Xder Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har kjøpt meg ny pc og seff var hovedkortet deffekt... Så jeg lurte på om jeg kunne bruke min 3.2ghz på ett gammelt hovedkort asus-CUV3X(apollo pro133A) Takker for alle svar om det kommer noen dah Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Tror ikke P4 egner seg til det hk.. les Her Det står til-og-med at det ikke er så godt egnet for p3, men for celeron.. Edit: det var tilogmed en ny utgave 4X ikke 3X ergo Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 hvis du klarer å få den inn på det hovedkortet, og det virker etterpå, skal du få lov å sende meg ett par bilder av det hele Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det går nok heller dårlig ja... Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Definitivt umulig. For det første benytter P4 3,2 ghz socket 478, hovedkortet ditt er for socket 370. Det finnes ingen socket-konverterere mellom disse socketene. For det andre ville ikke 3,2`èn kunne ha fungert fordi det er en P4 CPU. En P4 kan ikke virke på et P3/Celeron(Tenker selvsagt på Celeron-utgaven av P3, ikke Celeron-utgaven av P4) hovedkort fordi den også er forskjellig når det gjelder arkitektur, f.eks. bruker 3,2`en en Quad-FSB på 200mhz (tilsvarer da 800 mhz), P3 hovedkortet er laget for single-buss 66/100/133 mhz FSB CPUer. Er vel egentlig en unødvendig lang forklaring, men uansett så er svaret at dette umulig går. Får du det til, så er du f...n mæ go. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå