Gå til innhold

Oktoberfest 2014 Tor Vidle Nokia Lumia 1020

Anbefalte innlegg

Hiver meg på som etternøler og pingle (og håper jeg skal rekke å få til noe, men ingen garanti følger).

Kamera: Nokia Lumia 1020

Objektiv: Zeiss 26mm (35mm ekvivalent) f2.2

Kunne brukt canon 50mm (som er det eneste fastobjektivet jeg har, ellers er det bare zoomobjektiver her i huset) og 5DII eller 7D, men 50mm er en brennvidde jeg ikke er særlig glad i.

Regn med en dose kreativ frihet i bildene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er travelt for tiden og i tillegg har jeg vært noe sjuk så det har blitt lite fotografering. Men her er noen (tatt på forskjellige dager i oktober) som en start.

"Gate 444 to Valhall"

WP_20141008_14_56_09-3d4-L.jpg

"Peggy" (100%crop, -1.33EV, f2.2, iso 100)

WP_20141015_14_06_22_Pro__high-3d-L.jpg

"Bus Stop" (-1.33EV, f2.2, iso 100)

WP_20141011_17_11_18_Pro__high-2c-L.jpg

"Golden" (tatt gjennom en dorull med gullpapir inni - saturated og defocused i senter)

WP_20141009_14_30_55-2f-L.jpg

.

Lenke til kommentar

Gudene vet hva du har gjort på det første bildet, men det så egentlig litt stilig ut. Et mer dramatsik buss-stopp enn jeg noen gang kan huske å ha sett også. Litt usikker på om trestammen i "Golden" virkelig er så skjev, eller om den skulle vært rettet opp en smule, men uansett et særdeles stilig bilde.

Lenke til kommentar

Gudene vet hva du har gjort på det første bildet, men det så egentlig litt stilig ut. Et mer dramatsik buss-stopp enn jeg noen gang kan huske å ha sett også. Litt usikker på om trestammen i "Golden" virkelig er så skjev, eller om den skulle vært rettet opp en smule, men uansett et særdeles stilig bilde.

Takk :) - det blir ofte dramatiske effekter av lys og himmel her ved Jærhavet - og det er mange vindskjeve trær på Jæren.

Tor

Lenke til kommentar

...Kjører langs Jærhavet i en blanding av småregn, mørke og lyse skyer og en lav sol som prøver å få komme til mellom skyene - så skjer det og fra baksetet kommer det: "Se! Vi må stoppe og gå til havet for å se på! Og du må ta bilder!" Hun er bare 6 år, men har vokst opp her ved Jærhavet og har lært seg å bli betatt av lyset og vært med meg mange mange ganger før når jeg bare må se på - og ta bilder av underet. Så vi stopper og går skrittene ned til havet for å se på de tusener av lommelykter som lyser gjennom skyene og ned på Jærhavet..

"Krølla og Jærlyset"

WP_20141017_16_50_02_Pro__high-6d2-L.jpg

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...