man også øke oppløsningen, så er dette ikke "nødvendig" i det hele tatt. Altså 2560x1440 i oppløsning, opp fra 1920x1080.

Nedsiden er jo at du kun har noen få slike skjermer som samtidig er godt egnet for spilling, da det oftest bare finnes på skjermer med paneler som er ekstra gode på farger, men litt svakere med raske bevegelser i bildet (IPS). Din nåværende skjerm er nok god på hverken, så det blir kanskje ikke noe problem uansett.

Men skal man ha både pose og sekk, så er det kun en skjerm som gjelder, og det er Asus Rog Swift, som LMH1 linket til. Men igjen, for at du skal gjøre nytte av en så god skjerm som takler så mange piksler og raske bevegelser, så bør maskinen være mer enn bare relativt "sporty" (kraftig).

 

Selv spiller jeg ikke SÅ mye, og synes det funker svært bra med selv normale 27" IPS-skjermer med 2560x1440. FÅr større arbeidsareal også. :)

F.eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2717261

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at man bør sitte lengre unna kommer hovedsakelig av at de kan se litt mer uskarpe ut. Men om man også øke oppløsningen, så er dette ikke "nødvendig" i det hele tatt. Altså 2560x1440 i oppløsning, opp fra 1920x1080.

 

Nedsiden er jo at du kun har noen få slike skjermer som samtidig er godt egnet for spilling, da det oftest bare finnes på skjermer med paneler som er ekstra gode på farger, men litt svakere med raske bevegelser i bildet (IPS). Din nåværende skjerm er nok god på hverken, så det blir kanskje ikke noe problem uansett.

 

Men skal man ha både pose og sekk, så er det kun en skjerm som gjelder, og det er Asus Rog Swift, som LMH1 linket til. Men igjen, for at du skal gjøre nytte av en så god skjerm som takler så mange piksler og raske bevegelser, så bør maskinen være mer enn bare relativt "sporty" (kraftig).

 

Selv spiller jeg ikke SÅ mye, og synes det funker svært bra med selv normale 27" IPS-skjermer med 2560x1440. FÅr større arbeidsareal også. :)

F.eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2717261

Takk for svar. Jeg er ikke en heavy gamer og klarer meg med the second best også. Jeg får nok ikke endret plasseringen for den stasjonære, så får holde meg til en 24" skjerm. LMH1 anbefalte to stykker, men den dyreste har jeg ikke råd til akkurat nå. Spørsmålet mitt var om det er nødvendig for meg å oppgradere til en ny skjerm med tanke på den jeg allerede har - tips?

Lenke til kommentar

Nødvendig og nødvendig.

 

Har du en litt spenstig PC, så får du skjermer som gjør det vesentlig bedre med raske bevegelser, og som kan vise dobbelt så mange bilder i sekundet. F.eks den 24" som LMH1 linket til.

 

Om det er bra nok er nok vanskelig for oss å si. Det er en ganske så standard skjerm som glir ut sammen med en haug andre uten noen spesielle positive sider som gjør at den skiller seg ut. I mine øyne holder det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nødvendig og nødvendig.

 

Har du en litt spenstig PC, så får du skjermer som gjør det vesentlig bedre med raske bevegelser, og som kan vise dobbelt så mange bilder i sekundet. F.eks den 24" som LMH1 linket til.

 

Om det er bra nok er nok vanskelig for oss å si. Det er en ganske så standard skjerm som glir ut sammen med en haug andre uten noen spesielle positive sider som gjør at den skiller seg ut. I mine øyne holder det ikke.

 

 

Da har jeg kjøpt meg AOC-skjermen og er fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...