Gå til innhold

Raid-kontroller svikter, trenger ny. Haster...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå i flere år kjørt Dell Perc-5i med SLI Megaraid sin firmware.Her har jeg koblet til 7 disker i raid-5 og en hot swap disk.

Nå ser det ut som at kontrollerkortet holder på å svikte, og da trenger jeg ett nytt kontrollerkort.

Det beste hadde vært om jeg kunne flytte diskene over direkte å benytte meg av samme array som nå, noe som jeg tror skal gå om jeg bruker en kontroller fra LSI.

Men så er spørsmålet.

Finnes der noen gode kort fra LSI med tilkobling av 8 disker som ikke koster en formue?

Er det eventuelt noen andre kort som vil være billigere og bedre som lar meg koble til 6-8 disker?

Håper noen kan hjelpe meg litt her før det er for sent og arrayet går ned for telling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på auksjon på Ebay. ja batteri er kjekt...

Her er 9260 med batteri for 1000 lappen foreks. har ein litt tid slik eg hadde på kjøpet kan en følje med å få ei litt betre pris

http://www.ebay.com/itm/03NDP-DELL-LSI-MEGARAID-9260-8i-6Gb-s-SAS-SATA-RAID-CONTROLLER-w-BATTERY-0H21G-/131241467123?pt=US_Server_Disk_Controllers_RAID_Cards&hash=item1e8e99dcf3

Endret av sogndal94
Lenke til kommentar

Se der ja.

Slik det ligger an nå så står det mellom to kort grunnet pris.

LSI Megaraid 9260/9261 til rundt 1300,-

Areca ARC-1680 til rundt 1200,-

I tillegg kommer eventuelle batteri og kabler utenom.

Jeg vet svært lite om de ulik merkene og kortene, så det er ikke lett å velge.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Se der ja.

Slik det ligger an nå så står det mellom to kort grunnet pris.

LSI Megaraid 9260/9261 til rundt 1300,-

Areca ARC-1680 til rundt 1200,-

I tillegg kommer eventuelle batteri og kabler utenom.

Jeg vet svært lite om de ulik merkene og kortene, så det er ikke lett å velge.

Jeg kan bare hjelpe deg, om du kjøper Areca 1880/82/83, fordi det er det eneste som er online hos meg nå. En god del LSI HBA'er ligger i skuffen, og brukes bare for å teste ssder i raid-0 for første gang. :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg 1880 på vei i posten. Tror kanskje det er samme kortet du solgte til noe her på forumet tidligere, men er ikke helt sikker.

Føler jeg har betalt overpris, men det får så være. Fant aldri noen andre kort som fristet, så da ble det slik. Fortsatt godt under prisen de går for på ebay, og var ingen andre tilgjengelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...