Gå til innhold

organisering av harddisk

Anbefalte innlegg

har nettop kjøpt meg en 160 gbs ekstern disk. hvordan vil folk anbefale at jeg deler den inn med hensyn til partisjoner og den slags? jeg antar at jeg f.eks burde la systemfiler ligge på en partisjon på interndisk, en ny partisjon for programvare på intern disken, og generelt media filer på den eksterne disken? dette spm virker sikkert ganske dumt for de fleste her men..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
har nettop kjøpt meg en 160 gbs ekstern disk. hvordan vil folk anbefale at jeg deler den inn med hensyn til partisjoner og den slags? jeg antar at jeg f.eks burde la systemfiler ligge på en partisjon på interndisk, en ny partisjon for programvare på intern disken, og generelt media filer på den eksterne disken? dette spm virker sikkert ganske dumt for de fleste her men..

Heisann.....

(går utifra at du kjører et windowsbasert system)

Intern:

C:\ på 5-10 gig. der du kjører windowsfiler + installert software

D:\ her har du installfiler til de fleste programmene dine (winrar osv)... her kan du også ha spill og dokumenter (skole-opplegg osv)...

Ekstern

Kjør på med media osv... ;)

Quintilian

Lenke til kommentar

Dette er egentlig kun smak og behag da... Jeg for min del har delt opp mine disker (totalt 200GB) i 8 partisjoner. Det jeg vil uanz anbefale er:

Disk 1:

8-10GB systemdisk (OS, programmer, dokumenter)

spilldisk?

Disk 2:

Musikk?

Filmer?

Swapfil (dette er lurt hvis de to diskene ikke er på samme ide-kanal, ypperlig for deg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...