kenfo95 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hei. Jeg jeg en gutt på 19 år. Jeg sitter å funderer på om jobb i nordsjøen er noe for meg. Jeg har VG1 Teknikk og industriell produksjon, VG2 Industriteknologi og holder på med fagbrevet CNC-Maskineringsfaget (1 år igjen ) Jeg lurer på å søke VG2 Brønnteknikk til neste år. Men lurer på om det er en annen vei å gå for å sikre seg jobb offshore, med tanke på det jeg har fra før. Kan legge til at jeg også har G4 kurs (travers) og brann og sikringskurs. Mvh - Ken Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Dropp det, har du sett nyhetene i det siste? Jeg ville heller satset på CNC og viderutdannet meg innen for automasjon. Men meg om det Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Steg 1: Ikke hør på brukeren Salevesen. Brukeren er kjent for å være pessimistisk. Steg 2: Les her: http://www.offshoreutdanning.no/hjelp/om-aa-jobbe-offshore/hvor-og-hvordan-soeke-jobb/ Hvis steg 2 mislykkes, snakk med rådgiver på skolen din. Endret 3. oktober 2014 av dovifte Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Steg 1: Ikke hør på brukeren Salevesen. Brukeren er kjent for å være pessimistisk. Steg 2: Les her: http://www.offshoreutdanning.no/hjelp/om-aa-jobbe-offshore/hvor-og-hvordan-soeke-jobb/ Hvis steg 2 mislykkes, snakk med rådgiver på skolen din. Jeg er realistisk... Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 For å henge meg litt på pessimismen - Min bror fullførte nettopp fagbrev innen brønnteknikk.Han får ikke fast jobb, til tross for gode referanser og meget godt bestått fagprøve. Det har også vært litt i mediene i det siste om akkurat denne linjen, for den er blitt etablert ved flere skoler de siste årene, og det produseres rett og slett for mange brønnfagfolk i forhold til antallet læreplasser. Men, dette markedet svinger, og om to-tre år har kanskje pipen en annen lyd. Karriere i oljebransjen kan være litt sjansespill, og sånn sett har du jo CNC-fagbrevet å falle tilbake på. Det er en positiv ting. Jobb offshore kan være vanskelig å få i dag uten riktig utdannelse og/eller erfaring, men ikke umulig. Mitt tips er uansett å fullføre fagbrevet i CNC, og ta ting derifra. Tenk også på at dersom du også vil ha høyere utdannelse i form av fagskole, høyskole eller universitet, så vil du få mange år foran deg med skole og læretid dersom du også tar et nytt fagbrev. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå