Gå til innhold

artic silver 3

Sh4d3y

Anbefalte innlegg

Har en amd athlon xp2400+ thourbeard, som blir ca 52 grader når idle og ca 58 grader når full load. Da er det bare 20 grader i rommdet.

Hadde egentlig planer om å overklkke, har en kjøler som er garantert for amd xp3000+ , og bruker artic silver3.

Er artic silver3 bra, eller burde jeg bytte til noe annent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ingen vits i å kjøpe AS5 hvis du allerede har AS3, ettersom det er snakk om 2% bedre ytelse eller noe slikt, så mitt råd er å bare holde deg til AS3, men følg rådene med veldig lite pasta. ellers kan du jo kanskje prøve P4 måten, med å bare ha en bitteliten klæsj i midten av kjerna, og så la trykket av kjøleren fordele den best mulig. vet at det bare er anbefalt for P4 cpuer men kan jo være det funker på AMD også

Lenke til kommentar
så jeg skal se kjernen på cpu'en gjennom kjølepastaen?

sorry men er litt n00b på dette, og er litt redd for å gjøre feil

Du skal så vidt se den! det er bare så vidt altså! ikke mindre, ikke mer...heler CPU kjernen skal være dekket med pasta, men ett så tynt lg som at du så vidt kan se overflaten til CPU igjennom.

Du skal ikke se den klart gjennom, men så vidt!! :p:

Lenke til kommentar

Ok.

Takk.

For å teste temp testet jeg med photoshop 7.0 vet å kjøre en enormt tung prosess (extrude) med maks dybde og minst mulig bredde, da var maskinen på full load i ca 5 minutter.

I starten ble den ca 56 grader, etter et par minutter ble den 57, og på slutten ble den 58 grader.

Åssen er disse gradene med tanke på at jeg netopp har hatt på ny pasta?

*edit

Skal ha lan til helga, da blir vi 5 stykker nede i kjelleren (med ikke så super kjøling akkurat), og da lurer jeg på hvor høy tenp jeg kan akseptere. Det var ca 23 grader i rommet når jeg testet nå.

Lenke til kommentar

Vil bare problematisere det med minimalt med kjølepasta litt. Jeg er helt enig i at dette er best, men da jeg monterte min XP2500 oppdaget jeg at flaten på den ikke matchet flaten på Zalman 600CU-kjøleren særllg bra. Pussig, men jeg bestemte meg for å bruke mer Artic silver 3 enn det dere har anbefalt ovenfor.

Resultatet er at CPU ligger på maks 50 grader ved full load (D2OL - bekjemp SARS på din PC...), samtidig som prosessorvifta går rundt med i undekant av 2000 rpm. Og da har jeg klokket opp til XP3200 og satt opp spenningen (ligger på rundt 1,71 volt). :)

Lenke til kommentar
hvor mange mm goop skal jeg ha, er veldig lite kjent med goop, og vet liksom ikke helt hva som er lite

Du skal ha akkurat så lite til at du så vidt skimter overflaten av CPU ;)

Oi, tok litt for mye (holder på å si møllers tran men :p) kjølepasta på jeg :p Men cpu er 32c idle.. se sig for spec

Lenke til kommentar

cpu'en ligger på ca 55 grader ved normale windows applikasjoner oppe, når det er 25 grader i rommet, og jeg kan vete med 2-3 grader reduksjon i løppet av de neste 2-3 dagene, er jeg fornøyd :)

Tror ikke jeg skal overklokke noe alikevell....

Takker for alle svar!

Mvh.

Bjørn-Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...