SneakyMoose Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hei! Har hatt litt problemer med nettet de siste dagene. Plutselig datt det helt ut og jeg fikk opp "Ethernet har ikke gyldig ip-konfigurasjon". Jeg bruker kabel på den stasjonære (adapter fra kanal digital) og trådløs på annet, det trådløse fungerte helt fint en liten stund men datt også ut etter et par dager Har snakket med nettleverandøren, det var ingen feil hos dem, så antar det har noe med pc'en min, kanskje nettverkskortet å gjøre? De fikk ihvertfall tilbake det trådløse, men det detter ut til tider enda. Har prøvd å ta ut alle kabler, resette ruteren og alle sånne småting jeg kommer på.. Så langt har jeg prøvd ipconfig /release og renew, winsock reset, int ip reset og alt jeg har funnet rundtom på nettet, men ingenting virker. Kjøpte også en ny nettverksadapter (Gigabit PCI), men hjalp heller ikke.. Noen som har flere forslag til en som begynner å bli veldig oppgitt?! Microsoft Windows [Version 6.2.9200] © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Windows\system32>ipconfig Windows IP Configuration Ethernet adapter Ethernet 3: Connection-specific DNS Suffix . : Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.78.178 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Default Gateway . . . . . . . . . : Ethernet adapter Local Area Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.42.250 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.42.129 Ethernet adapter Ethernet: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : C:\Windows\system32> Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Prøvd å deaktivere eth 2 og ethernet? Egentlig alt utenom eth 2? Lenke til kommentar
SneakyMoose Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Jepp, vet ikke helt hvorfor det gikk fra ethernet til ethernet 3 når jeg satt i nye adapteren, men de to er de eneste jeg har Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Ok, men Eth 3 har ugyldig ip konfig. Kan du legge ut print screen av kontrollpanel->nettverkstilkoblinger Lenke til kommentar
SneakyMoose Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Network 10 er bare mobil hotspot jeg bruker nå Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Gå til change adapter settings, til venstre. Må få se hva som er der Lenke til kommentar
SneakyMoose Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Har vært innpå og prøvd å legge inn manuell ipv4 ip også, men hjalp ikke mye det heller Lenke til kommentar
SneakyMoose Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Prøvde også nå å gå tilbake til win 7, men fortsatt ikke noe forandring..Kan det være motherboard som holder på å ta kvelden? Evt noe virusgreier? Lest litt, hørt litt rundtom, aner egentlig ikke.. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Du har ingen annen pc du kan koble på med samme kabel da? Hvordan er ting koblet hos deg? Er det samme router/modem som deler ut ip-adresser til trådløse enheter? Lenke til kommentar
SneakyMoose Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Deler ut trådløs til alle ja, men er som sagt veldig ustabilt der nå. Så at nextgentel hadde litt problemer, kan hende det er derfor Prøvde å koble til en bærbar med kabel direkte i routeren, da fikk jeg signal, så kan hende det er så enkelt at adapterene i veggen er gåen! Sjekket ikke det grundig nok tidligere, fikk beskjed om at det ikke skulle ha noe med det å gjøre, men det kan jo se sånn ut nå? Plukker opp noen nye imorgen og oppdaterer da Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hva slags adapter er det? Vanlig vegguttak, noe nettverk over strømnettet eller annet? Lenke til kommentar
SneakyMoose Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Over strømnett, https://parabol.canaldigital.no/Kundeservice/Dekodere/nettverksadapter/ denne jeg har brukt til nå. Prøvde en ny nå nettopp men fortsatt det samme..*sukk* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå