Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er i gang igjen med FM jeg også. Er i sesong nr. 2 med MFK. Første sesongen ble veldig bra, med seier i TL (puttet 94 mål!) og cup, og røk ut av EL etter et par gode kamper mot Barcelona i første utslagsrunde. På 2 sesonger har jeg nå solgt spillere for over 170 millioner, så du kan vel si det har gått ganske bra  :)  Sesong nr. 2 har derimot vært et skademareritt. Kommer til å vinne TL og kanskje cupen igjen, og er i gruppespillet  i EL, men fy søren. Siste halvdel av sesongen har vært laber med 4-9 skader mer eller mindre hele tiden. En haug med spillere har vært skadet 3-4 ganger i løpet av sesongen, og får nesten skader i hver eneste kamp nå. Noen av disse blir klar igjen til neste kamp, men likevel.

Noen flere som sliter med skader? Vet ikke om det bare er uflaks eller hva. Stiller aldri med slitne spillere, og prøver å sørge for at spillere er over 92% eller noe til neste kamp.

Lenke til kommentar

Gir opp dette spillet. Får ikke til. Siste match endte med skuddstatistikken 35-9, og det var ikke jeg som hadde 35...

I en annen match var kampbildet omtrent motsatt og jeg som dominerte stort. Jeg brukte samme taktikken, så jeg vet da fader.. Mulig jeg bør bytte taktikk ut fra motstander, men jeg har ikke spillerstall eller økonomi til å kunne dekke opp flere helt forskjellige taktikker.

Neh. Not for me.

Jeg kjenner den følelsen. Jeg har gjort et feigt valg og lastet ned en taktikk som ser ut til å fungere for det meste så fremt du har greie spillere. Bare slik at jeg skulle oppleve gleden med FM igjen. Jeg har nemlig vært gjennom mange spill der jeg rett og slett har hatt overlegent best stall men ikke fått til noe som helst med laget .

Jeg må si at jeg av og til lurer på om dette spillet er ondsinnet. Jeg spilte en kamp med Fana (som da har kommet opp i OBOS). Spillerne mine er litt på kanten så jeg gjør mitt siste bytte i det 68. minuttet av kampen. Dette fordi at jeg prøver å unngå at spillere blir utvist. I løpet av de 12 neste minuttene så klarer pokker meg motstanderlaget å skade 4 av spillerne mine. Jeg blir naturligvis filleristet og avslutter kampen med 7 spillere på banen.

Lenke til kommentar

Er i gang igjen med FM jeg også. Er i sesong nr. 2 med MFK. Første sesongen ble veldig bra, med seier i TL (puttet 94 mål!) og cup, og røk ut av EL etter et par gode kamper mot Barcelona i første utslagsrunde. På 2 sesonger har jeg nå solgt spillere for over 170 millioner, så du kan vel si det har gått ganske bra :) Sesong nr. 2 har derimot vært et skademareritt. Kommer til å vinne TL og kanskje cupen igjen, og er i gruppespillet i EL, men fy søren. Siste halvdel av sesongen har vært laber med 4-9 skader mer eller mindre hele tiden. En haug med spillere har vært skadet 3-4 ganger i løpet av sesongen, og får nesten skader i hver eneste kamp nå. Noen av disse blir klar igjen til neste kamp, men likevel.

Noen flere som sliter med skader? Vet ikke om det bare er uflaks eller hva. Stiller aldri med slitne spillere, og prøver å sørge for at spillere er over 92% eller noe til neste kamp.

Legger du noe tid pg penger i å investere i bedre trener og fysio ?

Lenke til kommentar

Det jeg glemte å nevne er at jeg spiller FMC, men skal se om jeg får erstattet nøkkelpersonell i hvert fall, så det er et godt tips. Startet sesong nr. 3 nå med en skadefri tropp så vi får se om det var en sesong med uflaks eller om det gjentar seg. Begynte ikke spesielt bra, da jeg har fått et par skader allerede etter 3-4 treningskamper..

Lenke til kommentar

Oppdatering etter sesong 2. Endte på sjetteplass i OBOS med Asker, som hovedsaklig var over all forventning. Slo Sarpsborg i første play-off kamp, men Fredrikstad ble for sterke i den andre. 

Sliter med klubbens anseelse, da få spillere (selv i divisjonen under) vil komme til meg. 

Lenke til kommentar

Helt enorme summer i Island. Vinner ligaen, 111k prispenger! Woo!

Heldigvis i europa league(var med I CL gruppespill forrige år, cash cow!) så får penger fra der. Hentet masse spillere som ble tilbudt meg når jeg ble proffesionell (nesten alle var dobbelt så gode som det jeg hadde fra før)

Ligaen er veldig enkel nå, bruker som regel 50% unge spillere så kjører full development 

Lenke til kommentar

Spiller med Newcastle. 16 dagers pause mellom kamper. I løpet av de 16 dagene får jeg langtidsskader på Sissoko, Anita, De Jong, Haidara og S. Taylor. 

Kjører FMC, så assman håndterer trening og de gangene jeg har sjekket innom står det på middels belastning. 

Needless to say, den påfølgende kampen som ikke var mer enn en semifinale i FA-cupen endte med knusende 2-5. 

Skjønner ikke at jeg gidder engang.

Lenke til kommentar

For min del var de enorme skadeproblemene uflaks, og det ordnet seg hedigvis i sesongen etter. Fikk forøvrig jobb i Roma etter 2 1/2 sesong i Molde (var da på vei mot ligagull og cupgull nr. 3). Første sesongen er snart ferdig i Roma og det har gått strålende. 96 poeng etter 36 kamper, og skal spille cupfinale også. Roma var ikke med i noen Europa cup når jeg tok over så det ble aldri noe problemer med slitne spillere. Er jo heller ikke allverden med kamper i Italia, i hvert fall ikke sammenlignet med PL.

Lenke til kommentar

Opprykket er et faktum. Asker skal spille Tippeliga-fotball i sesongen 2017-18!  :w00t:

Fortsettelse følger ....

Det samme gjelder mitt Fana. Har spilt en halv sesong i tippeligaen, og så langt sliter de. Tungt. Ble ikke lettere av at de ikke fikk profesjonell status. Da kan jeg ikke få tak i de forsterkningene jeg så desperat trenger.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...