Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Trenger litt hjelp tolking av kroppsspråk.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Usikker på om dette er riktig del av forumet å poste, men jeg prøver.

 

Jeg har ofte lagt merke til at ei venninne av meg ser på munnen min når jeg prater. Det et litt merkelig, ikke ubehagelig, men rart. Jeg ser på henne som en god venn, og veit hun gjør det med meg også. Som jeg har sett, skjer dette når vi kjører bil og prater med hverandre. Jeg la veldig merke til det i stad.

Ganske sikker på det har skjedd utenom kjøreturer også. Er litt varierende hvor hun ser. Noen ganger ser hun veldig på munnen min, andre ganger ser hun meg i øynene også litt ned på munnen. Jeg har ikke hatt noe i tennene. Hun ser nok mest inn i øynene når vi pratet sammen, men unormalt mye på munnen i forhold til andre jeg henger med. De andre gjør ikke det. Hva betyr dette?

 

Har også et annet spørsmål. Da jeg gikk på skolen, la jeg merke til at fremmede har stirret meg rett i øynene uten å smile. Dette var alltid de samme personene. De gjorde det ikke hver gang jeg så de, men noen ganger i løpet av de 3 årene jeg gikk på denne skolen.

De så ikke aggressive ut, mer nysgjerrige. Leste et sted på nettet at stirring rett i øynene fra fremmede uten smil, kan være fiendtlig ment. Jeg tror ikke det var der fra disse personene.

.

Lenge lurt på dette. Tenkte derfor jeg kunne spørre her.

 

Takk for svar :)

Endret av -Twix-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun har sikkert lyst å kline?

Lurt litt på dette. Synes det er rart, men på en annen side veit jeg at det går litt dårlig med kjæresten hennes.

 

Kan det tenkes at hun hører litt dårlig og derfor ser på munnen når jeg prater? Jeg prater ikke lavt. Ikke hørt hun hører dårlig heller. Veit det er noen som liker å følge med på leppene til folk når de prater.

Jeg legger veldig fort merke til dette når hun gjør det. Ikke sett hun gjør det med andre, men kan se etter.

 

Hvor ser dere når dere prater med folk? Jeg pleier å se de inn i øynene. Veit noen ikke liker det. Hun gjør både å.

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke er munnavlesing? Mange som hører dårlig har lært seg å følge med på leppene. Det trenger ikke være sånn at hun hører så dårlig at hun trenger hørselstekniske hjelpemidler, men at det holder for henne å støtte seg på nettopp munnavlesing :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjør akkurat det Krisha sier. Jeg hører ganske dårlig og leser litt på munn når jeg sliter veldig :)

 

Sikker på at det ikke er munnavlesing? Mange som hører dårlig har lært seg å følge med på leppene. Det trenger ikke være sånn at hun hører så dårlig at hun trenger hørselstekniske hjelpemidler, men at det holder for henne å støtte seg på nettopp munnavlesing :)

Er dette bevisst fra din side, eller har du blitt gjort oppmerksom på at du gjør det?

 

Godt mulig hun leser på leppene. Aldri hørt noe om at hun hører dårlig, men kan også hende hun liker å se på munnen til folk når de prater. Kanskje det er enklere få med seg hva som blir sagt. Jeg satt rett ved siden av henne i stad. Da ser jeg på veien når jeg prater, og på henne når jeg har mulighet til å se bort fra veien.

 

Er kanskje dumt å spekulere på hvorfor hun ser mye på munnen min når jeg prater. Det er bare så rart, fordi det er bare hun som gjør det, og jeg legger merke til det veldig godt. Jeg liker best å ha øyekontakt med de jeg prater med.

Lenke til kommentar

 

Jeg gjør akkurat det Krisha sier. Jeg hører ganske dårlig og leser litt på munn når jeg sliter veldig :)

 

Sikker på at det ikke er munnavlesing? Mange som hører dårlig har lært seg å følge med på leppene. Det trenger ikke være sånn at hun hører så dårlig at hun trenger hørselstekniske hjelpemidler, men at det holder for henne å støtte seg på nettopp munnavlesing :)

Er dette bevisst fra din side, eller har du blitt gjort oppmerksom på at du gjør det?

 

Godt mulig hun leser på leppene. Aldri hørt noe om at hun hører dårlig, men kan også hende hun liker å se på munnen til folk når de prater. Kanskje det er enklere få med seg hva som blir sagt. Jeg satt rett ved siden av henne i stad. Da ser jeg på veien når jeg prater, og på henne når jeg har mulighet til å se bort fra veien.

 

Er kanskje dumt å spekulere på hvorfor hun ser mye på munnen min når jeg prater. Det er bare så rart, fordi det er bare hun som gjør det, og jeg legger merke til det veldig godt. Jeg liker best å ha øyekontakt med de jeg prater med.

Det er bevisst fra min side :-) og det er ikke sånn at hun trenger å høre like dårlig som meg men likevel er det en teknikk å støtte seg på.
Lenke til kommentar

 

 

Jeg gjør akkurat det Krisha sier. Jeg hører ganske dårlig og leser litt på munn når jeg sliter veldig :)

Sikker på at det ikke er munnavlesing? Mange som hører dårlig har lært seg å følge med på leppene. Det trenger ikke være sånn at hun hører så dårlig at hun trenger hørselstekniske hjelpemidler, men at det holder for henne å støtte seg på nettopp munnavlesing :)

Er dette bevisst fra din side, eller har du blitt gjort oppmerksom på at du gjør det?

 

Godt mulig hun leser på leppene. Aldri hørt noe om at hun hører dårlig, men kan også hende hun liker å se på munnen til folk når de prater. Kanskje det er enklere få med seg hva som blir sagt. Jeg satt rett ved siden av henne i stad. Da ser jeg på veien når jeg prater, og på henne når jeg har mulighet til å se bort fra veien.

 

Er kanskje dumt å spekulere på hvorfor hun ser mye på munnen min når jeg prater. Det er bare så rart, fordi det er bare hun som gjør det, og jeg legger merke til det veldig godt. Jeg liker best å ha øyekontakt med de jeg prater med.

Det er bevisst fra min side :-) og det er ikke sånn at hun trenger å høre like dårlig som meg men likevel er det en teknikk å støtte seg på.

 

Ok. Takk for svar :)

 

Ble litt klokere. Da kan det faktisk hende det er tilfelle, fordi det at hun vil kysse meg tviler jeg egentlig veldig på i å med at hun har kjæreste og alt det der.

 

Takk for hjelpen, Freidig. God helg :)

Lenke til kommentar

 

Å, herregud… hvorfor spør du ikke om hun bare kan kysse deg? "Hvorfor ser du så mye på munnen min? Lyst til å kysse meg eller?"

 

for å si det sånn, jeg hadde også vært bevisst over det hvis jeg hadde sett mye på munnen til en fyr.. spør henne for faen. helt utrolig at du spør her

 

Anonymous poster hash: dcb05...4bc

 

Helt utrolig at du poster anonymt.

Finnes mange grunner til at man ser på munnen til andre. Det betyr ikke at man har en baktanke som det å kysse noen. I dette tilfelle ville det vært rart hvis det var tanken, så da måtte jeg spørre hva som kunne være grunnen.

Endret av -Twix-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...