Gå til innhold

Kvinner velger rike menn og suksessfulle menn, en del andre menn blir barnløse

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Menn uten barn tjener mindre, kan det være at de også jobber mindre? Hovedsakelig fordi de ikke trenger å jobbe så mye for å ha en stabil økonomi?

Noen menn finner glede i å klatre opp karrierestigen, andre finner glede i ting utenfor jobb. For sistnevnte gruppe er det ikke noe stort poeng i å få mer betalt enn at de har en stabil økonomi, for menn med forhold og barn blir de på mange måter tvunget til å jobbe seg lengre opp karrierestigen før de havner på den samme stabile økonomien og kan ta valget mellom karrierestige eller dyrke interesse.

Jeg finner det ganske naturlig at man finner at familiefedre har gjennomsnittlig mer inntekter, hovedsakelig fordi de trenger mer penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at dette vil være kjipt for de som havner utenfor, men jeg kan samtidig ikke se noen annen løsning enn dagens. Kvinner pimper seg i større grad ut for makt, status og penger, det ligger antagelig i hvordan vi er satt sammen, og er ikke så voldsomt mye å gjøre med.

Det er isåfall to valg da. Enten være med i konkurransen skikkelig hardt, der en strever mer for å oppnå suksess. Eller så får en ta til takke med en eller annen brud fra et eller annet land.

"Ta til takke med". Interessant at du først mener det er et problem at kvinner her i landet er mer kresne på hvem de vil ha barn med, mens du her nedgraderer utenlandske kvinner. Det er absolutt ikke gitt at "den rette" for disse 23%-ene (den ufrivillige delen av mengden) befinner seg innenfor Norges grenser, og utenlandske kvinner kan potensielt være like gode som norske.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg aldri på disse postene du legger ut om "problemet". Det du skisserer har langt mer med biologi å gjøre enn noe annet, vi er ikke styggere enn andre samfunn på dette viset. Kvinner er programmert til å være mer selektive enn menn ift hvem de vil ha barn med - rett og slett fordi det er en større "deal". Kvinner kan ikke bare rømme fra sitt eget foster, mens menn kan befrukte og stikke avgårde. Selv om vi er siviliserte nå er det slik instinktet fungerer. Beklager, men du vil ikke finne en plass i hele verden som fungerer slik du ønsker.

Altså, klart damer er mer selektive når det gjelder hvem som befrukter. Det er derfor de oftere er så klengete og interessert i romantikk, de ønsker å holde på akkurat den mannen. Men en mann som disse det er prat om er vel de som ikke vil stikke, siden de gjerne ønsker unger og ønsker jo å gjøre mye for ungen.

Bare for å si det, så vil jeg ikke ha noe pjatt om gener vi ikke vet noe om. Verden er full av tilfeldigheter, og ungene i dag viser ikke noen flere positive tegn. Faktisk går IQen nedover.

Først må man nå vekke interessen hos noen, og er ikke det mulig hjelper det ikke å ha en genuin hensikt å bli værende resten av livet med vedkommende. Heldigvis. Visse krav til "match" må begge kjønn kunne stille.

Lenke til kommentar

Det er en viss sannsynlighet at kvinner da er så kresne, at de hopper over disse barnløse. Og heller går i rekke og rad med de samme mennene i større grad.

Det du skriver er at kvinner har blitt mer fornuftige. De velger bedre menn. Menn som ser bra ut og har noe og bidra med, ikke bare økonomisk, men også intellektuelt. Derfor er det flere av oss menn som har barn med flere kvinner. Så det er positivt å se at kvinner ikke lengre tar til takke med tullinger av menn som dagen lang står på hode i en bilmotor og den gode samtalen strekker seg til forsiden i Dagbladet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er en viss sannsynlighet at kvinner da er så kresne, at de hopper over disse barnløse. Og heller går i rekke og rad med de samme mennene i større grad.

Det du skriver er at kvinner har blitt mer fornuftige. De velger bedre menn. Menn som ser bra ut og har noe og bidra med, ikke bare økonomisk, men også intellektuelt. Derfor er det flere av oss menn som har barn med flere kvinner. Så det er positivt å se at kvinner ikke lengre tar til takke med tullinger av menn som dagen lang står på hode i en bilmotor og den gode samtalen strekker seg til forsiden i Dagbladet.

Hvor har du dette fra? Hvem har sagt at de mennene som ikke får unger ikke kan bidra i intelektuelle samtaler osv.? Du skriver oss menn, men jeg føler meg ikke som en del av den gruppen menn du sikter til. De er noen svin og som jeg egentlig hater. Har egentlig en liten crusade mot dem. Fordi jeg har alt bestemt meg for å ikke ansette de om jeg blir sjef i et firma eller i det offentlige, eller få de til å slutte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg ser at dette vil være kjipt for de som havner utenfor, men jeg kan samtidig ikke se noen annen løsning enn dagens. Kvinner pimper seg i større grad ut for makt, status og penger, det ligger antagelig i hvordan vi er satt sammen, og er ikke så voldsomt mye å gjøre med.

Det er isåfall to valg da. Enten være med i konkurransen skikkelig hardt, der en strever mer for å oppnå suksess. Eller så får en ta til takke med en eller annen brud fra et eller annet land.

"Ta til takke med". Interessant at du først mener det er et problem at kvinner her i landet er mer kresne på hvem de vil ha barn med, mens du her nedgraderer utenlandske kvinner. Det er absolutt ikke gitt at "den rette" for disse 23%-ene (den ufrivillige delen av mengden) befinner seg innenfor Norges grenser, og utenlandske kvinner kan potensielt være like gode som norske.

Altså, fordi de ikke blir i lag med de fordi det er gjensidig kjærlighet. Hvem vil bli i lag med ei dame som ikke liker deg? Da tar du til takke. Om de møtes mer naturlig er det jo like bra som noe annet.

Lenke til kommentar

Hvor har du dette fra? Hvem har sagt at de mennene som ikke får unger ikke kan bidra i intelektuelle samtaler osv.? Du skriver oss menn, men jeg føler meg ikke som en del av den gruppen menn du sikter til. De er noen svin og som jeg egentlig hater. Har egentlig en liten crusade mot dem. Fordi jeg har alt bestemt meg for å ikke ansette de om jeg blir sjef i et firma eller i det offentlige, eller få de til å slutte.

Ditt svar beviser det jeg skrev. Du snakker som en sur bortskjemt unge som ikke får. Du får ikke fitte og sutrer over det ved å mislike oss menn som kan bade i kvinner. Se deg selv i speilet, lukt på deg selv og spør deg selv hvorfor ingen kvinner liker deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, fordi de ikke blir i lag med de fordi det er gjensidig kjærlighet. Hvem vil bli i lag med ei dame som ikke liker deg? Da tar du til takke. Om de møtes mer naturlig er det jo like bra som noe annet.

Du impliserer at hvis disse finner en kvinne i Norge vil det være gjensidig kjærlighet, mens å f.eks. finne noen i Thailand ikke er det. SI hva du vil, men jeg kjenner folk med russiske koner - virker ikke som hverken den ene eller den andre har måttet "ta til takke" med noe der :)

Forøvrig høres du ikke ut som noen de fleste ville likt å arbeide for - så du bør kanskje revurdere å blokkere disse mennene fra å bli ansatt. Hva galt har forresten de gjort? Krysser noen fingre og tær for at det er noen du må betale en solid sluttpakke til dersom du vil ha dem ut :p Vel fortjent hvis du skal være komplett idiot, og la føleri bestemme over kvalifikasjoner. Skjønt, arbeidet du er sjef for er kanskje av en slik art at en stumtjener kunne utført den like godt?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ditt svar beviser det jeg skrev. Du snakker som en sur bortskjemt unge som ikke får. Du får ikke fitte og sutrer over det ved å mislike oss menn som kan bade i kvinner. Se deg selv i speilet, lukt på deg selv og spør deg selv hvorfor ingen kvinner liker deg.

Lukter godt jeg, dusjer hver dag. Trener og utdanner meg. Snill mot de fleste mennesker, utenom de jeg mener er stygge folk (ikke utseendemessig). Ikke redd for å arbeide. Damer og små piger smiler til meg, så de blir ikke akkurat frastøtt. Tror ikke de blir tiltrukket heller.

Uansett må du forstå psykologien min. Jeg misliker de sterke og egoistiske, spesielt på de delene av livet jeg mener er viktigst. Og jeg liker de svake, spesielt de som ikke har fått disiplin og god oppdragelse slik at det ganske sikkert er derfor de ikke har lykkes.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Menn uten barn tjener mindre, kan det være at de også jobber mindre? Hovedsakelig fordi de ikke trenger å jobbe så mye for å ha en stabil økonomi?

Noen menn finner glede i å klatre opp karrierestigen, andre finner glede i ting utenfor jobb. For sistnevnte gruppe er det ikke noe stort poeng i å få mer betalt enn at de har en stabil økonomi, for menn med forhold og barn blir de på mange måter tvunget til å jobbe seg lengre opp karrierestigen før de havner på den samme stabile økonomien og kan ta valget mellom karrierestige eller dyrke interesse.

Jeg finner det ganske naturlig at man finner at familiefedre har gjennomsnittlig mer inntekter, hovedsakelig fordi de trenger mer penger.

Dette er nok en del av forklaringen, absolutt.

Lenke til kommentar

Lukter godt jeg, dusjer hver dag. Trener og utdanner meg. Snill mot de fleste mennesker, utenom de jeg mener er stygge folk (ikke utseendemessig). Ikke redd for å arbeide. Damer og små piger smiler til meg, så de blir ikke akkurat frastøtt. Tror ikke de blir tiltrukket heller.

Uansett må du forstå psykologien min. Jeg misliker de sterke og egoistiske, spesielt på de delene av livet jeg mener er viktigst. Og jeg liker de svake, spesielt de som ikke har fått disiplin og god oppdragelse slik at det ganske sikkert er derfor de ikke har lykkes.

Det er bra du lukter og ser bra ut, det er viktig i samspillet mellom menn og kvinner i de første møtene.

Men hva får deg til og tro at vi menn som har kvinner er egoister og er sterke? Menn som går inn i forhold er på ingen måter noe mer egoister en andre. Mange vil hevde at det er mer egoistisk og forbli singel. Da står man mer fritt til å dyrke seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har engang blitt opplært til at man bruker hodet til å tenke og hjertet til å pumpe blod. Det å la seg styre av følelser er ett tegn på svakhet. Verden og samfunnet blir mer materialistisk og vi setter pris på at man har litt mer i ryggen enn akkurat nok til å få mat på bordet.

Følelser er noe dritt :devil:

Lenke til kommentar

Som en gammel sjømann sa til meg for noen år siden.

Det er som allergi, plagsomt for de som har det. Men det finnes også medisin for det.

I dette tilfellet henviste han til noe man får kjøpt i fra kran på steder som vanligvis har åpent om natten.

Alkohol hjelper godt for de følsomme. Men jeg tror jeg ville gått for benzo. Noen Sobril om dagen fjerner effektiv de farlige følelsene.

Lenke til kommentar

Virker mer som om du forventer at damene skal kaste seg over deg istedenfor at du gjør en innsats selv. Såklart man må være selvsikker på seg selv når det kommer til å finne en partner, hvis ikke du er sikker på deg selv, hvorfor skal andre være sikker på deg?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...