Jan R. Halvorsen Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Synes du valgte riktig Bølerbilde. Ble fin kontrast mellom figuren og vinduet, to vidt forskjellige geometriske inntrykk. Speilingen i vinduet satte selvfølgelig en siste spiss på det hele. I det siste bildet ser det ut som det er mer hoftefest enn oktoberfest. Hoftefest Vakkert - 9.oktober. Takker for kommentar! Endret 15. oktober 2014 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 15. oktober - ME Alle som nylig har vært på Oslo S har vel sett denne installasjonen, tre store metallskulpturer som kan dreies 180 grader, det blir da stående enten ME eller WE. Snedig syns nå jeg! F5.6 (?), 1/60 sek, ISO 320. Slenger nå vane tro med en annen variant i spoiler: Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Absolutt fiffig det siste fra Oslo S ,bildet ville ikke vært det samme uten damen i bakgrunnen, ser jamen ut som om hun har kledd seg etter veggen bak. Du valgte det rette bildet, synes jeg. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Her var det mange flotte! 8. oktober var lekkert! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Den 15.oktober ble tøff. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 ME var knall, men likte kanskje spoileren enda bedre. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Mange flotte bilder her! Særlig 8. , 10. og 15. ble bra, synes jeg! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Absolutt fiffig det siste fra Oslo S ,bildet ville ikke vært det samme uten damen i bakgrunnen, ser jamen ut som om hun har kledd seg etter veggen bak. Du valgte det rette bildet, synes jeg. Her var det mange flotte! 8. oktober var lekkert! Den 15.oktober ble tøff. ME var knall, men likte kanskje spoileren enda bedre. Mange flotte bilder her! Særlig 8. , 10. og 15. ble bra, synes jeg! Takker alle for kommentarer, artig å se at folk liker forskjellige bilder Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Ble litt i tvil. Før jeg åpnet de opp syntes jeg hovedbildet så best ut. Men i full størrelse ser jeg at damen har en mye bedre, og mer avslappet positur i spoilerbildet. Flott innramming også, så jeg må gi min stemme til spoilerbildet her. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Ganske ordinære bilder som jeg har forsøkt å jobbe fram noe verdt å se på i etterkant. 16. oktober - Gult Kolbotns nyåpnede gatestubb, 300 meter ny vei, hvorav 200 meter går i underjordisk "kulvert" - til sånn ca 50 mill.. Edit: Leste i avisen at budsjettet sprakk solid, endelig prislapp=116 mill. Ikke gæernt for 300 m vei F?, 1/60 sek, ISO 1600. 17. oktober - Rødt Litt samme tema kan man si. Mosseveien, tatt fra broen ved Svartskog, retning syd. F11, 20 sek, ISO 200. Endret 19. oktober 2014 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Ble litt i tvil. Før jeg åpnet de opp syntes jeg hovedbildet så best ut. Men i full størrelse ser jeg at damen har en mye bedre, og mer avslappet positur i spoilerbildet. Flott innramming også, så jeg må gi min stemme til spoilerbildet her. Takk for kommentar! Etter et par dager heller jeg litt i samme retning faktisk.. Endret 18. oktober 2014 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Gult ble coolt. Liker S-former og den skarpe gulfargen. Dette ga en skikkelig fin 3D-effekt. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Favoritter så langt: Fossen den 8. med sin forenklede fargebruk og fine flatekomposisjon. City lights den 9., flott stemning! Endret 18. oktober 2014 av twoeyes Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Gult ble coolt. Liker S-former og den skarpe gulfargen. Dette ga en skikkelig fin 3D-effekt. Favoritter så langt: Fossen den 8. med sin forenklede fargebruk og fine flatekomposisjon. City lights den 9., flott stemning! Takker for kommentarer! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 18. september - Standhaftig Et siste villeple som nekter å slippe taket. F2.8, 1/60 sek, ISO 640. 19. september - Trio Fuglefoto med 28 mm kan også være en utfordring, godt de er tamme ved Østensjøvannet.. F5.6 (?), 1/60 sek, ISO 200. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Dette hadde ikke gått uten halvtam Canadagås nei. Har tatt bilde på kloss hold av halvtamme grågjess her også. Hjelper å ha mat i lomma, men det er så mange som mater at det knapt er nødvendig. Bildet er for øvrig skarpt og fint, og jeg liker komposisjonen med trioen her. Flott bakgrunn på villeplebildet. Det kraftig fargede eplet står også solid i fokus bokstavlig talt. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Likte veldig god Gult. Fin bruk av linjer og farger. Veldig bra! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Liker velsig godt diagonaler, så skyggediagonalene i første bildet falt i smak. Komposisjonene var det heller ingenting å utsette på. Veldig flott av bysten også. Pent lys fra Hvervenbukta, med nok en god diagonal Ellers var den stramme komposisjonen på Skøyen stasjon kledelig. Særdeles artig med ME og hu med tilsvarende paljett som den knæsje lilla-fargen. Skal jeg trekke frem en favoritt, så må det bli Gult. Herlig og svingende(!) 3D-effekt, og godt komponert. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Enig med Andreasfe, Gult ble et herlig bilde, det svingte godt. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Dette hadde ikke gått uten halvtam Canadagås nei. Har tatt bilde på kloss hold av halvtamme grågjess her også. Hjelper å ha mat i lomma, men det er så mange som mater at det knapt er nødvendig. Bildet er for øvrig skarpt og fint, og jeg liker komposisjonen med trioen her. Flott bakgrunn på villeplebildet. Det kraftig fargede eplet står også solid i fokus bokstavlig talt. Likte veldig god Gult. Fin bruk av linjer og farger. Veldig bra! Liker velsig godt diagonaler, så skyggediagonalene i første bildet falt i smak. Komposisjonene var det heller ingenting å utsette på. Veldig flott av bysten også. Pent lys fra Hvervenbukta, med nok en god diagonal Ellers var den stramme komposisjonen på Skøyen stasjon kledelig. Særdeles artig med ME og hu med tilsvarende paljett som den knæsje lilla-fargen. Skal jeg trekke frem en favoritt, så må det bli Gult. Herlig og svingende(!) 3D-effekt, og godt komponert. Enig med Andreasfe, Gult ble et herlig bilde, det svingte godt. Felles takk for kommentar herved overlevert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå