Enrich77 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 For en rar overskrift tenker kanskje noen. Det dreier seg om kjønn. Jeg ser ofte at det skrives en hån og en kompliment. Dette medfører automatisk videre hånen og komplimenten. Man har jo ord som mangler. Det kan ikke alltid brukes i sammenligning. Det heter et tak og en sak selv om de ligner, men det heter ikke en kompliment og en pigment. Etter min mening er begge siste ord intetkjønn. Akkurat som at hån og lån er begge intetkjønn. Kan jeg possibly ta feil? Heter det hånen og komplimenten selv om jeg har sett det skrevet pigmentet utallige ganger? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 I min verden er det "Et kompliment - Komplimentet" osv.,så jeg er enig med deg. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 En kompliment – komplimenten Et komplement – komplementet Merk at disse ordene ikke betyr det samme. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 En kompliment – komplimenten Et komplement – komplementet Merk at disse ordene ikke betyr det samme. Nettopp. Til TS, hån er hankjønn, pigment er som du skriver, intetkjønn. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 I min verden er det "Et kompliment - Komplimentet" osv., så jeg er enig med deg. Ingen ordbøker er enig med deg . Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 I min verden er det "Et kompliment - Komplimentet" osv., så jeg er enig med deg. Ingen ordbøker er enig med deg . Skjønner det etter å ha lest litt, men høres rart ut når jeg er vant til å si et kompliment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå