kenny28 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg tenker å bestille fly fra Stavanger til Tenerife. Når jeg går inn på Norwegian så får jeg opp at jeg skal mellomlande i Oslo og skifte fly. Greit nok det, men hva skjer hvis flyet fra Stavanger blir forsinket og vi ikke rekker flyet videre til Tenerife ? Mister jeg denne billetten da og må betale for ny billett fra Oslo til Tenerife ? Hvis neste fly ikke går før neste dag, hvem betaler for 1 natt på hotell ? Hvilke rettigheter har jeg? Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Hvis neste fly ikke går før neste dag, hvem betaler for 1 natt på hotell ? Hvilke rettigheter har jeg? Hvilke rettigheter har jeg ved flyforsinkelser? Rettighetene dine slår inn når forsinkelsen er: mer enn to timer for flygninger på 1500 km eller mindre, eller mer enn tre timer innen EU- og EØS området for flygninger over 1500 km, eller mer enn tre timer utenfor EU- og EØS-området på under 3500 km, eller mer enn fire timer på alle flygninger over 3500 km. Dette har du krav på Dersom ett av disse vilkårene er oppfylt, har du, uansett årsaken til forsinkelsen, krav på: Skriftlig melding fra flyselskapet om dine rettigheter Måltider og forfriskninger som står i rimelig forhold til ventetiden To gratis telefonsamtaler eller liknende Gratis hotellovernatting dersom den nye avgangen først blir dagen etter det planlagte avgangstidspunktet Gratis transport mellom flyplassen og overnattingsstedet http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/flyrettigheter Endret 3. oktober 2014 av dovifte Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg greier ikke helt å tolke reglene. Det som er greia i mitt tilfelle er at jeg går inn på Norwegian sin nettside og legger inn tur Stavanger til Tenerife. Og da er det Norwegian som lager ruten med fly skifte i Oslo. Det som jeg ikke helt greier å tolke regelverket du linket til er hvis flyet fra Stavanger blir forsinket, har jeg da krav på ny billett til neste fly fra Oslo til Tenerife uten å måtte betale for det ? Lenke til kommentar
K N Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Du skal ikke få noen ekstra utgifter ved at flyet er forsinket, og flyselskapet skal rydde opp etter seg slik at du kommer til din destinasjon. :-) Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg greier ikke helt å tolke reglene. Det som er greia i mitt tilfelle er at jeg går inn på Norwegian sin nettside og legger inn tur Stavanger til Tenerife. Og da er det Norwegian som lager ruten med fly skifte i Oslo. Det som jeg ikke helt greier å tolke regelverket du linket til er hvis flyet fra Stavanger blir forsinket, har jeg da krav på ny billett til neste fly fra Oslo til Tenerife uten å måtte betale for det ? Hvis jeg forstår deg riktig så er problemstillingen din slik: Du bestiller fly fra Stavanger til Tenerife igjennom Norwegian. Norwegian setter opp reise med mellomlanding i Oslo. Du lurer på om hvis flyet fra Stavanger blir forsinket, hva har du krav på? Reiseruten er satt opp av Norwegian. Alle flyginger blir utført av Norwegian. Norwegian har skylden om flyet fra Stavanger er forsinket. Du, som kunde, bestilte denne turen igjennom Norwegian. Du har betalt for en tur som er satt opp av Norwegian med flyginger bare igjennom Norwegian. Hvis Norwegian ikke kan levere produktet de selger, er det deres feil. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ikke noe å si på svaret fra forrige taler: så lenge du kjøper én billett er det flyselskapets problem. Men om flyselskapet har et problem kan du fort bli sittende med et problem selv: Norwegian har ikke samarbeid med andre selskaper, og en kan risikere at det er ganske lenge til neste gang Norwegian har en avgang til Tenerife. Jeg ville likevel ikke vært alt for skepsis om transfertiden på Gardermoen er grei. Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hmm.. ble forsinket 7 timer Palma-Bergen, fikk 250 NKR i erstatning fra Norwegian. Giddet ikke kjøre sak mot de, men de var nok pliktig å betale 400€ jfr EU-forordning 261/2004 Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Mest sannsynligvis så går det nok helt fint. Men ville bare være helt sikker på at jeg ikke måtte betale ny billett fra Oslo til Tenerife hvis flyet Stavanger-Oslo skulle være forsinket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå