Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tunge tanker, er jeg deprimert?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Mulig dette blir langt og rotete men trenger å lufte tankene litt. Hvis noen orker å sette seg inn i det setter jeg pris på litt tilbakemelding. Burde sikkert vært hos en psykolog, men jeg er 22 år og student så hvis jeg slipper hadde det vært best for lommeboka...

I det siste har jeg vært så lat at jeg blir irritert på meg selv. Det skal veldig mye til for å engasjere meg eller gjøre meg interessert. Sliter med å finne mening i å gjøre noe som helst og hvis det er noe jeg må gjøre så leverer jeg bare det minimale som trengs for at det skal bli akseptert. Kan ikke huske sist jeg gjorde mitt beste for å oppnå noe, eller at jeg virkelig hadde lyst til å gjøre noe for den saks skyld.

Jeg sliter med å finne noen mening i hvorfor jeg skal legge ned innsats i noe som helst. Legger ved noen spørsmål som surrer i hodet mitt slik at dere kan komme inn i tankegangen min:

Hvis vi skal dø en dag alle sammen, hva er meningen med å gjøre noe som helst? Hva er meningen med å leve? Hva tjener jeg på å leve i det hele tatt? Hvem tjener noe som helst på at jeg lever? Hvis vi slutter å eksistere når vi dør så er jo ingenting jeg gjør av betydning til syvende og sist? I så fall, kan noen andre tjene på det? Hvis de også skal dø en dag gjør det jo ikke noen forskjell for de heller? Er det i det hele tatt noen som tjener på at jeg, eller noen andre for den saks skyld, eksisterer i det hele tatt? Eksistensen av noe som helst er litt absurd for meg, hadde det ikke vært mye lettere om ingenting eksisterte i det hele tatt?