Gå til innhold

prosessor trøbel

Eight-Ball

Anbefalte innlegg

hei jeg har et problem med prosessoren min. det er sånn: jeg har en amd xp1900+ prosessor og jeg har kjøpt ny ram brikke og hovedkort hovedkortet er msi kt4v og støtter 800mgz og opp til 2800+ men den yter bare 1200mgz. det står i bios og i windows jeg har prøvd og sette fps till 133 som den skal men da vill ikke pcen starte og den står på default nå det vil si 100 fsb er det noen som kan hjelpe meg!! jeg har 512 ddr men prosessoren er 1 år gammel. jeg hadde det samme problemet når jeg kjøpte den med et annet hovedkort som jeg nå har oppgradert. help!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor varm blir cpuen ved fsb på 100 mhz?

Det kan kanskje være varme problemer...

En kamrat hadde liknende problem... han hadde satt kjøleren feil vei :p

på en amd :wow: tar du ikke cpu da?

jaja, prøv å resett bios, funker ikke dette sjekk om det hjelper å kjøre med bare en rambrikke, gjør det det så er det kanskje for krevende ram timings du kjører, prøv å flytte på brikkene litt. Her kjører jeg den ene brikken i spor 1 og den andre i spor 3....

Lenke til kommentar

jeg har bare en rammbrikke og det er et nytt hk. men det skal ikke ha noe med att vifta står feil vei fsb skal være mulig og endre uanz. cpu er på rundt 55 grader.

jeg prøvde og flytte på juperen og det hjalp ikke no! så jeg vet ikke jeg kan jo prøve og snu cpu vifte. jeg har manualen og har lest. men vet ikke helt hva som kan vere galt. ram er på 512 1stk.

Lenke til kommentar
hei jeg har et problem med prosessoren min. det er sånn: jeg har en amd xp1900+ prosessor og jeg har kjøpt ny ram brikke og hovedkort hovedkortet er msi kt4v og støtter 800mgz og opp til 2800+ men den yter bare 1200mgz. det står i bios og i windows jeg har prøvd og sette fps till 133 som den skal men da vill ikke pcen starte og den står på default nå det vil si 100 fps er det noen som kan hjelpe meg!! jeg har 512 ddr men prosessoren er 1 år gammel. jeg hadde det samme problemet når jeg kjøpte den med et annet hovedkort som jeg nå har oppgradert. help!!!

100mhz ikke 100fps.

Lenke til kommentar
jeg skal ikke klokke opp det er en xp 1900 cpu. men den skal være på 1900. men jeg får ikke endra i bios da vil den ikke starte. men jeg kan jo prøve og bytte på v-core da er det noen som vet hva den skal stå på en xp 1900 cpu.

En AMD XP 1900 yter ikke 1900Mhz (tenk lavere).

Men den er "sammenlignbar" med en prosessor fra Intel på ca 1900Mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...