Gå til innhold

Hvilken Chromebook?

Anbefalte innlegg

En Chromebook ser ut til å være tilstrekkelig til mitt beskjedne behov for laptop, men hvilken bør jeg kjøpe?

Jeg vil gjerne ha en med 4 GB RAM og minst 32 GB HDD, men når det gjelder CPU er jeg litt blank.

Har alltid bladd videre hver gang jeg har sett navnet "Celeron", så jeg er ikke helt oppdatert på ytelsene til de forskjellige modellene.

Tips til hva jeg bør bruke Mastercard'et mitt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ikke si at jeg er no ekspert på CPU selv, men har en Acer c720P med celeron CPU (haswell basert riktignok så veldig bra batteritid). fornøyd med den, touchskjerm og 32 gig ssd. innsynsvinkel og kvalitet på skjermen er ikke så bra da, men prisen er jo relativt lav så kan ikke kreve så mye.. kun 2gig ram men føler ikke man trenger mer foreløpig, men kan være lurt å tenke fremover da.

Tror ikke c720P selges i norge, jeg importerte fra usa. har bare sett c720 som er nesten lik men uten touch.

Ta en titt på ASUS C300, den har 4gig.

eller så kommer det noen nye fra Acer snart med Tegra K1 SoC, ennå lengre batteritid, og den er uten vifte (min vifte er hørbar når det er stille):

http://www.theverge.com/2014/9/4/6103439/acer-chromebook-13-review

vet ikke når de kommer for salg, men kanskje verdt å vente på.

den er visst uten touch skjerm. kan kanskje være lurt å ha det når det virker som det kommer støtte for å kjøre android apper (noen funker allerede)

leste også at det kommer chromebooks med skylark CPU så man får trådløs lading, men det er vel ennå lenger å vente?

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...