Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Ærekrenkelse

GamEpaL

Anbefalte innlegg

Les dette innlegget og tenk at dette er kun min versjon av en sak. Men at jeg skal yte mitt ytterste for å sette inn kun riktige ord. Og at jeg tar med alt i fra saken. Eller nok til at du kan stole på meg at jeg forteller en riktig versjon av saken.

Jeg ble sint på en person for ca 2 måneder siden. Og jeg sa, og kun med muntlige ord, at jeg var sint på han.

Det jeg sa var (ordrett):

"Jeg er sint på deg", "Nok er nok"

Og det var kun dette. Denne personen tok bilen til Politiet og anmeldte meg for å ha truet han.

Det går noen måneder.

På mandag så får jeg en telefon i fra Politiet og at jeg MÅ og skal innkallelse til avhør. På noe som i mitt hode er usant.

Jeg går på et senter, der denne personen forteller sin versjon til absolutt alle. Og jeg tenker at det får han jo lov til å gjøre. Det har han sin fulle rett til.

Men så får jeg høre at han har kallt meg "seksualpsykopat". Jeg kan si med det samme at det er jeg ikke. Han har sikkert lest ordet.

Han sier til mange mennesker at jeg er dette. Til kanskje 20-30 mennesker og at mange disse mennesker er mine beste venner.

Jeg tenker ennå at dette er å tåle. Jeg skal jo inn til avhør hos politiet om 3 måneder og da kan jeg fortelle min side og mine sannheter om han. Og kun ting der jeg VET at han har baksnakket mennesker. Og at selve anmeldelsen faktisk også er en ulovlighet.

Du går ikke til Politiet og anmelder en sak som ikke har noen sannhet. Jeg har minst 15-20 vitner.

Nå har jeg kjedet deg nok. Og kommer med det siste

I dag så blir jeg sint på personen igjen. Personen er på offentlig senter, et sted som er godt å være på.

Jeg sier til personen:

"DU MÅ BEGYNNE Å TA KONSEKVENSEN AV HANDLINGENE DINE" med muntlige ord.

Og jeg blir vist ut av stedet av ledelsen. Og den personen kan sitte igjen glisende. Og så skal ledelsen "feire" psykisk helse gjennom Mental Helse neste uke.

Poenget (endelig ikke sant): Hva skal jeg gjøre???? Jeg skal nå i 3 måneder vente på dette. Selve møtet er jeg absolutt ikke redd for og jeg syns Politiet gjør en fantastisk jobb og må være objektive i absolutt alle saker.

Har jeg rett til å bli sint (med kun kraftige muntlige ord og sint stemme). Og si det.

De som sitter rundt har lurer jo sikkert. Og blir urolige. Men episoden varer kun i 15-20 sekunder. Og et senter kaster meg ut. Mens den personen som har terrorisert meg i to måneder og ærekrenket meg den siste uken.

Jeg kontaktet ledelsen der umiddelbart om ærekrenkelsen. Men de turte ikke å ta i saken. Og de vel derfor jeg eksploderte i dag.

Jeg mener selv at jeg har vært tålmodig i denne saken og tålt veldig mye.

Og til en morsom anekdote:

Politiet som ringte sa at jeg egentlig ikke behøvde å bekymre meg for saken etter at jeg forklarte meg til dem.

Jeg sa også til politiet at jeg var sint på at det går an å bli bekymret på denne måten. Og hun forstod dette. Litt morsomt akkurat dette.

Men dusten sitter sikkert nå på dette senteret og sier alvorlige gale ting om meg.

Nå har jeg vært utrolig sint i ca 5 timer. NOK ER NOK. Og så får de tre månedene gå og at ting får skje i mellomtiden.

Jeg har et ord. LUGN. Jeg kjenner en som har den største slegga i den hendene og et landingsunderstell der han skal slå ut en bolt. Slår han feil, så blir landingsunderstellet til ca halv million ødelagt.

Han ser på bolten og tenker "LUGN". Og legger all sine 120 med muskler bak og at dette er morsomt og helt LUGNT.

Nå er jeg langt forbi slutten. Og dette er slutten. Om du har lest dette, vel.... da må du selv ta konsekvensen av det.

Vit at jeg tåler all form for kritikk, så lenge den er sakelig. Men tål da å bli motargumentert.

Ha en fin kveld alle sammen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøker å legge godviljen til, men jeg får ikke meg selv helt til å tro på at senterledelsen har bortvist deg kun på grunnlag av at du ba ham ta konsekvens for sine egne handlinger.

Det er noe som ikke kommer frem her, selv om du kanskje ikke bevisst velger å unnlate å fortelle det.

Lenke til kommentar

Eg klarer ikke helt å følge tråden. Du skriver så mye rundt at du tåkelegger poenget/hendelsesforløpet.

Hvordan får du vite at vedkommende sier dette om deg, og hvorfor forteller du da ikke din versjon?

Hvorfor er nesten alle samtaler du nevner i aggresive settinger med STORE BOKSTAVER?

Normalt sett er man ikke plutselig i kontakt med senterledelsen for filleting. Enten var situasjonen _langt_ større enn du gir uttrykk for, eller så ligger det noe mer bak.

Dersom du fremstår som regelmessig aggresiv(subjektiv vurdering) av de rundt deg så skaper du ett inntrykk som følger deg, og det skal mindre til for å bli oppfattet som sint, truende og aggressiv.

Lenke til kommentar

Helt grei påstand.....

Veldig kort sagt. Hvis en person kaller meg for seksualpsykopat, er det en æreskrenkelse? Han har ingen grunnlag for dette.

Han sier dette til 30 i min nærmeste omgangskrets. Har han lov til dette???

Har jeg lov til si til den personen i full offentlighet at jeg er sint og at han må ta konsekvenser for det han gjør.

Kortere enn dette kan jeg ikke være. Og all sannhet kommer ikke frem, for jeg forteller det jeg mener er riktig å fortelle og hva jeg husker.

At jeg tåkelegger saken. Det er jo uinteressant, for du er fri til å lese hva du vil og mene og skrive alt du har lyst på. Du vet med det jeg har skrevet kanskje 1 prosent av saken. Jeg kunne skrevet 100 ting til og det hadde vært en sannhet.

Så tåkelegging er bare en påstand du slenger ut, for å poengtere noe. Du må nok være litt mer konsis i det du skriver før jeg blir enig i det.

Lenke til kommentar

Eg klarer ikke helt å følge tråden. Du skriver så mye rundt at du tåkelegger poenget/hendelsesforløpet.

Hvordan får du vite at vedkommende sier dette om deg, og hvorfor forteller du da ikke din versjon?

Hvorfor er nesten alle samtaler du nevner i aggresive settinger med STORE BOKSTAVER?

Normalt sett er man ikke plutselig i kontakt med senterledelsen for filleting. Enten var situasjonen _langt_ større enn du gir uttrykk for, eller så ligger det noe mer bak.

Dersom du fremstår som regelmessig aggresiv(subjektiv vurdering) av de rundt deg så skaper du ett inntrykk som følger deg, og det skal mindre til for å bli oppfattet som sint, truende og aggressiv.

Det er jo noe sannhet og riktighet i det du sier. STORE BOKSTAVER er på internett en måte å poengtere noe som er negativt.

Og selvsagt så ligger det mange ting bak. Det er mange ting jeg ikke husker og jeg forteller jo en historie belyst kun av mine meninger og tanker.

Men det som gjør meg sint, er når en person gjør andre mennesker veldig redde. Så tør ikke visse mennesker å konfrontere den personen fordi det vil skape en konflikt.

Jeg løser en konflikt veldig enkelt. Hvis du gjør meg sint, så sier jeg det til deg umiddelbart og jeg prøver de fleste ganger å skåne andre for å høre det. Og så gjør alle lovlige ting etterpå. F.ex det å skrive bittelitt på diskusjon.no.

Jeg skriver ikke eller sier til mange andre mennesker usannheter eller grunnløse krenkelser. Jeg nevner aldri navn. Du har absolutt ingen anelse for hvem jeg snakker om. Da har jeg min rett til å skrive det jeg skriver i denne tråden. Og gi det inntrykket av sinne.

Du har også din rett. Du velger hva du gjør og vil engasjere deg i. Du har nå sikkert brukt mye tid på dette. Men det er kun ditt problem og noe jeg ikke bryr meg så mye om.

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

Det er jo noe sannhet og riktighet i det du sier. STORE BOKSTAVER er på internett en måte å poengtere noe som er negativt.

Store bokstaver=skriking/roping, ihvertfall er det sånn de aller fleste ser det.

Ellers er det umulig å si noe om saken her ettersom du knapt sier noe om hva som har skjedd, kun hva han har sagt og så vidt hva du har sagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og ja, når du "roper" så kan noen få tolke det som en negativ handling. Det er jeg fullstendig enig. Men tråden handler ikke om denne påstanden.

ahhhh.... Jeg må nå være fullstendig ærlig med deg. Aklla... Jeg kan noen få ganger begynne å kverulere skikkelig. Da blir jeg nesten umulig å stoppe. Jeg velger lett selv om jeg gidder å gjøre dette og må ihvertfall ta konsekvensene av det selv.

Lenke til kommentar

Jeg vet at mange blir utrolig irritert.... men er det egentlig så veldig farlig.

Men hvis du blir irritert og sier usannheter om meg til 50 mennesker og går til politiet og anmelder meg for å ha truet deg på livet. Da blir jeg ikke irritert. Da blir jeg redd. Jeg vet hva onde rykter kan skape. Og jeg har stor respekt for Politiet.

Med at denne personen har anmeldt meg så må jeg på avhør. For noe som er grunnløst. Dette gruer jeg meg ikke til. Dette gleder jeg meg til. Jeg har da mulighet til å knuse all troverdighet hos denne personen.

Lenke til kommentar

Ubesvart? Minst 2 forskjellige mennesker har svart på innlegget. Spørsmålet er da besvart.

Om du ser innlegget mitt så stilte eg deg ett par spørsmål. Disse har du ikke svart på :)

Kan du ikke lese norsk? Er du engelsk? Leste du ikke svaret?

Lenke til kommentar

Ubesvart? Minst 2 forskjellige mennesker har svart på innlegget. Spørsmålet er da besvart.

Om du ser innlegget mitt så stilte eg deg ett par spørsmål. Disse har du ikke svart på :)

Kan du ikke lese norsk? Er du engelsk? Leste du ikke svaret?

Jo, men eg kan ikke se at du har svart på spørsmålene. Men det kan være fordi du skriver mye rundt igjen at poenget/svaret forsvinner.

Lenke til kommentar

Ei forutsetning for at slike uttalelser skal være ærekrenkelser er jo at det som blir uttalt er uberettiga.

Så langt har du ikkje gitt mykje informasjon som kan brukast til å gi gode råd i din situasjon.

Det einaste rådet som eg kan gi no er at du bør ta kontakt med verneombudet på din arbeidsplass. Om situasjonen er slik som du framstiller det så er dette noke som arbeidsgiver skal gripe tak i for å lage eit godt arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar

Hva han kaller deg til dine venner skal du ikke bry deg om... hadde noen sagt noe slikt om meg til mine venner hadde jeg stått sammen med vennene neste dag å fått en veldig god latter. Deretter hadde vi spist litt og kanskje sett en film eller noe... så mye energi hadde jeg brukt på det :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skadet et annet menneske psykisk eller fysisk. Jeg har kanskje kjørt på rødt lys et par ganger. Så ja, jeg har gjort noe som er ulovlig.

Min situasjon og handlinger kan du være trygge på er 99.939% lovlige. Paragrafen om å kjøre mot rødt lys har jeg brutt, og du kan melde meg til politiet for det. Og jeg vil innrømme dette. Og ta konsekvensene for det.

Men jeg ingen psykopat. Jeg ikke en seksualpsykopat. Dette er det ingen sannhet i. Og tro meg på det. Jeg sliter litt med depresjon og angst noen ganger ja. Men er det egentlig så veldig rart.

Jeg skal i konfliktråd med denne personen. Som et resultat av anmeldelsen. Dette er noe jeg ikke hadde noe særlig lyst til. Men det konfliktrådet gir meg en god mulighet til å knekke all troverdighet hos en person.

Men dette er først om tre måneder. Ting tar tid i rettsapparatet. I mellomtiden kan denne personen gjøre andre veldige alvorlige ting mot meg. Han kan også komme veldig andre grunnløse anmeldelser, der Politiet da er pliktig kanskje å pågripe meg umiddelbart. Han kan snakke med andre ustabile mennesker og manipulere dem til å dra dit jeg bor. Han vet jo hvor jeg bor.

Dette nevnte jeg til Politiet og de forstod dette. Men de sa at jeg ikke behøvde å bekymre meg noe særlig.

Jo. Når Politiet blir blandet inn. Da tenker jeg at jeg ikke har den fullstendige kontrollen. Som jeg har i de stort sett alltid.

Lenke til kommentar

Hva han kaller deg til dine venner skal du ikke bry deg om... hadde noen sagt noe slikt om meg til mine venner hadde jeg stått sammen med vennene neste dag å fått en veldig god latter. Deretter hadde vi spist litt og kanskje sett en film eller noe... så mye energi hadde jeg brukt på det :)

Ja. Og jeg gjør det også. Og alle som kjenner meg og han, forstår meg. Men jeg har også mange venner som kan bli manipulert. Felles venner. Og når han innblander politiet, så er det alvorlig. Og absolutt ikke noe å le av.

Han sa i starten for mange måneder siden bare negative ting om meg til noen veldig få. Dette tok jeg ikke så veldig alvorlig. Og da hadde jeg ingen problem med det.

Men etter flere måneder der jeg har forsøkt å stoppe han på fornuftige måter så blir han bare enda mer inspirert til å finne på veldig krenkende påstander og beskyldninger.

Jeg løser en konflikt med det samme. Og jeg gjør det kun med den personen det gjelder. Det kommer aldri noe godt ut av en konflikt. Man blir jo klokere og sterkere, ja. Men en konflikt handler ofte om en negativ greie.

Jeg er en person som bruker veldig mye av min tid på å gjøre positive ting for meg selv. Hvis jeg gjør noe negativt overhode mot deg eller andre, så handler det om negativitet.

Har du hørt ordet Karma? Hvis du lurer på hva det betyr i ordets rette forstand, så kan du spørre meg om det. Jeg har et annet ord. LUGN. Fordi dette handler om å bli rolig. Når du er rolig da er du i balanse. Og du gjør da aller mest gode ting mot deg selv og andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...