F1500AB Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 La oss si at jeg er sykemeldt i tre måneder nå i år. Så blir jeg friskmeldt i 5 måneder. (jeg vet at nye rettigheter starter igjen etter 6 måneder), men i dette tilfelle vil jeg bare være friskmeldt i 5 måneder. Så blir jeg sykemeldt igjen. Har jeg da 9 måneder igjen som jeg kan være sykemeldt i 2015, eller har jeg 12 måneder? 1 Lenke til kommentar
F1500AB Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Ok, takker for svar. Regnet vel med det. Hadde jeg vært friskemeldt i 6 måneder (26 uker) hadde det startet på nytt. Men det kommer ikke til å fungere i dette tilfellet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Du har ni måneder igjen av sykepengerettighetene dine fra NAV. Du får imidlertid 16 nye dager fra arbeidsgiver, så i realiteten har du ni og en halv måned. Lenke til kommentar
F1500AB Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Aaa, betyr det at jeg da heller ikke har brukt 3 måneder med sykemelding, men 2.5 da, siden de 16 første dagene var i arbeidsgiverperioden? Eller regner ikke NAV slik? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 NAV regner dager - du har 248 sykepengedager (kun mandag-fredag teller) fra NAV. Dette er 49 uker og tre virkedager, det vil si at du må legge til den første arbeidsgiverperioden for å komme opp til ett år. Så det er bare arbeidsgiverperiode nummer to og fremover som "forlenger" sykepengeperioden på den måten, nummer 1 er allerede innberegnet. Det løper en ny arbeidsgiverperiode etter at du har tiltrådt arbeidet fullt ut i 16 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå