Flagnorfail Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hei, jeg vurderer å søke plass på et av masterprogrammene til LSE, går siste året på bachelor i ØKAD nå. Er det noen som vet hva slags snitt man trenger fra bacherloren for å ha en ok sjanse for å bli tatt opp ? Personlig ligger jeg på rundt 4.5 i snitt, er det vits for meg å søke dersom jeg opprettholder dette snittet? Setter pris på svar, spesielt fra folk som selv har søkt eller kjenner folk som har det Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 På nettsiden står det at du må ha "first or upper second class honours". Kjapp googling tilsier at C er sånn ca upper second class, så hvis du med 4,5 mener mellom B og C burde det gå fint. Lykke til! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 På nettsiden står det at du må ha "first or upper second class honours". Kjapp googling tilsier at C er sånn ca upper second class, så hvis du med 4,5 mener mellom B og C burde det gå fint. Lykke til! En sannhet med modifikasjoner. Man kommer ikke inn på noen av de populære masterne der med ca C i snitt. Alle skoler i England på masternivå skriver som oftest "first or upper second class honours", men de aller aller fleste som kommer inn har en first, og som regel toppkarakterer. Men det er på GMAT test, motivasjonsbrev, anbefalelsesbrev man kan skille seg ut, da de aller fleste som søker på LSE søker med toppkarakterer. Nå spørs det selvfølgelig hva du tenker på å søke på da, ikke alt som er like vanskelig å komme inn på. Lenke til kommentar
Flagnorfail Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 På nettsiden står det at du må ha "first or upper second class honours". Kjapp googling tilsier at C er sånn ca upper second class, så hvis du med 4,5 mener mellom B og C burde det gå fint. Lykke til! En sannhet med modifikasjoner. Man kommer ikke inn på noen av de populære masterne der med ca C i snitt. Alle skoler i England på masternivå skriver som oftest "first or upper second class honours", men de aller aller fleste som kommer inn har en first, og som regel toppkarakterer. Men det er på GMAT test, motivasjonsbrev, anbefalelsesbrev man kan skille seg ut, da de aller fleste som søker på LSE søker med toppkarakterer. Nå spørs det selvfølgelig hva du tenker på å søke på da, ikke alt som er like vanskelig å komme inn på. Takk for svar, jeg tenker å søke på den ettårige finansmasteren. For å spesifisere har jeg 4.5 på skala fra 0-5 altså mellom A og B. Noen synspunkter på kredibiliteten til finansmasteren til LSE i Norge, i forhold til NHH, med tanke på at den er ett og ikke to år slik som NHH? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 GMAT-test er vel noe man mest bruker i USA? Har ikke hørt om universiteter i Storbritannia som bruker det, men jeg kan selvfølgelig ta feil... Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 GMAT-test er vel noe man mest bruker i USA? Har ikke hørt om universiteter i Storbritannia som bruker det, men jeg kan selvfølgelig ta feil... På nettsiden står det at du må ha "first or upper second class honours". Kjapp googling tilsier at C er sånn ca upper second class, så hvis du med 4,5 mener mellom B og C burde det gå fint. Lykke til! En sannhet med modifikasjoner. Man kommer ikke inn på noen av de populære masterne der med ca C i snitt. Alle skoler i England på masternivå skriver som oftest "first or upper second class honours", men de aller aller fleste som kommer inn har en first, og som regel toppkarakterer. Men det er på GMAT test, motivasjonsbrev, anbefalelsesbrev man kan skille seg ut, da de aller fleste som søker på LSE søker med toppkarakterer. Nå spørs det selvfølgelig hva du tenker på å søke på da, ikke alt som er like vanskelig å komme inn på. Takk for svar, jeg tenker å søke på den ettårige finansmasteren. For å spesifisere har jeg 4.5 på skala fra 0-5 altså mellom A og B. Noen synspunkter på kredibiliteten til finansmasteren til LSE i Norge, i forhold til NHH, med tanke på at den er ett og ikke to år slik som NHH? Det er vel den mest prestisjefylte masteren LSE har, samtidig som det også er den klart vanskeligste å komme inn på. Det er ingen nordmenn der på 13/14 kullet f.eks, og jeg tviler på det var mangel på søkere mtp den statusen LSE har i Norge. Man må ta GMAT-testen om man ikke har en UK-grad, så det er noe du må ta, samtidig som du nok trenger en score nærmere 700 vil jeg tro. Du må nok også ta en TOEFL-test om det er noe du ikke alt har tatt. Det burde dog ikke være noe problem. Tidligere arbeidserfaring er ikke et must, men er nok et fortrinn. Kontra finansmasteren ved NHH er den nok mye mer kvantativ. Nesten 1/3 av studentene på masteren har bachelor i engineering/matte/science. De tar vel inn noe som ca 80/1800 søkere, og som sagt, man søker ikke til LSE om man ikke alt har tilnærmet toppkarakterer da det vel koster 500,- å søke. Har du planer om en internasjonal karriere i f.eks City eller Wall Street så er nok LSE et ypperlig valg, men til 290 000,- for et år, så er det litt vel stivt om du har planer om å jobbe i Norge. Men det er jo bare til å søke! Med en god GMAT-score og gode motivasjonsbrev/anbefalingsbrev så har du absolutt en mulighet. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 LSE er såkalt "target" school, så jeg regner med de får søkere fra øst og vest. Som nevnt rett over, har du ambisjoner om å jobbe i investeringsbanker (internasjonalt), så vil nok LSE lønne seg mer enn NHH. Ikke at du ikke får muligheten til dette via NHH! Men som nevnt så er LSE en target school, som vil si at de har massiv on-campus rekruttering fra de største bankene og institusjonene, som på sett og vis gjør det lettere å få internships eller begynnerjobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå