ATWindsor Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Har en sesonic strømforskyning, men den har for få modulære utganger til ting som hardisker. Derfor er jeg på utkikk etter en sak som splitter en slik utgang til to. Disse utgangene er standard PCIe 6 pin, så jeg kan bruke det, problemet er at alle splitterene jeg har sett av denne typen er female til 2 male, mens jeg trenger male til 2 female. AtW Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Nå vet jeg ikke hvor du har fått tak i de ekstra modulære kablene, men om det ikke er fra en lik enhet så vil jeg bare tipse om at det ikke er noen fast standard på disse 6-pins tilkoblingene på PSU-siden, og mine forskjellige PSUer har definitivt forskjellig utlegg, noe som i verste fall ville skapt en kortslutning/blåst ut HDD'ene pga feil spenningsnivå på hver pin (ville gjort det hos meg). Både dette problemet og selve splitte-problemet kan begge løses om du lagde den selv. Kjøp to slike vanlige 6-pin splittere, og deretter tar du ut selve pinnene. Sett de nå sammen igjen slik at du får to female og en male. kablene trenger du ikke gjøre noe med, annet enn at du passer på at riktig terminering havner riktig i forhold til den modulære kabelen er laget for. Med et spesial-verktøy for å enkelt ta ut disse pinnene (ikke SÅ uvanlig å finne, da det er mange som gjør dette for å få andre farger osv... på kablene sine), eller så bruker du to binders (muligens noe enda tynnere). Har man gjort det før, så er det gjort på 5 minutter. Men om man ikke er sikker på hvordan termineringen skal være på de andre modulære kablene, så kan det hende man bør frem med et multimeter. Endret 3. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 De ekstra modulære kablene er kompatible med strømforskyningen (de kommer fra andre forsyninger fra samme merke), så for selve splitteren, så trenger jeg kun at "likt går til likt", selv om den i utgangspunktet er lagd for en annen konfigurasjon. Jeg er litt mildt skeptisk til å lage det selv, vil helst ikke ha noen problemer med dårlig kontakt eller liknende. AtW Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 De ekstra modulære kablene er kompatible med strømforskyningen (de kommer fra andre forsyninger fra samme merke), så for selve splitteren, så trenger jeg kun at "likt går til likt", selv om den i utgangspunktet er lagd for en annen konfigurasjon. Stemmer. Jeg er litt mildt skeptisk til å lage det selv, vil helst ikke ha noen problemer med dårlig kontakt eller liknende. AtW Forståelig. Dog, det du etterspør er nok i beste fall ganske sjeldent. Har vært borti en del sider med kabler og modding (pleide før å se både høyt og lavt her etter ting som jeg kunne brukt til modding), og kan ikke ha sett noe slikt før. Så det er nok i beste fall litt sjeldent, i verste fall noe som ikke eksisterer. Ikke så overraskende, da det ikke er meningen å gjøre noe slikt (seasonic ser jo helt sikkert at du kjøper en ny og større modell), og det vil ikke akkurat vil være plug and play, da man naturligvis bør gjøre et overslag for å vite at man ikke overgår hva PSUen kan levere. Samt ha et ekstra par kabler som passer, som ikke er det mest vanlige å ha. Så jeg tror nok fortsatt du ender opp med å måtte gjøre noe slikt selv. Du kan jo kjøpe et par ekstra, slik at du kan "trene" deg opp litt. Det er dog fjerne-prosessen som er der ting går galt (du bøyer de "flapsene" som holder pinnen på plass). Så når du har suksessfullt fjerner pinnene, så er monteringen svært enkelt. (bare å klikke de på plass) Du kan også trekke litt i kablene for å være 110 % på at de sitter skikkelig. Og når de først sitter, ja så er de som nye, og du vil ikke kunne få noe dårlig kontakt. Enten får de skikkelig kontakt, eller så blir pinnene dyttet ut på baksiden, slik at du tydelig ser det (men dette skjer ikke så lenge du påser at kontaktene sitter skikkelig først). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå