genesis Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Forstår ikke hva som er galt, før hadde jeg 1ghz -tbird. Gikk i innkjøp av en msi 52x24x52x brenner, men den funka ikke skikkelig, det optimale ble 20-16x brenning, og det tok pokker med tid. Har nå en xp2,5@xp2,8 med 512mb ram (hadde 384). +nytt hk brenninga går forsatt like treigt (har oppdatert både hk og brenner) hva er gale? under brenning "hakker" pc en, (os=win2000) og virker til å fokusere mye prosessorkraft på nero, (som fulgte med brenneren) , men saken er den at under prosesser (i 2k) viser det tvert imot. minimalt med cputid blir brukt på nero. den ligger på 99-88 (og av og til 0) i ledig tid. Er det her feilen ligger? at den rett og slett ikke får nok prosessor kraft?? jeg sitter å skal ta backup av mange gig, og bruker 8min på 705mb..... erger meg takker på forhånd for eventuelle svar Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har du installert de nyeste Chipset-driverne? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 har installert nyeste nforce drivere + nvidia system utility, (har ikke fått avinstallert forrige drivere pga. noe fil-kluss, men uansett så peiler dette å være online, men brenningen har ikke vært bedre da heller) la merke til en ting, da jeg bad det der utility prg. om informasjon: "nForce IDE: Not reported" er dette normalt? kan problemet ligge med iso/joliet el. disc@once(/96)/track@once?? hva er optimalt (en stor fil på 705mb)? forsatt samme prob. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 dma? hvordan forandrer jeg dette (minner om win2k)? vet det er et alternativ en eller annen plass, men har aldri tenkt på det (husker nå at jeg stillte noe dma greier på en disk, men for noen år siden, på min p2-300 ) Er dma noe som kan aktiveres for all (nyere) IDE hardware? (eller, er det av "by default"?) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 høres ut som om du kjører pio istedet for udma5 (dma er ikke skrudd på) Gå inn i kontrollpanel->system>enhetsbehandling Under lagringsmedier eller noe slikt skal det gå ann å endre på dette Lenke til kommentar
genesis Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 takker, kjempe glad nå. fant ut at diskene (hd), dvd og brenner har stått på pio, er nå på ultra dma. brenner 705++mb på 3min og 2sek TAKK TAKK TAKK sikkert også derfor det tok så lang tid å kopiere dvdèr som onkelen min hadde spekket. (1t++ ..... ofte 1,5t) så mange ganger jeg har skrinlagt prosjektet med å prøve å få den brenneren online.... takker for respons, skal se om jeg ikke får hjulpet andre med denne kunnskapen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Atapienheter kjører vel UDMA 2 og ikke 5 ? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 jamro: Atapienheter kjører vel UDMA 2 og ikke 5 ? Jeg vet ikke noe her, men vil spør en ting til. er det normalt å kunne stille slike ting i bios? i win2k stillte jeg bruk dma hvis tilgjengelig, og det funker jo nå men om det kjøres udma 2 el. 5 vet jeg ikke husker jeg kunne stille noe slikt i min tidliere raid kontroller. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Står normalt sett på auto i bios, men du kan sjekke både IDE/ATAPI enhetene under maskinvarebehandling > egenskaper til primary/secondarykanaler. PIO og UMDA hvis tilgjengelig og da ser du overføringsmodus, CD/CD-RW UDMA 2 og ATA 100 disk har UDMA 5 Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Søk etter Mwarhead's 2.45 Remix For Win 2k & Xp dette er den beste nforce2 driveren til win 2000 retter en del Ide feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå