pinnedyr7 Skrevet 4. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2014 Er dette et bra kort? https://www.komplett.no/hp-nvidia-quadro-k2000/801250#!tab:extra Jeg trenger et grafikkskjermkort som renderer kjempefort når jeg redigerer film og renderer 3d og effekter. Helst et quadro. Jeg skal ønske meg det til jul, og kan ikke ha dyrere enn 4200 kr. hva ambefaler dere? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2014 Et quadro til under 4,2k? Quadro er dyrt. Har du et såpass lavt budsjett bør du heller gå for et GTX 970. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) K2000 ville jeg styrt unna. I disse dager er den erstattet av K2200, og definitivt det som gjelder, med nærmere en dobling i ytelse, og dobbelt så mye minne øker kapasiteten vesentlig. På håret under ditt budsjett, med 1kr: https://www.dustinhome.no/product/5010798094/nvidia-quadro-k2200-grafikkort?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146151&ssel=false MEN, først og fremst så ville jeg sjekket mer spesifikt hvilken programvare du har tenkt å kjøre, og hva slags maskinvareakselerasjon de takler. Altså om det MÅ være Quadro, om det holder med god Double Precision-ytelse og mye minne (Titan-kort gir masse for penga her, og går for en god pris på bruktmarked), eller om det kan være hvilket som helst Geforce gamingkort (f.eks et GTX 970). Er man veldig usikker på både støtten og programvaren man skal kjøpe, så er nok K2200 sikreste valget, og er faktisk nyeste maxwell-arkitekturen. Dens nærmeste bror på Geforce-fronten er Nvidia 750Ti. Å kjøpe et Geforce-kort vil man kunne risikere å kjøpe katta i sekken, da støtten og ytelsen i visse situasjoner er svært varierende. Man kan i værste fall ende opp med at prosessoren må gjøre all jobben selv, og dermed gjøre skjermkortet ubrukelig. Endret 4. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå