Gavekort Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hei. Jeg tok førerkortet mitt i utlandet og byttet det nylig inn i et norsk førerkort. Jeg lurte på hvordan man finner ut om man er i en prøveperiode. Har hørt rykter at innbytte fra utenlandsk førerkort halverer/fjerner prøveperioden, men så langt jeg vet så er dette oppspinn. Eneste koden jeg har på førerkortet mitt er "70(UK)" under klasse B. Skal ikke prøveperiode sertifikat ha kode 100? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Usikker på prøvetid, men dette betyr ihvertfall kode 70: 70 Innbyttet førerkort nr. ...... utstedt i ...... (EU-/FN-kode for land utenfor EØS) http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Nasjonale+forerkortkoder http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-01-19-298/KAPITTEL_18#KAPITTEL_18 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Ja, det er i orden. Så gjennom kodene selv. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Har du sendt en epost eller ringt til Vegvesenet? De pleier ikke å være særlig flinke på å svare på det man faktisk lurer på men ville nok prøvd det også. Får jeg lov å spører hvordan/hvorfor du tok førerkort i utlandet? Er det slik at man må ha vært meldt ut av folkeregisteret i Norge i 6 måneder for å bytte inn, eller holder det å være registrert i utlandet i 6 måneder? Endret 7. oktober 2014 av Poopadoop Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Har du sendt en epost eller ringt til Vegvesenet? De pleier ikke å være særlig flinke på å svare på det man faktisk lurer på men ville nok prøvd det også. Får jeg lov å spører hvordan/hvorfor du tok førerkort i utlandet? Er det slik at man må ha vært meldt ut av folkeregisteret i Norge i 6 måneder for å bytte inn, eller holder det å være registrert i utlandet i 6 måneder? Glemte helt av denne tråden. Jeg har ikke hørt med Vegvesenet. Skal se om jeg får tid til å sende de en epost. Førerkortet mitt tok jeg i Storbritannia fordi jeg bodde der i 3 år, og det kostet meg knappe 6000kr. Jeg endret aldri min folkeregistrerte adresse. Det eneste jeg måtte gjøre var å bevise at jeg hadde bodd der i over 6 måneder i form av studiebevis og reisebilletter for tilbakekomst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå