skidd Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Hei. har pusset opp stuen etc.. billigst blir og eventuelt kappe bena på vedovn og sette den på plass, det er snakk om kanskje 1 cm som må kappes for at den skal passe igjen, noen her som har kappet slikt før å vet om det fungerer bra? Endret 3. oktober 2014 av skidd Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Er vel opp til dem som kapper om det fungerer... Lenke til kommentar
skidd Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 men er det enkelt og kappe dette? vinkelsliper? pusse kanter? TIps? blir det ødelagt? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Burde gå fint å kutte med vinkelsliper. Hvis føttene til ovnen har gods som ikke er så altfor tykt kan du nok bruke plasmakutter også. Blir litt penere. Ellers bør du ikke gjøre det innendørs, for flyvende flytende metall fra vinkelsliper vil du ikke ha på vegger og gulv. Ikke vinduene heller... Også må du være nøyaktig, ellers blir ovnen skjev. Ikke reduser høyden for mye, for ellers kan det bli for varmt på gulvet midt under. Kjedelig om etasjeskilleren begynner å ulme fordi varmestrålingen blir for høy Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ikke helt relatert, men.. Du burde bytte ene steinen i ovnen - ser ut til at den er sprukket. Lenke til kommentar
skidd Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Takk for gode svar da har jeg en plan på hvordan jeg skal gjøre det tror ikke det skal bli noe problem for varmen sin skyld, tregulv -> gipsplater -> nytt gulv -> glassplate, kutter bare 1 cm ca. steinen skal byttes ja, men takk for det aliekvell ;-) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Det vil være lurt å dobbeltsjekke med feiaren i kommunen også før du gjer dette. Det er eigentleg vekkasta tid og arbeid dersom feiaren kjem og nedlegger fyringsforbud fordi ovnen ikkje lenger er godkjent. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Hvor grundig er disse feierene da? Kommer de frem med målebånd for å sjekke at ingen har tatt bort 1cm av bena? De steden jeg har bodd (inklusive hus jeg har vokst opp i) så har det bla. vært hjemmelagde peiser og diverse. Aldri hørt noe om at de sjekker slikt så nøye. (trodde egentlig de mest holdt på oppe på taket) Endret 3. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Dei er inne i huset også. Kontrollen inne går nok mest på å måle avstand mellom varme flater og brennbare flater. Så spørsmålet blir nok i all hovedsak om ovnen er i forsvarlig stand eller ikkje. Men sidan varmen går oppover så skal det litt til at lengden på beina er av spesielt stor betydning. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Men hvis beina må kappes en cm for at ovnen skal passe, er det vel et potensielt problem med avstanden oppover også? Hør på The Avatar og sjekk med feieren først! Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 En ovn med sprekk i eller avkappede bein tror jeg ikke er lovlig å bruke. Ikke sikkert at feieren er grundig nok når han er på kontroll, men om huset skulle brenne ... da kan forsikringsutbetalingen bil redusert eller falle bort. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med feieren og forklare ham alt sammen, så får du høre hva han har å si. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ja spesielt det poenget om at den står tett inn mot en flate er jo litt urovekkende. Godkjent eller ikke, så må vel faktisk sikkerhet være det viktigste her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå