Gå til innhold

Dårlig score i 3dmark01 med powerc.9800pro

sondremann

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt nye kraftkort powercolor 9800pro i dag, satte i gang med testing på diverse benchmark-programmer og ble godt fornøyd med en score på 5300 i 3dmark03 :-) Så testet jeg med 3dmark01SE, der ble det kun 11650...

Jeg kjørte testen på standard- innstillinger, med directx9 og catalyst.3,7 installert.

Pcen min er en DELL p4 2,4 med 512 ddr pc2100 ram, 4x agp kompitabelt hovedkort fra intel. Jeg lurer nå på om denne dårlige scoren i 3dmark01 skyldes mine hardwarekomponenter eller om det er noe annet som forårsaker det!?

Takker på forhånd for all eventuell hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Nimzowitsch skrev:
Hm.. forskjellen på de to testene ligger i prosessor kraft. 2001se er litt mer avhengig av dette enn 03.

Ja, men likevel... drøye 11000 på 3dmark01 med et av de råeste grafikkorta som er tilgjengelig er da litt i minste laget? Jeg mener, P4 2,4 er ikke akkurat avleggs, og "alle" som har dette kortet raporterer jo å få mellom 13-18 tusen.

Lenke til kommentar
  SpaKonG skrev:
jeg får 13000 med mitt... burde få mere ja..

burede ihvertfall få over 15k..

Kansje Powercolor har bygd korta selv(vet ikke jeg), og at de er blitt mindre innvensteringer i dx8-ytelse??

Det er vel heller tvilsomt? Chippen forblir vel den samme? Er ikke i hovedgrunn det eneste dem forandrer på kjøling, minne og slikt da? Ikke arkitekturen ol. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...