Gå til innhold

Kvinner velger rike menn og suksessfulle menn, en del andre menn blir barnløse

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Likhetssamfunnet forsvinner. Selv dette med å ha familie er det blitt større forskjeller på. Jeg vet ikke om det er selvvalgt eller ikke, men det er færre menn som blir fedre.

Fedre tjener så bedre og bedre i forhold til barnløse menn: http://www.aftenposten.no/okonomi/Menn-med-barn-tjener-best-7724832.html

Det er en viss sannsynlighet at kvinner da er så kresne, at de hopper over disse barnløse. Og heller går i rekke og rad med de samme mennene i større grad. En annen årsak kan være det at det å få barn påvirker de positivt, slik at de jobber og tjener mer.

En annen grunn kan jo være det at de rike og suksessfulle er glade og lykkelige. Noe som gjør de trivelige og attraktive. De resterende mennene blir rike på depresjon og angst. De føler seg ikke verdt noe.

Jeg vil også legge til at det ikke er noen positive tegn blant dagens unge, annet enn at de driver mindre med rusmidler.

23 prosent av menn er barnløse og 13 prosent av kvinner. Det er nok en stor slump deres egen feil og, men likevel synes jeg at dette er så trist og kvalmende. Hvorfor eksisterer et så stygt samfunn som Norge egentlig. Sånn i forhold til det jeg tenker, er Norge det verste landet i verden.

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg hater nasjonen Norge. Måtte et eller annet fjerne det.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert mye jeg synes er verdt å hate med Norge, men jeg blir ikke så opprørt av de tallene du legger fram. Det er vel greit at kvinner vil ha pene menn som tjener godt, og ikke en mann med dårlig utseende som er uten jobb? Vi menn vil jo helst ha en puledukke som er dum nok til å tro på oss når vi sier at vi ikke har vært utro. Vi menn er vel ikke så mye bedre?

Men du tenker kanskje på at vi har fått et samfunn som etter hvert har fått ordninger som skyver menn til side mens kvinner blir hjulpet opp og fram hele tiden? Spesielt om de får barn. Det synes jeg heller ikke noe om. Jeg tenker for eksempel på at før ble kvinner arrestert da de lokket uskyldige og forsvarsløse menn til utuktig omgang, mens i dag må ikke menn bare betale skyhøye priser for de samme tjenestene, men også bot for å la seg utnytte av disse kyniske kvinnene. Penger som kvinnene senere får i syketrygd, kontantstøtte eller barnetrygd. Jeg synes dette er en illustrasjon på at det andre kjønn har fått makten i samfunnet.

Men jeg klarer ikke å se at det er riktig å kritiserer kvinner for at de velger de mennene de vil ha.

Lenke til kommentar

I disse dager kan man jo bare importere noen, så jeg ser ikke helt problemet. Forøvrig er det usikkert om begge kjønn vil ha barn i like stor grad. Jeg har ikke dokumentasjon og fasit klar, men det er noe som bør undersøkes før du skal konkludere. For alt du vet kan 10 av disse prosentene for menn være glade og barnløse.

Jeg skjønner meg aldri på disse postene du legger ut om "problemet". Det du skisserer har langt mer med biologi å gjøre enn noe annet, vi er ikke styggere enn andre samfunn på dette viset. Kvinner er programmert til å være mer selektive enn menn ift hvem de vil ha barn med - rett og slett fordi det er en større "deal". Kvinner kan ikke bare rømme fra sitt eget foster, mens menn kan befrukte og stikke avgårde. Selv om vi er siviliserte nå er det slik instinktet fungerer. Beklager, men du vil ikke finne en plass i hele verden som fungerer slik du ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men du tenker kanskje på at vi har fått et samfunn som etter hvert har fått ordninger som skyver menn til side mens kvinner blir hjulpet opp og fram hele tiden? Spesielt om de får barn. Det synes jeg heller ikke noe om. Jeg tenker for eksempel på at før ble kvinner arrestert da de lokket uskyldige og forsvarsløse menn til utuktig omgang, mens i dag må ikke menn bare betale skyhøye priser for de samme tjenestene, men også bot for å la seg utnytte av disse kyniske kvinnene. Penger som kvinnene senere får i syketrygd, kontantstøtte eller barnetrygd. Jeg synes dette er en illustrasjon på at det andre kjønn har fått makten i samfunnet.

Agreed.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg skjønner meg aldri på disse postene du legger ut om "problemet". Det du skisserer har langt mer med biologi å gjøre enn noe annet, vi er ikke styggere enn andre samfunn på dette viset. Kvinner er programmert til å være mer selektive enn menn ift hvem de vil ha barn med - rett og slett fordi det er en større "deal". Kvinner kan ikke bare rømme fra sitt eget foster, mens menn kan befrukte og stikke avgårde. Selv om vi er siviliserte nå er det slik instinktet fungerer. Beklager, men du vil ikke finne en plass i hele verden som fungerer slik du ønsker.

Altså, klart damer er mer selektive når det gjelder hvem som befrukter. Det er derfor de oftere er så klengete og interessert i romantikk, de ønsker å holde på akkurat den mannen. Men en mann som disse det er prat om er vel de som ikke vil stikke, siden de gjerne ønsker unger og ønsker jo å gjøre mye for ungen.

Bare for å si det, så vil jeg ikke ha noe pjatt om gener vi ikke vet noe om. Verden er full av tilfeldigheter, og ungene i dag viser ikke noen flere positive tegn. Faktisk går IQen nedover.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Måtte smile litt da jeg tidligere så en overskrift i retning at det lønner seg for menn å få barn. Jeg tror dette først og fremst handler om at kvinner heller velger menn med mye penger, på tross av at han kanskje har ett kull eller to fra før. At kvinner med barn ikke har en tilsvarende positiv inntektsutvikling tror jeg har sammenheng med at det for kvinner ikke er noen "krav" for å få seg ett barn, men rett og slett så enkelt som å bestemme seg for å bli mor. Litt på samme måte som når det gjelder antall partnere, en mann som har hatt mange har antagelig kvaliteter som kvinner setter stor pris på, mens for en kvinne er ikke noen slike kvaliteter noen forutsetning.

Jeg ser at dette vil være kjipt for de som havner utenfor, men jeg kan samtidig ikke se noen annen løsning enn dagens. Kvinner pimper seg i større grad ut for makt, status og penger, det ligger antagelig i hvordan vi er satt sammen, og er ikke så voldsomt mye å gjøre med.

Lenke til kommentar

Likhetssamfunnet forsvinner. Selv dette med å ha familie er det blitt større forskjeller på. Jeg vet ikke om det er selvvalgt eller ikke, men det er færre menn som blir fedre.

Fedre tjener så bedre og bedre i forhold til barnløse menn: http://www.aftenposten.no/okonomi/Menn-med-barn-tjener-best-7724832.html

Det er en viss sannsynlighet at kvinner da er så kresne, at de hopper over disse barnløse. Og heller går i rekke og rad med de samme mennene i større grad. En annen årsak kan være det at det å få barn påvirker de positivt, slik at de jobber og tjener mer.

En annen grunn kan jo være det at de rike og suksessfulle er glade og lykkelige. Noe som gjør de trivelige og attraktive. De resterende mennene blir rike på depresjon og angst. De føler seg ikke verdt noe.

Jeg vil også legge til at det ikke er noen positive tegn blant dagens unge, annet enn at de driver mindre med rusmidler.

23 prosent av menn er barnløse og 13 prosent av kvinner. Det er nok en stor slump deres egen feil og, men likevel synes jeg at dette er så trist og kvalmende. Hvorfor eksisterer et så stygt samfunn som Norge egentlig. Sånn i forhold til det jeg tenker, er Norge det verste landet i verden.

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg hater nasjonen Norge. Måtte et eller annet fjerne det.

Du hater nasjonen Norge fordi ikke alle mann har barn. Det er snodig.

Det er ikke en menneskerett å få barn, det finnes også mange menn, meg selv inkludert som ikke ønsker barn (noen av oss har dessverre også fått det alikavell) uavhengig av inntekt, utsende ol.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg ser at dette vil være kjipt for de som havner utenfor, men jeg kan samtidig ikke se noen annen løsning enn dagens. Kvinner pimper seg i større grad ut for makt, status og penger, det ligger antagelig i hvordan vi er satt sammen, og er ikke så voldsomt mye å gjøre med.

Det er isåfall to valg da. Enten være med i konkurransen skikkelig hardt, der en strever mer for å oppnå suksess. Eller så får en ta til takke med en eller annen brud fra et eller annet land.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du hater nasjonen Norge fordi ikke alle mann har barn. Det er snodig.

Det er ikke en menneskerett å få barn, det finnes også mange menn, meg selv inkludert som ikke ønsker barn (noen av oss har dessverre også fått det alikavell) uavhengig av inntekt, utsende ol.

Egentlig ikke. Om noen havner utenfor på denne måten synes jeg det er virkelig et tegn på et ødelagt samfunn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Er det ett tegn på ett ødelagt samfunn at kvinner fritt får velge sine egne partnere?

At vi har et slikt samfunn der så mange går alene gjennom livet er et tegn på et ødelagt samfunn.

Lenke til kommentar

Det er isåfall to valg da. Enten være med i konkurransen skikkelig hardt, der en strever mer for å oppnå suksess. Eller så får en ta til takke med en eller annen brud fra et eller annet land.

Sånn er igrunn livet. Det meste som er verdt å ha kommer ikke gratis.

Lenke til kommentar

Og du tror dette er en moderne utvikling? Det er ganske grunnleggende evolusjonsbiologi/evolusjonspsykology, slå opp parental investment theory. Kort fortalt: Kvinner må investere mye mer i sitt avkom enn menn må, derfor blir kvinner også langt mer kresne i sitt valg av partner.

Lenke til kommentar

Er det ett tegn på ett ødelagt samfunn at kvinner fritt får velge sine egne partnere?

At vi har et slikt samfunn der så mange går alene gjennom livet er et tegn på et ødelagt samfunn.

Nei, det er tegn på ett fungerende samfunn. At enkelte velger å forholde seg til andre er ett fritt valg både for mann og for kvinnen. Det skal være noe fatalt galt med personer som ikke klarer å finne seg en partner dersom dem ønsker det, noe det også i mange tilfeller naturligvis også er. Men da har man jo det store flotte Thailand men kan lokke med seg smågutter og småjenter hjem i fra.

Lenke til kommentar

Denne likestillingen og feminismen er noe herk. Kvinner bryr seg ikke like mye om jobb og suksess som menn og de trenger det heller ikke like mye som oss, men de liker å gå skole osv og de er ofte "snille" piker som oppfører seg pent og de dytter kravene for å få jobb opp noe voldsomt. Kvinner gjør det til og med bedre i skolesystemet enn menn.

Samfunnet i Norge er akkurat like korrupt og destruktivt som hva Ola Nordmann tror om diktatur i andre u-land, Forskjellen er bare at i Norge er alt skjult.

Og nei. At noen menn blir diskriminert bort fordi de faller utenfor er ikke tegn på et fungerende samfunn, ikke kom her og tro at Bill Gates har bedre gener enn en vanlig nordmann.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

I så fall var det ødelagt fra starten. Hvor mye mer brutalt var det ikke for 100, 200, 500, 1000, 10 000, 100 000 år siden? Individualismen har nok sine negative bivirkninger, men så helt ille har vi det desidert ikke i dagens samfunn alt tatt i betraktning. Det du omtaler som et ødelagt samfunn er ikke annet enn mer eller mindre sunn konkurranse, om enn brutalt for den som taper. Mener du at staten skal begynne å arrangere samboer-/ekteskapsforhold kanskje? Eller hva mener du alternativet ville sett ut som? Selv om det ikke er den enkeltes feil at de er som de er, så er det da heller ikke samfunnets feil at de ikke finner seg en livspartner.

I Norge gjør vi mye, mer enn de fleste, for å motvirke nettopp denne naturens gang. Er det noe du hater, så er det nok verden i sin grufulle helhet.

Lenke til kommentar

I så fall var det ødelagt fra starten. Hvor mye mer brutalt var det ikke for 100, 200, 500, 1000, 10 000, 100 000 år siden? Individualismen har nok sine negative bivirkninger, men så helt ille har vi det desidert ikke i dagens samfunn alt tatt i betraktning. Det du omtaler som et ødelagt samfunn er ikke annet enn mer eller mindre sunn konkurranse, om enn brutalt for den som taper. Mener du at staten skal begynne å arrangere samboer-/ekteskapsforhold kanskje? Eller hva mener du alternativet ville sett ut som? Selv om det ikke er den enkeltes feil at de er som de er, så er det da heller ikke samfunnets feil at de ikke finner seg en livspartner.

I Norge gjør vi mye, mer enn de fleste, for å motvirke nettopp denne naturens gang. Er det noe du hater, så er det nok verden i sin grufulle helhet.

Vi kan begynne med å fjerne demokrati, likestilling og ikke minst feminisme.

Og det er ikke bra for samfunnet at oppegående mennesker taper i livet.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Oppegående kan bety så mangt. Man må være oppegående på mange vis for å lykkes. Syns man det er urettferdig må man ta saken høyere enn et menneskelig samfunns ledelse.

Lenke til kommentar

Oppegående kan bety så mangt. Man må være oppegående på mange vis for å lykkes. Syns man det er urettferdig må man ta saken høyere enn et menneskelig samfunns ledelse.

Det sier seg selv at det ikke er sunn konkurranse og positivt for samfunnet at mange menn faller utenfor, for i Norge så får flere fattige og "tapere" fler barn enn de suksessfulle og rike. I følge deres logikk så skal det være omvendt.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...