Gå til innhold

5.1 lyd fra Pc(Onkyo reciever)

Anbefalte innlegg

Kommer med lite detaljer her, da jeg håper det er jeg som er dust, og dette er en quick fix som gjelder generelt.

Har koblet Pc til onkyo reciever med hdmi, og til tv fra onkyo.

I lydopsett (i windows) kan jeg da velge 5.1. Når jeg gjør dette, og kjører testen i veilederen, fungerer alt fint, alle høyttalere blir involvert (i onkyo display står nå multichannel).

Jeg er fornøyd og glad, starter film, og har kun lyd i fronthøyttalere!?!?

Kjører veileder på nytt, nå virker senter,front+sub, men lyden som skal være i bakhøyttalere kommer i høyre og venstre front.

Vått iss åpp vidd dæt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig filmen du spiller av kun har stereospor, og PCen da kun sender dette direkte ut. At det står Multichannel på Onkyoen tyder på at du sender ut PCM direkte, noe som ikke er galt i seg selv. Finn en film med ekte Dolby Digital, Dolby True HD, DTS eller DTS Master HD og se om det forander seg dag. Det beste er at PCen kun sender ut det du forer den med, da slipper man at den ødelegger noe.

Mest sannsynlig så kan du trykke på en knapp på fjernkontrollen som gjør om stereolydspor til "surround", og det dermed gir lyd i alle kanaler. Litt vanskelig å hjelpe deg der når du ikke tør oppgi modellen på Onkyoen.

Lenke til kommentar

Mulig filmen du spiller av kun har stereospor, og PCen da kun sender dette direkte ut. At det står Multichannel på Onkyoen tyder på at du sender ut PCM direkte, noe som ikke er galt i seg selv. Finn en film med ekte Dolby Digital, Dolby True HD, DTS eller DTS Master HD og se om det forander seg dag. Det beste er at PCen kun sender ut det du forer den med, da slipper man at den ødelegger noe.

Mest sannsynlig så kan du trykke på en knapp på fjernkontrollen som gjør om stereolydspor til "surround", og det dermed gir lyd i alle kanaler. Litt vanskelig å hjelpe deg der når du ikke tør oppgi modellen på Onkyoen.

Prøvde med en film som jeg med 100% sikkerhet visste hadde DD. Da fikk jeg lyd i alle høyttalere. Men hvis jeg spiller av noe med bare stereospor må jeg inn i lydopsett windows og tilbakestille til stereo for å få surround. Litt trøttende, men har løsningen nå. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Det er en knapp på fjernkontrollen til Onkyoen som gjør at den lager surround av stereo, står den på alltid, så gjør den ikke noe forskjell på ekte surround, det eneste den gjør da er å legge til ekstra kanaler bak hvis man fysisk har det, ellers rører den ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...