TheUniverseIsFallacious Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hei! Kunne noen forklart for meg hva dette her med kompleksioner er? Det er noe jeg virkelig ikke klarer å forstå. Finnes det noen animasjoner eller filmer eller hva som helst som kan hjelpe meg å forstå dette? Det verste er at vi utførte et forsøk i dette her med kompleksioner hvor vi brukte kobbersulfatløsning, natriumklorid, ammoniakkløsning, jern, natriumklorid, kaliumtiocyanat, og sølvnitrat. Og når det kommer til kobbersulfatløsningen brukte vi 1M, 0.1M og 0.5 M.. hva betyr det?? Hva er molar greiene? Hva sier det om kobberet? Ut ifra det vi gjorde skal vi nå skrive en rapport, men jeg føler at det er viktig at jeg først og fremst vet hva kompleksioner er og hva det gjør. Hva er det for? Hva hjelper det? Hva sier et sånt forsøk med kompleksioner oss? Jeg håper inderlig at noen kan hjelpe meg! Takker på forhånd. Lenke til kommentar
TheUniverseIsFallacious Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 ?? Lenke til kommentar
Engm Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 "mol" er et begrep på mengde atomer (eller molekyler). Hvor M = mol konsentrasjon, altså mol per liter. Hvis du har 1 mol av et stoff og blander det i en løsning med 1 liter så har du -> 1 mol / 1 Liter = 1 M (mol/L). Kompleksoner er blanding av organiske molekyler med metaller (om jeg husker riktig). Men du har vel en bok du kan lese i om akkurat dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå