FrihetensRegn Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Må man ha bestått lærlingtid eller fagbrev for å få godkjent vitnemål for yrkesskolen, eller er de to faglige årene sammen med bestått eksamen godt nok? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Du får et vitnemål per år på skolen, og et etter bestått fagprøve. Så det er ingen problemer med vitnemål fra de to årene på skolen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Du får et vitnemål per år på skolen, og et etter bestått fagprøve. Så det er ingen problemer med vitnemål fra de to årene på skolen. Du får ikke vitnemål før du har bestått en utdanning. Dette følger av opplæringsforskrifta § 3-42 hvor det heter at vitnemål blir gitt som dokumentasjon for bestått opplæringsløp som gir studie- og/eller yrkeskompetanse. Du vil få en karakterutskrift hvor det fremgår hvilke fag du har bestått. Du vil ikke få vitnemål. 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Ah, men man får et vitnemål etter fullført skolegang, og et etter fagbrevet. Jeg får heller dobbeltsjekke hva som faktisk står på dokumentene. Jeg gikk heller ikke to år på yrkesfag, men tre. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2014 Det står kompetansebevis på alle dokumentene jeg fikk fra videregående. Det står vitnemål på det jeg fikk etter bestått fagprøve. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2014 Så med andre ord så må man ta og bestå fagprøven for å få et vitnemål? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2014 Du må bestå et (fullstendig) opplæringsløp. Det kan være fagprøven, eller generell studiekompetanse via allmenn påbygning. Men to år er aldri et fullstendig opplæringsløp. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jeg har "Kompetansebevis for videregående opplæring" fra videregående men uten fagbrev, itillegg har jeg også kompetansebevis fra påbygg der alle fag og eksamener er bestått. Betyr dette at jeg ikke har studiekompetanse pga. at jeg mangler fagbrev? Endret 5. oktober 2014 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2014 Du skal ha fått et vitnemål dersom du har bestått alt som er nødvendig for å få generell studiekompetanse. Men om du har det er det i siste instans Samordna Opptak som avgjør. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2014 SÅ hva må jeg gjøre for å få generell studiekompetanse hvis jeg da ikke har det? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2014 Se på hva du mangler. Det vil en rådgiver ved VGS kunne hjelpe deg med. Så må du enten ta det, eller vente til du tilfredsstiller ett av alternativene som ikke krever fullstendig treårig VGS-løp som f.eks. 23/5-regelen eller realkompetanse. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Det viste seg til slutt at jeg hadde alle karakterene som kreves for å få studiekompetanse, men at jeg manglet to år fra å få søke eller komme inn på høyskole eller universitet, i henhold til 23/5 regelen. Altså må jeg jobbe på Rema eller noe i to år med 100% stilling for å oppfylle kravet. Kjedelig. Endret 8. oktober 2014 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå