bjZ Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Hei! Har henta en polo med en jævlig ulyd i motor. Forrige eier bytta hele toppen, regreim og med ny brukt kam men lyden var fortsatt der. Lyden høres VELDIG godt, inni bil og utfor og den øker med turtallet. Var først i tvil om jeg turte og kjøre bilen hjem men det gikk no bra. Det som var rart var at på tur hjem og i hver eneste nedoverbakke der jeg slapp gassen helt, forsvant lyden og jeg hørte kun motor\drivverk. Ingen ulyder. Med en gang jeg rører gassen så kommer lyden tilbake. Forsøkte å leite opp ulyden idag på tomgang, men det er vanskelig da den bråker veldig. Dieselbiler er mer stillegående en denne. Tok av viftereimen men lyden er fortsatt der. Ingen synlige feil under toppdekselet så jeg mistenker bunndelen av motor.. Men jeg søker hjelp i og med at lyden forsvinner når jeg bare triller i gir uten gasspådrag. Bilen er akkurat rulla 110k. Nok med olje på motor. dynamo ok. ingen eksoslekkasjer Motor går ellers som den skal, ingen fusking\feiltenning. Bare et mindre problem med å nå full motor temp men ny termostat er bestillt. Noen tips? Endret 4. oktober 2014 av bjZ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Høres ut som rådebank.. Kan du få lagt opp et klipp av lyden ? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Banke knake? har samme problem, men kun uling når jeg gasser, tipper girkasse på min da den er helt stille om den er i fri. Lenke til kommentar
bjZ Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Tror jeg formulerte meg feil i forrige innlegg, beklager. det skulle kanskje vært jævlig tikkelyd og ikke banke lyd når jeg tenker meg om.. For det "tikker" skikkelig bare på tomgang, det blir vanskelig å høre motoren utenfra. Forrige eier var bestemt på at det var ventilene og bytta derfor hele toppen.. Men uten bedring. banke knake er det ikke, da den forrige poloen min (som enda står her) sin girkasse virkelig knaket sammen til slutt... denne bilen lager samme lyd om den er i fri eller ikke, kun når jeg slipper gassen i gir i en nedoverbakke at lyden forsvinner. Holder på å skru på motorn så klipp er ikke mulig idag, skulle selvfølgeli tenkt på dette før alt av servicer har vært fulgt opp..bilen er i veldig bra stand bortsett fra den tikkinga.. Endret 4. oktober 2014 av bjZ Lenke til kommentar
bjZ Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 http://www.autofixinfo.com/IABT9HoW6Ilcxo/WV-Polo-6N-1-4-8V-Engine-Noise.html første 20 sekundene av denne filmen høres veldig ut som min, bare at min tikker litt verre enn dette, men har samme lyd når jeg åpner oljepåfyllinga på motor? Ska det være sånn, mener bestemt at den andre motoren min ikke gjør det.. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) snip Har du byttet registerkjede? Hvor ny er poloen? Jeg så en dansk dokumentar for litt siden der de snakker om at mange nyere VW og skodaer sliter med dårlig registerkjede siden stålet var for mykt (?) og den ble strukket litt og ble for lang. Symtomer var at motoren laget dieselmotor lyder. Endret 5. oktober 2014 av bigggan Lenke til kommentar
bjZ Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Den er ikke ny, 97 modell. Registerreim var byttet av forrige eier, den ser ny ut og er stram og fin. Har ikke fått sett over om at alle merkene er der dem skal være men bilen går som normalt ellers.. Lenke til kommentar
bjZ Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Prøvde idag å nappe ut en og en pluggledning mens bilen gikk. Og på den ene sylinderen så ble lyden nesten borte.. kunne fortsatt høre den, men var mye mindre "intens",og en lavere lyd.. Brukte og et skrujern til å lytte rundt med og det virka som sylinderen som blir nærmest regreima laga mer lyder.. så da er det vel råden som er problemet? Har delebil stående med en grei motor som passer, men hvor vanskelig er det å ta ut motoren i disse? Kan jeg la girkassa stå igjen eller må den ut samtidig som motor? Endret 5. oktober 2014 av bjZ Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Ta ut motor med girkassa pleier å være det letteste. Ville vel også bytta clutch/reg.reim samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå