Gå til innhold

Google kan bli saksøkt for over 600 millioner kroner på grunn av nakenbildene

Anbefalte innlegg

Så om jeg legger ut disse nakenbildene her, bør ikke diskusjon.no også saksøkes? Er det diskusjon.no sin feil at jeg la dem ut?

Det er diskusjon.no sin feil isåfall at de har ulovlige bilder på nettsiden sin. Jeg regner med at administratorne her er sånn noenlunde oppengående at de ville lagt merke til det og fjernet det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går ikke på hotmail kontoer en gang lengre. Og de er kjent for å bli hacket mye via brute force. Alt som må gjøres for å stoppe dette er å nekte forsøk mer enn 3 ganger per minutt så er angrepet ubrukelig.

Dette er IT på basisnivå så apple har driti HARDT på draget nå.

OK, så Balic har visst ikke peiling på hva han snakker om, ifølge deg? Han nevnte for så vidt aldri Hotmail, men har hevdet at Microsoft var utsatt for samme type sårbarhet som han angivelig fant hos iCloud og Google. Forsøker man 2 ganger i minuttet i en uke så har man gjort over 20.000 forsøk, og for noen av disse typene som driver høyst målrettede angrep kan det sikkert være akseptabelt for et ettertraktet "mål".

Både Apple, Google og Microsoft har åpenbart kompetente folk som setter opp systemene og som er klar over at man skal stoppe alle muligheter for brute-force, men her har det altså vært snakk om en svært spesiell og ikke-triviell metode som har kunnet omgå de normale sperringene for dette.

20000 forsøk i uken er ikke i nærheten av hva du trenger for å knekke en kode som har et greit passord. Og hos google hvis dette skjer så stenges ting ned fordi det ikke finnes noen som lovlig prøver å logge seg inn så mange ganger på så kort tid. Men hos apple går det ingen alarmer fordi google har reklame i mailene?(noe som forøvrig ikke har vært en svakhet i 10 år).

Poenget her er ikke at alle burde ta datasikkerhet mer seriøst fordi det burde de. Men det gjør på ingen måte apple når det skjer et angrep som ikke kunne fungert(fordi da HADDE det fungert) mot noen andre og de svarer med at andre er like svake.

Altså det burde være mulig for apple å si "WE MADE A BIG MISTAKE AND THIS WONT HAPPEN AGAIN" istedenfor "GOOGLE IS EQUALLY WEAK". Ingen andre som har blitt hacket har svart på denne måten, selv ikke SONY som har slitt med dette.

Lenke til kommentar

Så om jeg legger ut disse nakenbildene her, bør ikke diskusjon.no også saksøkes? Er det diskusjon.no sin feil at jeg la dem ut?

Det er diskusjon.no sin feil isåfall at de har ulovlige bilder på nettsiden sin. Jeg regner med at administratorne her er sånn noenlunde oppengående at de ville lagt merke til det og fjernet det.

Teknisk sett er det ikke diskusjon.no's feil at det blir lagt ut men om det ikke blir fjernet så fort som mulig er det deres feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...