Gå til innhold

Mitt første vannkjøingsprosjekt sa folk.


Tesshin

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppdragert pcen til det du ser i avataren. Tenkte jeg skulle bruke Corsairs 900D eller noe annet stort fordi H440 har bare plass til 280 rad + 360 rad. Og vet ikke om dette er nok for å få ønsket temperatur under load på overclokket 4790k og 2 overclocket 780 Ti.

 

Det som jeg syns er vanskelig her er størrelse på slanger og fittings. Jeg er usikker på om jeg skal kjøre akryl rør med masse "vinkelfittings" som klart ser kulest ut eller slanger.

 

Jeg syns hele opplegget med diameter på fittings og slanger er veldig forvirrende siden jeg ikke er noe videre mekanisk anlagt.

 

Et annet spørsmål er hvordan monterer man en tank midt i kabinettet? Må man drille hull selv? Jeg ønsker å bruke EKWB deler og thats it.

 

Burde jeg klarer temps på 40 grader under load på både CPU og 2 grafikkort som er overklokket om jeg har 480 rad + 360 + 240 + 240 i et 900d?

 

Det burde da holde i massevis det?

 

Blir veldig glad for svar altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Fittings og tubing er relativt simpelt, så lenge begge had samm ID og OD, så er alt ok ;) (ID = Inner diameter, OD = Outer diameter)

2: Vurdert LD-V7/8?

3: Må drille hull selv i en del kabinetter, men ikke alle...

4: Ville sagt bare 480 holdt, men en 240 + en 360 er mer enn nok...

 

Takk. :)

 

Og hvordan er det om jeg skal bruke akryl? Det må jo bli veldig mye dyrere om jeg skal ha konvertingsadapter fra 12.7 mm til hva nå enn akryl har på hvert eneste komponent?

 

Og hvis jeg driller hul hva slags anretninger finnes det for å montere en tank? Jeg ser ingenting på komplett om dette :p

Lenke til kommentar

Med akrylrør må du stappe en silikonslange inni og varme den opp med en varmuftspistol for å så bøye den .

Da snakker vi mange rør ekstra for å øve.

Det er vel vanlig med rør der det vises og slanger med hurtigtilkoblinger på alt man ikke ser.

De fleste tanker har egen holder man skrur fast, sett på sidene til produsenten og ikke bare komplett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...