Gå til innhold

Vi er helt blakke, tips ?


Hexabyte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

La vær å kjøpe noe?

Har du ikke noe fornuftig å komme med kan du da holde kjeft ? Dette er ganske seriøst for oss..

 

1. Snakk med familien hennes likevel

2. Ta opp et forbrukslån uten sikring, som TrustBuddy

3. Det er tre dager, dere overlever uten mat i 3 dager

 

Har dere ikke inntekt, eller brukte dere den opp på fjas?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere klarer helt fint å overleve på bare vann i 3 dager også. Ellers er det vel bare å sluke stoltheten og oppsøke hennes familie eller andre bekjente. Ellers er det vel fortsatt kjeks å få på søndagsmessen, eller sette seg ned i storgata med skilt og krus.

Endret av Kerbox
Lenke til kommentar

Kan du utdype hvordan dere begge havnet i denne situasjonen? Er det virkelig slik at det finnes folk som går rundt uten 1 kr på konto? Altså betaler jo åpenbart internett, har mobil/pc.

 

Det er vel ikke tema i denne saken... ingen har vel ett forklaringsansvar for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kan du utdype hvordan dere begge havnet i denne situasjonen? Er det virkelig slik at det finnes folk som går rundt uten 1 kr på konto? Altså betaler jo åpenbart internett, har mobil/pc.

 

Det er vel ikke tema i denne saken... ingen har vel ett forklaringsansvar for deg.

 

Du må være moro på fester!

Nei, han må ikke forklare meg, men det var derfor jeg ikke krevde det, men spurte. Må da være lov i et diskusjonsforum.

 

 

Klart det er lov... reagerte mest på spørsmålet i kombinasjon med setningen(e) under...

 

Kan du utdype hvordan dere begge havnet i denne situasjonen? Er det virkelig slik at det finnes folk som går rundt uten 1 kr på konto? Altså betaler jo åpenbart internett, har mobil/pc.

 

Ikke bare er det nedlatende men det viser fullstendig mangel på innsikt i hvordan hverdagen til folk kan være... også i Norge. I tillegg så dømmer du ved å konkludere feilprioritering ved at de har (og betaler for) både internett og mobil/PC.

Endret av Nasciboy
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Kan du utdype hvordan dere begge havnet i denne situasjonen? Er det virkelig slik at det finnes folk som går rundt uten 1 kr på konto? Altså betaler jo åpenbart internett, har mobil/pc.

 

Ikke bare er det nedlatende men det viser fullstendig mangel på innsikt i hvordan hverdagen til folk kan være... også i Norge. I tillegg så dømmer du ved å konkludere feilprioritering ved at de har (og betaler for) både internett og mobil/PC.

 

 

Nå går vi veldig offtopic, så skriver mitt siste svar.

Jeg merker at det var nedlatende, og det beklager jeg. Men det er klart det er feilprioritering, internett/pc/mobil er ikke vitale goder.

Lenke til kommentar

Nå går vi veldig offtopic, så skriver mitt siste svar.

 

Jeg merker at det var nedlatende, og det beklager jeg. Men det er klart det er feilprioritering, internett/pc/mobil er ikke vitale goder.

 

 

Jepp... vi er litt OT nå.

 

Har venner som ikke har råd til spesielt mer enn det vi kaller primærbehov... de får likevel internett og mobil betalt fordi det er ting som er viktig for at man skal fungere "normalt" slik samfunnet er bygd opp i dag.

 

Det er jo ikke bare meningen at innbyggerne Norge AS har ansvaret for skal "overleve" men de skal også leve ett verdig liv. Som skattebetaler ser jeg gjerne at pengene går til slike grunnleggende goder i ett moderne samfunn, det gjelder også TV.

 

Til TS så gjelder tilbudet fortsatt... er transport ett problem så henter/bringer jeg gjerne innen byens grenser :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at de bruker penger på internett/pc/mobil, noe jeg mener HAR blitt vitale goder. Det er veldig mange som lever rimelig bra liv, men dessverre slik at kontoen nærmer seg 0 før neste lønning. Derfor blir det ett problem om de skulle gå i minus. Det er ikke slik at man bare kan si opp internett/mobil i noen dager til man går i pluss igjen. Problemet er manglende økonomisk kontroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...