Gå til innhold

Vi er helt blakke, tips ?

Hexabyte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekket nettbanken jeg overførte fra... der står navnet på mottaker, det gjør ting enklere! :w00t:

Han tok kontakt i dag på PM med unnskyldning om at han hadde vært på sykehus de siste dagene.

I perioden mellom vi snakket på PM sist har vedkommende vært på forumet flere ganger så jeg ser da heller ikke problemet med å overføre penger via nettbanken eller få noen andre til å gjøre det.

Gidder ikke flere unnskyldninger og forklaringer og fortalte at hvis ikke pengene var på min konto i løpet av neste uke ville forholdet ble anmeldt neste mandag.

Endret av Nasciboy
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Sjekket nettbanken jeg overførte fra... der står navnet på mottaker, det gjør ting enklere! :w00t:

Han tok kontakt i dag på PM med unnskyldning om at han hadde vært på sykehus de siste dagene.

I perioden mellom vi snakket på PM sist har vedkommende vært på forumet flere ganger så jeg ser da heller ikke problemet med å overføre penger via nettbanken eller få noen andre til å gjøre det.

Gidder ikke flere unnskyldninger og forklaringer og fortalte at hvis ikke pengene var på min konto i løpet av neste uke ville forholdet ble anmeldt neste mandag.

Jeg synes at det er utrolig flott av deg å stille opp. Det er en edel handling, synd at han ikke følger opp denne handlingen også. Sånt folk som ham gjør meg kvalm.

Det er ingen unnskyldning, i 2014 har alle tilgang på mobil og nettbank til enhver tid

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Avsporingen om skattesystemet er fjernet. Den debatten hører hjemme i andre tråder.

Jeg vil forøvrig oppfordre til saklighet og høflighet til tross for at trådstarter ikke akkurat lager god stemning. Jeg vil også minne om retningslinjene og at trusler om vold og lignende blir slått hardt ned på. Dere må ordne opp i saken på en lovlig og ordentlig måte.

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men den typen lærdom får de fleste før eller siden. Folk som spør om penger, uten at man kjenner godt og stoler på vedkommende, har ofte uærlige hensikter. Det var derfor jeg tilbudte mat i stedet for penger og ikke la mer energi i det enn at det kunne hentes, ikke sendes.

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men den typen lærdom får de fleste før eller siden. Folk som spør om penger, uten at man kjenner godt og stoler på vedkommende, har ofte uærlige hensikter. Det var derfor jeg tilbudte mat i stedet for penger og ikke la mer energi i det enn at det kunne hentes, ikke sendes.

Vel, det gjorde i utgangspunktet jeg også... har aldri gitt penger tidligere.

Klarer meg så klart uten 300 kr, hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg ikke overført dem.

Får visst høre av TS at jeg har en tynn sak hvis jeg tar dette videre noe jeg så klart kommer til å gjøre hvis jeg ikke får pengene tilbake... hva mener dere, er saken min tynn? :)

Grunnen var visst at det ikke var tydelig nok at det kun var ett lån.

Bor dere i Trondheim kan dere komme innom meg å låne litt til mandag... dere får ikke kontanter men jeg kan være med å betale for innkjøp til helgen :)

Men skal visst få pengene ila uka, hva nå det betyr.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Vel, det gjorde i utgangspunktet jeg også... har aldri gitt penger tidligere.

Klarer meg så klart uten 300 kr, hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg ikke overført dem.

Får visst høre av TS at jeg har en tynn sak hvis jeg tar dette videre noe jeg så klart kommer til å gjøre hvis jeg ikke får pengene tilbake... hva mener dere, er saken min tynn? :)

Grunnen var visst at det ikke var tydelig nok at det kun var ett lån.

Bor dere i Trondheim kan dere komme innom meg å låne litt til mandag... dere får ikke kontanter men jeg kan være med å betale for innkjøp til helgen :)

Men skal visst få pengene ila uka, hva nå det betyr.

Tynn sak? TYNN SAK?!??!? Hva frekkas er det for noe? Hvor er takknemlighet og ydmykhet? Du tilbød din hjelp, de bør gi deg 300kr pluss 50kr som takk. Det ville jeg ihvertfall ha gjort, eller vent litt. Det er hva jeg vanligvis gjør.

Som f.eks. jeg har ikke så god i råd nå for tiden, men jeg spanderte en skikkelig middag med biff til meg selv og kompisen min på nylig lørdag da han kom og hjalp meg med å male en vegg i leiligheten min. Han tilbød seg å betale halvparten av middagen for han visste at det kostet endel. Og det var kun en vegg han malte, men for meg handler det om prinsippsak. Han hjalp til helt frivillig, på den måten vil jeg alltid prøve å gi noe tilbake. Enten det er smått eller stort.

Hva en forkastelig oppførsel. Du, trådstarteren, skjerp deg! Ha litt selvrespekt.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Får avvente å se... går gjerne 5000 kr i minus for å inndrive disse 300 kronene, de skal jeg ha!!!

Takker for tips!

Si ifra!

Med fare for å gå i samme felle som deg: Jeg betaler gjerne halve gebyret hvis du ender opp med å sende saken til inkasso.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Altså, jeg skjønner dette er en prinsippsak, men det er snakk om 300 kr.

TS sliter tydeligvis endel med økonomien fra før, og nå skal du sende de 300 kronene til inkasso?

Det virker ikke som at du selv har noe pengeproblemer, så hvorfor lage så stor sak ut av det?

Ta det som en god gjerning og pluss det på karmaen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

TS sliter tydeligvis endel med økonomien fra før, og nå skal du sende de 300 kronene til inkasso?

Det virker ikke som at du selv har noe pengeproblemer, så hvorfor lage så stor sak ut av det?

Det er sånne som deg som gjør at det finnes så mange mennesker i verden som tror det er greit å snylte på / lure andre for penger.

Du om det.

Jeg mener nå han viste om risken.

Sier ikke han ikke fortjener de tilbake, eller at han ikke burde få de tilbake, men å sende det til inkasso og eventuelt multiplisere kostnaden til en som allerede sliter økonomisk, det blir i mine øyne å trå over streken.

Lenke til kommentar

Ett lån er ett lån.

Når man ikke betaler tilbake er det svindel. Samme hvor dårlig råd man har skal man betale tilbake det man låner.

Svindlere må få en lærepenge de også, viktigere å lære noen konsekvensen av svindel enn å være snill å la seg svindle.

For all del, send til inkasso, samme om du går i pluss eller minus.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er sånne som deg som gjør at det finnes så mange mennesker i verden som tror det er greit å snylte på / lure andre for penger.

Du om det.

Sier ikke han ikke fortjener de tilbake, eller at han ikke burde få de tilbake, men å sende det til inkasso og eventuelt multiplisere kostnaden til en som allerede sliter økonomisk, det blir i mine øyne å trå over streken.

Kjære vene. Han har blitt gitt muligheten til å betale det tilbake uten noen form for innblandelse fra inkasso. At han ikke griper denne muligheten er hans egen feil. Nasciboy har vært alt annet enn urettferdig her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sliter økonomisk? Det er ingenting som tyder på det, de ble bare blakke pga depositumpengene på 30.000 som de måtte betale. Det tyder veldig på at de HAR PENGER.

Fint om du leser hele tråden først før du gjør opp dine meninger om saken, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...