Eight-Ball Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 hei jeg har et problem med prosessoren min. det er sånn: jeg har en amd xp1900+ prosessor og jeg har kjøpt ny ram brikke og hovedkort hovedkortet er msi kt4v og støtter 800mgz og opp til 2800+ men den yter bare 1200mgz. det står i bios og i windows jeg har prøvd og sette fps till 133 som den skal men da vill ikke pcen starte og den står på default nå det vil si 100 fsb er det noen som kan hjelpe meg!! jeg har 512 ddr men prosessoren er 1 år gammel. jeg hadde det samme problemet når jeg kjøpte den med et annet hovedkort som jeg nå har oppgradert. help!!! Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 hvis du ikke setter fsb til 133mhz vil du ikke få xp1900+ fart uansett hvis du ikke åpner multiplieren. prøv forskjellig ram eller krev nytt hk Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hvor varm blir cpuen ved fsb på 100 mhz? Det kan kanskje være varme problemer... En kamrat hadde liknende problem... han hadde satt kjøleren feil vei Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hvor varm blir cpuen ved fsb på 100 mhz? Det kan kanskje være varme problemer... En kamrat hadde liknende problem... han hadde satt kjøleren feil vei på en amd tar du ikke cpu da? jaja, prøv å resett bios, funker ikke dette sjekk om det hjelper å kjøre med bare en rambrikke, gjør det det så er det kanskje for krevende ram timings du kjører, prøv å flytte på brikkene litt. Her kjører jeg den ene brikken i spor 1 og den andre i spor 3.... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Vil tippe at det er en jumper som må byttes om på HKet ditt. Hadde samme problemet en gang i tiden. Finn frem manualen (hurtigmanualen over HKet) Finn frem til ett sted det står at en kan velge 100 eller 133 fsb. Edit; Eg tok feil Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 En kamrat hadde liknende problem... han hadde satt kjøleren feil vei jaja : Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg lastet nettopp ned manualen. Du må sette "CPU FSB Clock" (Front Side Bus) til 133MHz. Det står på side 3-27 i manualen. Hvis du ikke har manualen, kan den lastes ned her. Lenke til kommentar
Eight-Ball Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 jeg har bare en rammbrikke og det er et nytt hk. men det skal ikke ha noe med att vifta står feil vei fsb skal være mulig og endre uanz. cpu er på rundt 55 grader. jeg prøvde og flytte på juperen og det hjalp ikke no! så jeg vet ikke jeg kan jo prøve og snu cpu vifte. jeg har manualen og har lest. men vet ikke helt hva som kan vere galt. ram er på 512 1stk. Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 hei jeg har et problem med prosessoren min. det er sånn: jeg har en amd xp1900+ prosessor og jeg har kjøpt ny ram brikke og hovedkort hovedkortet er msi kt4v og støtter 800mgz og opp til 2800+ men den yter bare 1200mgz. det står i bios og i windows jeg har prøvd og sette fps till 133 som den skal men da vill ikke pcen starte og den står på default nå det vil si 100 fps er det noen som kan hjelpe meg!! jeg har 512 ddr men prosessoren er 1 år gammel. jeg hadde det samme problemet når jeg kjøpte den med et annet hovedkort som jeg nå har oppgradert. help!!! 100mhz ikke 100fps. Lenke til kommentar
Eight-Ball Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 jeg skal ikke klokke opp det er en xp 1900 cpu. men den skal være på 1900. men jeg får ikke endra i bios da vil den ikke starte. men jeg kan jo prøve og bytte på v-core da er det noen som vet hva den skal stå på en xp 1900 cpu. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 jeg skal ikke klokke opp det er en xp 1900 cpu. men den skal være på 1900. men jeg får ikke endra i bios da vil den ikke starte. men jeg kan jo prøve og bytte på v-core da er det noen som vet hva den skal stå på en xp 1900 cpu. En AMD XP 1900 yter ikke 1900Mhz (tenk lavere). Men den er "sammenlignbar" med en prosessor fra Intel på ca 1900Mhz. Lenke til kommentar
Eight-Ball Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 ja seff den yter 1600mgz i amd men 1900mgz i intel jeg vet det. men den yter ikke mer enn 1200mgz nå får jeg den ikke til og yte 1600mgz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå