Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det normalt å ha ondskapsfulle fantasier?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jeg kan ingen ting om meditasjon. Men det jeg under meg over er. Kan man klare og tømme sitt hode for tanker og meninger? Jeg har forsøkt noen ganger ikke å tenke. Men resultatet blir at man sittende og tenke på og ikke å tenke. Så her mangler jeg kunnskap, eller trening.

Det er synd og skam at ordet "meditasjon" har blitt så eksaltert og opphøyd i en slik grad at vanlige folk ikke ser seg i stand til å "lære" seg dette. Ja, det er slik at man kan tømme seg for all tidligere informasjon/programmering, og dermed få ett rent mentalt bakteppe, for å behandle absolutt alt som dukker opp i bevisstheten. Og ikke trenger man være verken buddhist eller guru, eller ha så mye forhåndskunnskaper - jeg tror bøygen for mange er å rett å slett stole nok på at de får dette til, og så ikke forvente noe som helst - da skjer det av seg selv. Og med litt mer trening så går det av seg selv, fordi du har lært deg at i "stillheten" kan alt mottas uten begrensing og der fordufter det også uten å sette spor

Det jeg tror du kanskje gjør feil, er å tenke: Nå skal jeg som har så lite erfaring med meditasjon sitte å få til en god og fruktbar meditasjon. I det du tenker "jeg skal osv" har du lagd deg en "mislykket person" som skal gjøre noe .. Men du skal jo ikke gjøre noe, du skal jo slutte å gjøre noe som helst ..

det er ingen person som mediterer, det bare mediteres - du er altså "meditasjon" og har ingenting med "det som sitter der" - glem han som sitter og åpne helt opp for hva som helst som kommer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leste en gang at noe sånt som 90% av menn fantaserer om voldtekt mens selv 70% av damer har fantasert om det også. Er jo en egen kind dette med playrape hvor man later som om man voldtar dama for å oppfylle fantasien osv....

Anonymous poster hash: 28e3b...d8c

Drømmer som handler om dette, er nok ikke helt slik en voldtekt faktisk er. Menn drømmer om å dominere en kvinne, helst en kvinne de i virkeligheten ikke vil kunne få. Kvinner kan drømme om og bli tatt hardt av en drømmeprins. Så akkurat voldtekt slik voldtekt i virkeligheten er, drømmer vi nok ikke om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...