*F* Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Fjern den, plasser hele finansieringen av NRK som en post på statsbudsjettet. Kan det være så vanskelig? Ja, det er derfor vi har lisens. Rikskringkastingen bør ikke være prisgitt regjeringens tilfredshet på den måten. Det argumentet bortfaller vel når regjeringen likevel har myndigher til å endre lisensen? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Felleskaps tanke er egoistisk. Fordi det er kun en liten elite som sitter å definere hva som er en felleskap verdi, eller tanke. Ingen har en gang blitt spurt om man ønsker og delta i dette felleskapet. Det er i seg selv et overgrep mot det frie individ og bli presset inn i et felleskap man egentlig ikke liker. Det der syns jeg er å overdrive og male fanden på veggen. Om nok personer stemte Frp eller andre som vil oppløse NRK, ville det blitt det. Alternativt måte det være anarki. Man må eventuelt avstå fra eie Tv. Offisielt hvertfall. Hvilke andre "overgrep" er det? Du vil forøvrig alltid få en "elite" som bestemmer, samme hvordan du snur og vender på ting. Også de som mener at alle skal være med på at alle skal betale for de skal ha selv, og det som ikke kan tilbys på annen måte får de bare være uten. Så det blir egentlig samme "egosimen" i den forstand. Samme hva slags utgansgpunkt du velger. Det er ingen partier i Norge som har stor nok oppslutning til å definere hva som er gode eller dårlige verdier. Man skal selvsagt heller ikke avstå fra og eie et TV. Men man burde velge bort NRK, eller andre kanaler man ikke vil betale for. Jeg vil ikke at du skal belastes for mine særinteresser. Personlig ville jeg valgt NRK og jeg tror mange ville det. NRK ville fint overlevd om man kuttet tvangen her i landet. Nei egoisme er om jeg mener du skal belastes for mine særegenheter, eller sykdommer og andre avvik. Du må gjerne gjøre det frivillig, men aldri under tvang. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nå har vel aldri du vært redd for å være frekk, men fint at du velger og la være. Kan være at jeg er den typen fryktløs du mener, men det kan også være at du mangler all frykt hva angår å oppfatte min motstand som frekk. Det du snakker om i forhold til jobb, vil jeg heller kalle ideologi. Det er også interessant at du snakker om oss. Vi husker alle debatter der man prater om oss og dem. Det er jo noe vi helst ikke skal i dagens politiske korrekte samfunn. Hva som er typisk Norsk og hvem som kan defineres som Norsk er også vanskelige debatter i dag. Derfor blir også en slik felles forståelse av verdier utfordrende slik du la det frem tidligere i dag. Hva du vil kalle det for er din sak, jeg kaller det for det det er, siden jeg har direkte erfaring med fenomenet, uten å dermed si at det står hogget i sten. Min forståelse av oss, omfatter alt og alle situasjoner. Når jeg er på butikken og handler, for så å gå til kassa og gjøre opp, så er jeg og operatøren ett "oss", og når jeg setter meg i bilen og kjører hjem, så samhandler jeg med alle andre trafirkanter som ett "oss", og når jeg drar til andre siden av jordkloden og foretar akkurat de samme handlingene, er det ingen forskjell i "oss tenkingen" Men la oss se tilbake på dette med fellesverdier. Kan du utdype det litt mer klart? Hva mener du er typiske fellesverdier i Norge i 2014. Ja, det er det jeg holder på med og som jeg kaller "oss", så får vi se hvor det ender etter hvert Jeg tror vi er begge fryktløse figurer på et anonymt forum Jeg forstår hva du mener og skal ikke lengre kverulere rundt dette. Selv om jeg er meget skeptisk til begrepet, fellesverdier i et internasjonalt samfunn som Norge har blitt. Det ville vært langt lettere og definert dette på 60-70 tallet, men i dag mener jeg det er umulig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nå har vel aldri du vært redd for å være frekk, men fint at du velger og la være. Kan være at jeg er den typen fryktløs du mener, men det kan også være at du mangler all frykt hva angår å oppfatte min motstand som frekk. Det du snakker om i forhold til jobb, vil jeg heller kalle ideologi. Det er også interessant at du snakker om oss. Vi husker alle debatter der man prater om oss og dem. Det er jo noe vi helst ikke skal i dagens politiske korrekte samfunn. Hva som er typisk Norsk og hvem som kan defineres som Norsk er også vanskelige debatter i dag. Derfor blir også en slik felles forståelse av verdier utfordrende slik du la det frem tidligere i dag. Hva du vil kalle det for er din sak, jeg kaller det for det det er, siden jeg har direkte erfaring med fenomenet, uten å dermed si at det står hogget i sten. Min forståelse av oss, omfatter alt og alle situasjoner. Når jeg er på butikken og handler, for så å gå til kassa og gjøre opp, så er jeg og operatøren ett "oss", og når jeg setter meg i bilen og kjører hjem, så samhandler jeg med alle andre trafirkanter som ett "oss", og når jeg drar til andre siden av jordkloden og foretar akkurat de samme handlingene, er det ingen forskjell i "oss tenkingen" Men la oss se tilbake på dette med fellesverdier. Kan du utdype det litt mer klart? Hva mener du er typiske fellesverdier i Norge i 2014. Ja, det er det jeg holder på med og som jeg kaller "oss", så får vi se hvor det ender etter hvert Jeg tror vi er begge fryktløse figurer på et anonymt forum Jeg forstår hva du mener og skal ikke lengre kverulere rundt dette. Selv om jeg er meget skeptisk til begrepet, fellesverdier i et internasjonalt samfunn som Norge har blitt. Det ville vært langt lettere og definert dette på 60-70 tallet, men i dag mener jeg det er umulig. Kanskje det er "umulig" å sette ord på det, altså ett godt nok dekkende ord for alle individene, men det er nesten umulig å ikke få det med seg i det daglige og i samhandling og samarbeid med alle. "Rosetoget" er ett ypperlig eksempel, og det var en voldsom styrke i akkurat det uttrykket, så det er der selv om man ikke ser det med øynene eller i tankene. Jeg tror også at vi etter hvert kommer til å slutte å hele tiden identifisere oss selv innenfor våre vanlige snevre grenser (nasjon, etnisitet, religion, politikk), og hvis vi ikke gjør det, kommer vi til å bli tvunget til å måtte gjøre det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Felleskaps tanke er egoistisk. Fordi det er kun en liten elite som sitter å definere hva som er en felleskap verdi, eller tanke. Ingen har en gang blitt spurt om man ønsker og delta i dette felleskapet. Det er i seg selv et overgrep mot det frie individ og bli presset inn i et felleskap man egentlig ikke liker. Det der syns jeg er å overdrive og male fanden på veggen. Om nok personer stemte Frp eller andre som vil oppløse NRK, ville det blitt det. Alternativt måte det være anarki. Man må eventuelt avstå fra eie Tv. Offisielt hvertfall. Hvilke andre "overgrep" er det? Du vil forøvrig alltid få en "elite" som bestemmer, samme hvordan du snur og vender på ting. Også de som mener at alle skal være med på at alle skal betale for de skal ha selv, og det som ikke kan tilbys på annen måte får de bare være uten. Så det blir egentlig samme "egosimen" i den forstand. Samme hva slags utgansgpunkt du velger. Det er ingen partier i Norge som har stor nok oppslutning til å definere hva som er gode eller dårlige verdier. Man skal selvsagt heller ikke avstå fra og eie et TV. Men man burde velge bort NRK, eller andre kanaler man ikke vil betale for. Jeg vil ikke at du skal belastes for mine særinteresser. Personlig ville jeg valgt NRK og jeg tror mange ville det. NRK ville fint overlevd om man kuttet tvangen her i landet. Nei egoisme er om jeg mener du skal belastes for mine særegenheter, eller sykdommer og andre avvik. Du må gjerne gjøre det frivillig, men aldri under tvang. De ville overlevd, men tror du NRK ville fortsette å være NRK? Eller ville de også blitt som en hvilken som helst annen sjelløs tabloid reklamecanal med bare støy og såpeserier på menyen. Er det ønskelig? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nå har vel aldri du vært redd for å være frekk, men fint at du velger og la være. Kan være at jeg er den typen fryktløs du mener, men det kan også være at du mangler all frykt hva angår å oppfatte min motstand som frekk. Det du snakker om i forhold til jobb, vil jeg heller kalle ideologi. Det er også interessant at du snakker om oss. Vi husker alle debatter der man prater om oss og dem. Det er jo noe vi helst ikke skal i dagens politiske korrekte samfunn. Hva som er typisk Norsk og hvem som kan defineres som Norsk er også vanskelige debatter i dag. Derfor blir også en slik felles forståelse av verdier utfordrende slik du la det frem tidligere i dag. Hva du vil kalle det for er din sak, jeg kaller det for det det er, siden jeg har direkte erfaring med fenomenet, uten å dermed si at det står hogget i sten. Min forståelse av oss, omfatter alt og alle situasjoner. Når jeg er på butikken og handler, for så å gå til kassa og gjøre opp, så er jeg og operatøren ett "oss", og når jeg setter meg i bilen og kjører hjem, så samhandler jeg med alle andre trafirkanter som ett "oss", og når jeg drar til andre siden av jordkloden og foretar akkurat de samme handlingene, er det ingen forskjell i "oss tenkingen" Men la oss se tilbake på dette med fellesverdier. Kan du utdype det litt mer klart? Hva mener du er typiske fellesverdier i Norge i 2014. Ja, det er det jeg holder på med og som jeg kaller "oss", så får vi se hvor det ender etter hvert Jeg tror vi er begge fryktløse figurer på et anonymt forum Jeg forstår hva du mener og skal ikke lengre kverulere rundt dette. Selv om jeg er meget skeptisk til begrepet, fellesverdier i et internasjonalt samfunn som Norge har blitt. Det ville vært langt lettere og definert dette på 60-70 tallet, men i dag mener jeg det er umulig. Kanskje det er "umulig" å sette ord på det, altså ett godt nok dekkende ord for alle individene, men det er nesten umulig å ikke få det med seg i det daglige og i samhandling og samarbeid med alle. "Rosetoget" er ett ypperlig eksempel, og det var en voldsom styrke i akkurat det uttrykket, så det er der selv om man ikke ser det med øynene eller i tankene. Jeg tror også at vi etter hvert kommer til å slutte å hele tiden identifisere oss selv innenfor våre vanlige snevre grenser (nasjon, etnisitet, religion, politikk), og hvis vi ikke gjør det, kommer vi til å bli tvunget til å måtte gjøre det. Rosetoget var en liten del av en befolkning i en by som deltok i. Det oppsto etter en ekstrem handling enkelte ble utsatt for. Dette har vi sett flere ganger, seinest etter en hund ble skutt. Så det sier egentlig ikke mye om verdier. Jeg vil støtte deg i håpet om at vi vil kutte ut og sette hverandre i båser. Men jeg tror ikke det vil bli realistisk på mange år. Mennesker er forskjellige, veldig forskjellige. Sannheten er subjektiv vil mange påstå. Verdier er individuelle, eller som du selv har påpekt, interne, familie osv. Jeg kan være med på det. Men at en stat med så mange ulike individer kan definere hva som er gode eller dårlige verdier, det tror jeg ikke lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Felleskaps tanke er egoistisk. Fordi det er kun en liten elite som sitter å definere hva som er en felleskap verdi, eller tanke. Ingen har en gang blitt spurt om man ønsker og delta i dette felleskapet. Det er i seg selv et overgrep mot det frie individ og bli presset inn i et felleskap man egentlig ikke liker. Det der syns jeg er å overdrive og male fanden på veggen. Om nok personer stemte Frp eller andre som vil oppløse NRK, ville det blitt det. Alternativt måte det være anarki. Man må eventuelt avstå fra eie Tv. Offisielt hvertfall. Hvilke andre "overgrep" er det? Du vil forøvrig alltid få en "elite" som bestemmer, samme hvordan du snur og vender på ting. Også de som mener at alle skal være med på at alle skal betale for de skal ha selv, og det som ikke kan tilbys på annen måte får de bare være uten. Så det blir egentlig samme "egosimen" i den forstand. Samme hva slags utgansgpunkt du velger. Det er ingen partier i Norge som har stor nok oppslutning til å definere hva som er gode eller dårlige verdier. Man skal selvsagt heller ikke avstå fra og eie et TV. Men man burde velge bort NRK, eller andre kanaler man ikke vil betale for. Jeg vil ikke at du skal belastes for mine særinteresser. Personlig ville jeg valgt NRK og jeg tror mange ville det. NRK ville fint overlevd om man kuttet tvangen her i landet. Nei egoisme er om jeg mener du skal belastes for mine særegenheter, eller sykdommer og andre avvik. Du må gjerne gjøre det frivillig, men aldri under tvang. De ville overlevd, men tror du NRK ville fortsette å være NRK? Eller ville de også blitt som en hvilken som helst annen sjelløs tabloid reklamecanal med bare støy og såpeserier på menyen. Er det ønskelig? Som jeg tidligere har skrevet. Personlig ser jeg stort sett kun på NRK og vil egentlig ikke ha noen endring. Men ideologisk ser og forstår jeg at du, om du ikke ser på NRK blir utsatt for et overgrep. Ved at du tvinges til og betale for noe du ikke vil ha. Jeg har god tro på NRK som kanal og mener de vil klare seg fint. NRK har mange seere, mulig fler en noen andre her i landet. Det er også slik blant unge at dem ikke innrømmer at de ser på NRK. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Kan være positivt - hvis den fjernes helt - på sikt - men ikke i uoversiktlig fremtid. Samme gjelder pressestøtte og kunstnerlønn. Har ett NAV apparat for å ta seg av slike oppgaver. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Man kan forsøke som sagt, men tror veldig mange vil vegre seg for å betale det som skal til. For å opprettholde standard og qualitet hos NRK. På sammen måte, som hvis man bestemte at man må betale på bibliotekene. Det blir er beslektet exempel. Husk at vi er et lite land med få innbyggere. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Man kan forsøke som sagt, men tror veldig mange vil vegre seg for å betale det som skal til. For å opprettholde standard og qualitet hos NRK. På sammen måte, som hvis man bestemte at man må betale på bibliotekene. Det blir er beslektet exempel. Husk at vi er et lite land med få innbyggere. NRK vil klare å få inntekter gjennom reklame og egenproduserte programmer. Der er NRK blant de beste. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Faren er at markedsføring av NRK vil medføre sterk forringelse, og den vil miste sin egenart. Som sagt. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Faren er at markedsføring av NRK vil medføre sterk forringelse, og den vil miste sin egenart. Som sagt. Jeg ser den. Men jeg har en stor tro på NRK, at jeg vil tro kanalen overlever fint. Selvsagt med noen endringer. Men det trenger NRK uansett. Folk er lei TV3, TVN og all den dritten som serveres av disse kanalene. Folk vil ha kvalitet og NRK gir kvalitet. Også uten tvang, det er jeg overbevist på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Men at en stat med så mange ulike individer kan definere hva som er gode eller dårlige verdier, det tror jeg ikke lar seg gjøre. Nei, det tror jeg også, så det var derfor jeg tidligere sa at egen verdier ikke er hugget i sten, men jeg er mer usikker hva angår enkelte andre delverdier, og da tenker jeg på beskyttelsen av selve livet - ikke livet som jeg og du opplever, men livet som grunnlag for selve eksistensen vår. Men tilbake til "rosetoget" - vi er forskjellige på ett plan, og det er dette vi begge mener å kan ta og føle på, men så er det ett overordnet plan, og på det planet er vi ikke mer enn "one" - så jeg merket veldig godt til hele prosessen som "22/07" bestod av, og den hadde flere nivåer som vi som kultur var sammen om å gjennomgå. Jeg leste og tenkte veldig mye over selve "healingen" av det vi kaller "norske kulturen", og tror jeg, veldig grundig, fordi jeg passet på å ikke bare sjekke utover, men like viktig, å sjekke innover hvordan JEG virkelig lot meg bevege av den "bølgen" som det jeg bare nå kaller "rosetoget" for Så når jeg sier at jeg så "rosetoget", blir det nesten det samme som at jeg sa: "Jeg så Gud" - du har ikke erfart den samme verdien og følt på det personlige planet det samme, men vær du sikker på at selv om vi begge er oppegående, kommer vi aldri til å bli enige om dette Tror jaggu at både gud og religioner kan bli til, når begge erfarer like levende noe som ikke er der - ganske fiffig i grunn .. kun refleksjoner, så vær snill å misforstå på en korrekt måte .. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Kan være positivt - hvis den fjernes helt - på sikt - men ikke i uoversiktlig fremtid. Samme gjelder pressestøtte og kunstnerlønn. Har ett NAV apparat for å ta seg av slike oppgaver. Den blomsten du smykker deg med i avataren, er ett eksempel på kunst i sin naturlige form - kunst, eller rettere sagt: den beste kunsten, blir til under lidelse og kval - det er derfor vi i det hele tatt er her - vi har evolvert oss gjennom diverse utallige små og større "Helvete" for å nå dit til at vi sitter å snakker nedsettende om vår egen natur. Tenk på den ironien, når du misunner noen kunstnere og den felles talerøret ett fritt media er. Villig til å selge media fullstendig til markedskreftene, eller har du lyst til å i hvert fall kunne opptre overfor den makten med en viss egen myndighet og makt? bare spør Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Men at en stat med så mange ulike individer kan definere hva som er gode eller dårlige verdier, det tror jeg ikke lar seg gjøre. Nei, det tror jeg også, så det var derfor jeg tidligere sa at egen verdier ikke er hugget i sten, men jeg er mer usikker hva angår enkelte andre delverdier, og da tenker jeg på beskyttelsen av selve livet - ikke livet som jeg og du opplever, men livet som grunnlag for selve eksistensen vår. Men tilbake til "rosetoget" - vi er forskjellige på ett plan, og det er dette vi begge mener å kan ta og føle på, men så er det ett overordnet plan, og på det planet er vi ikke mer enn "one" - så jeg merket veldig godt til hele prosessen som "22/07" bestod av, og den hadde flere nivåer som vi som kultur var sammen om å gjennomgå. Jeg leste og tenkte veldig mye over selve "healingen" av det vi kaller "norske kulturen", og tror jeg, veldig grundig, fordi jeg passet på å ikke bare sjekke utover, men like viktig, å sjekke innover hvordan JEG virkelig lot meg bevege av den "bølgen" som det jeg bare nå kaller "rosetoget" for Så når jeg sier at jeg så "rosetoget", blir det nesten det samme som at jeg sa: "Jeg så Gud" - du har ikke erfart den samme verdien og følt på det personlige planet det samme, men vær du sikker på at selv om vi begge er oppegående, kommer vi aldri til å bli enige om dette Tror jaggu at både gud og religioner kan bli til, når begge erfarer like levende noe som ikke er der - ganske fiffig i grunn .. kun refleksjoner, så vær snill å misforstå på en korrekt måte .. Vi kommer nok ikke stort videre i debatten og jeg føler vi har landet på nesten det samme. Synes vi har vært flinke i denne debatten til og holde oss innenfor akseptabel oppførsel begge to. Takk for diskusjonen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Best å avslutte mens leken er god .. i like måte Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 De som bruker monitor kan jo få igjen på skatten da... Yes! Skattefradrag for de som har monitor. Kjøper den:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå