Ludvig86 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Heisann! Det er på høy tid routeren i hjemmet byttes ut. Jeg har sett litt rundt og kommet frem til en "D-Link Wireless AC750 Dual-band Cloud Router" ( http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/DIR810AC/d-link-wireless-ac750-dual-band-cloud-router#tab-more-info ) Jeg las litt om den og såg følgende setning: "Surf på Internett, chat og spill online på 2.4 GHz-båndet, mens du strømmer digitalt innhold på 5 GHz-båndet." Jeg har vert borti denne type router før (men da var det ikke min). Jeg vet at det blit satt opp to nettverk, ett på 2.6Ghz og ett på 5.5Ghz. Det jeg lurte på var hva som er det lureste å koble opp imot hva? Kan jeg koble min Macbook Pro opp imot 5Ghz nettverket og på god hastighet, eller vil det kun fungere med 2.4Ghz nettet? Det med å "strømme digitalt innhold" vil det si Netflix o.l? Apple TV? Netflix har jeg isåfall via Macbooken. Jeg har ikke Apple TV, men noen andre i huset har en ChromeCast, men det sies at den ikke fungerer med 5Ghz nettverk? Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 2.4Ghz har gjerne lenger rekkevidde enn 5Ghz, så det kan være greit å tenkte på. En enhet vil bare være koblet til et nettverk om gangen så du kan ikke velge at noe trafikk går på 5Ghz og noe på 2.4Ghz fra en enhet. Ser ut som du har rett i at chromecast ikke fungerer med 5Ghz nettverk. Men macbooken din burde støtte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå