anaconda Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hei Jeg har en Samsung Galaxy S2. Fått ei ganske høy mobilregning grunnet databruk tror jeg. Jeg bruker youtube ganske mye. men bruker det kun hjemme koblet til det trådløse nettverket. Hvordan kan jeg være sikker på at mobil ikke bruker mobilnettverket til nedlasting av data? Under mobilnettverk har jeg følgende valg: Mobildata - ikke aktivert Dataroaming - ikke aktivert Er alt i orden her, eller er noe mer jeg må deaktivere? Irriterende å få slike regninger, når man fra før av har dårlig råd og skylder penger i øst og vest. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Virker som om innstillingene er i orden, ja. Nå vet jeg ikke hva slags abonnement du har, men kan lønne seg å få tak i et av de nyere som inkluderer litt større datamengder til en ikke så altfor ille pris så slipper man slikt. Vet ikke med S2, men skal gå an å overvåke databruk på mobilnettet. Endret 3. oktober 2014 av Vannlinjen Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) databruk tror jeg. Du må nesten se på regningen hva du har blitt fakturert for. Burde vært 0kr i databruk med innstillingene du beskriver i førsteposten. Endret 3. oktober 2014 av sjurtf Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har sjekket og er fakturert for databruk. Nesten ikke brukt mobilen til noe annet. Har abonnement hos One Call. Har noe databruk inkl. men usikker på mengde. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Du kan overvåke/begrense databruk (sette inn månedlig grense etc) på S2 og Note (1). Begge kom i 2011 og har ca samme android version. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Går du inn på innstillinger > databruk kan du se hvilke programmer som stjeler datamengden. Her kan du også sette grense slik at du ikke får kjipe regninger. Huk av for "angi begrensing for mobildata" Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Eller du kan bruke en app som 3G watchdog for å ha en konstant oppdatert måling av mobildata på skrivebordet. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Snakker du 300 eller 79.000? Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Ja, sier meg enig med War over her.. Hvor stor er en "kjemperegning", i kroner og øre? Med OneCall er dessuten alt forklart ned til hver minste lille detalj på regningen. Så om det er "datatrafikk" eller "varekjøp med mobil" som er synderen, er veldig lett å finne ut av ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå