Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ethernet har ikke gyldig ip-konfigurasjon

Anbefalte innlegg

Hei!
Har hatt litt problemer med nettet de siste dagene. Plutselig datt det helt ut og jeg fikk opp "Ethernet har ikke gyldig ip-konfigurasjon". Jeg bruker kabel på den stasjonære (adapter fra kanal digital) og trådløs på annet, det trådløse fungerte helt fint en liten stund men datt også ut etter et par dager :(

Har snakket med nettleverandøren, det var ingen feil hos dem, så antar det har noe med pc'en min, kanskje nettverkskortet å gjøre? De fikk ihvertfall tilbake det trådløse, men det detter ut til tider enda. Har prøvd å ta ut alle kabler, resette ruteren og alle sånne småting jeg kommer på..

Så langt har jeg prøvd ipconfig /release og renew, winsock reset, int ip reset og alt jeg har funnet rundtom på nettet, men ingenting virker. Kjøpte også en ny nettverksadapter (Gigabit PCI), men hjalp heller ikke.. Noen som har flere forslag til en som begynner å bli veldig oppgitt?! :)

Microsoft Windows [Version 6.2.9200]
© 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved.
C:\Windows\system32>ipconfig
Windows IP Configuration
Ethernet adapter Ethernet 3:
Connection-specific DNS Suffix . :
Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.78.178
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :
Ethernet adapter Local Area Connection 2:
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.42.250
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.42.129
Ethernet adapter Ethernet:
Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
C:\Windows\system32>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deler ut trådløs til alle ja, men er som sagt veldig ustabilt der nå. Så at nextgentel hadde litt problemer, kan hende det er derfor

Prøvde å koble til en bærbar med kabel direkte i routeren, da fikk jeg signal, så kan hende det er så enkelt at adapterene i veggen er gåen! Sjekket ikke det grundig nok tidligere, fikk beskjed om at det ikke skulle ha noe med det å gjøre, men det kan jo se sånn ut nå?

Plukker opp noen nye imorgen og oppdaterer da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...