Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015

Anbefalte innlegg

Ser absolutt den. På sett og vis er jeg ikke redd for å bruke penger, men vil unngår de virkelig store summene. Han fyren jeg fikk 400m for kom til klubben for bare 7m. Er bare kjedelig å miste toppspillere som kommer til klubben når de er under 17 eller fra eget akademi :p

Fikk faktisk kjøpt Gideon Zalelem for en billig penge.

Begynner å gå opp for meg hvorfor du sliter med å vinne CL. :p

Hvilket år er du i?

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud jeg hater FM noen ganger. 126 kamper uten tap i ligaen, så møter jeg Liverpool hjemme. Har 32 skudd, de har 10, jeg har 16 på mål, de har 4, så taper jeg 1-4. Er så ille at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!

Lenke til kommentar

FM i ett nøtteskall. Skjønner ikke hvordan de har klart å gjort det til at man kan ha over 40skudd, også taper. Kan ikke huske å sett en ekte kamp hvor et lag hadde 40+ skudd på en kamp, ihvertfall ikke tapte.

PSG i fjor feks. Husker ikke hvilket lag, men var 38-1 i skudd og ble 1-1.

Lenke til kommentar

haha ja var der i år mot derby, 40-2 i sjanser, de vinner selvfølgelig 1-2 i 2 siste kamp, kunne hatt en invinceble sesong men neida, brutal slutt selv om det var ett tilnærmet B-lag(som fortsatt er godt nok til å knuse de andre)  stakkar burney i siste kamp, ble 8-0 da jeg skulle hevne meg for det tapet!

Lenke til kommentar

FM i ett nøtteskall. Skjønner ikke hvordan de har klart å gjort det til at man kan ha over 40skudd, også taper. Kan ikke huske å sett en ekte kamp hvor et lag hadde 40+ skudd på en kamp, ihvertfall ikke tapte.

Slike utfatt (varierende grad av antall skudd osv) er langt mer vanlig enn man skulle tro. Hadde det vært helt normalt (mer vanlig enn unntak) så kunne du gneldret om hva FM har gjort galt, men siden du har 126 kamper uten tap, så kan du vel nødig klage! Om du først skal klage, så kan du vel henge deg opp i at du faktisk har HUNDREOGTJUESEKS kamper uten tap. Hvor realistisk er dét? :p

Lenke til kommentar

PSG i fjor feks. Husker ikke hvilket lag, men var 38-1 i skudd og ble 1-1.

Det viste jeg ikke, er ganske bra gjort det. 

Slike utfatt (varierende grad av antall skudd osv) er langt mer vanlig enn man skulle tro. Hadde det vært helt normalt (mer vanlig enn unntak) så kunne du gneldret om hva FM har gjort galt, men siden du har 126 kamper uten tap, så kan du vel nødig klage! Om du først skal klage, så kan du vel henge deg opp i at du faktisk har HUNDREOGTJUESEKS kamper uten tap. Hvor realistisk er dét? :p

Hahah, er storfornøyd med 126 kamper i serien uten tap altså. Er helt sick faktisk! Holdt på å gå rett vest etter 98kamper elns, da målet var 100kamper uten tap. Lå under 2-0 borte mot Chelsea, men putta 2 de siste 5 minuttene, siste var overtid. Bare irriterende at når man har klart så mange kamper uten tap, så skal man plutselig tape på den måten, også mot råtne Liverpool(stemmer, United fan :p )

Og for all del, elsker FM, men akkurat det punktet irriterer meg. 

Lenke til kommentar

Mafsa, er du PSV?

Ja, jeg spiller med PSV.

Ser absolutt den. På sett og vis er jeg ikke redd for å bruke penger, men vil unngår de virkelig store summene. Han fyren jeg fikk 400m for kom til klubben for bare 7m. Er bare kjedelig å miste toppspillere som kommer til klubben når de er under 17 eller fra eget akademi :p

Fikk faktisk kjøpt Gideon Zalelem for en billig penge.

Hvilket år er du i?

Åh, hvorfor? :D Jeg er kommet til 2020/21 sesongen.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller klaget på FM pga. av at dere faktisk går +100 kamper uten tap ;) Det skjer vel oftere at noen taper med 40 skudd på mål enn at noen går 3 sesonger uten å tape (helt til Blatter kjøper et fotballag, vel og merke). 

Hahah, ja, 126 kamper er litt vel mye  :p Har ikke akkurat trua på å klare det igjen for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hvilket år er du i?

Når du ikke kjøper noe. :p

Er Twente selv er vel i 2020 og har to CL-seire back 2 back.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Hvilket år er du i?

hei hei hei. Jeg skal vinne med egne talenter. Planer om en helt ny stadion oppkalt etter meg samt maaaange milliarder på bok. :ph34r:

Selv om jeg holder på til FM 16 kommer ut..

Fikk også en offansiv midtbanespiller som hadde 5* potensial i 2017 sesongen tror jeg det var..Real Madrid snappet ham opp..fikk bare 8 mill for han -_-

Lenke til kommentar

Hvilket år er du i?

Man trenger definitivt ikke kjøpe noe. Etter all din tid i FM, så burde du ha lært deg hvordan du bruker filter og sorteringsmetoder når du leter etter spillere. Jeg har vunnet CL med Sheff Wed 3 år på rad fra 2019, med gratis-spillere (diverse oppsnappinger på grunn av 6-mnd), fokus på speiding f.eks Argentina (som har en syk ungdomsutvikling/regens), og generelt enorme talenter man klarer å snike til seg. Av og til krever det tålmodighet og tallknusing. Problemet er ikke alltid kvaliteten på laget heller, men derimot bredden. Har man god bredde, og gode alternativer, så kan du nå langt uten et superlag. Her spiller jo også taktikk en stor rolle. Bygg taktikk rundt spillere om nødvendig, og ikke tvihold på taktiske varianter til tross for at man har spillere som er bedre egnet til en annen variant/variasjon. Dette, sammen med en baktanke om å bruke motstanderenes svakheter til det ytterste, så kan man vinne mye til og med et "ok" lag. Det handler for min del aldri om å kjøpe. Det handler om å heller om å tenke og ta seg tid til detaljer. Jeg er ikke redd for å bruke penger selv, men jeg liker å bygge et superlag på minst mulig penger. Det er en større utfordring og langt mer morro (for min egen del) enn å hive penger etter det mest åpenbare talentet. 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den som kaster ut alt av penger jeg heller, rett og slett fordi Twente ikke er en klubb som driter penger. Har for eksempel fått opp et av de største midtbanetalentene i spillet gjennom akademiet mitt. Jeg slo vel kjøpsrekord denne sesongen ved å kjøpe en spiller for en £25-30M (endel over 18 mnd) fra Chelsea. En helt enorm wonderkid derfra. Men jeg kan ikke kjøpe uten at jeg selger heller. Det er litt som mafsa sier at spillere vil bort og til de enda større klubbene som er i bedre ligaer.

Lite tips her (spesielt til deg mafsa) er å sette en startpris på spillerne på sikkert en £20M pund minst og si at de ikke får han før de betaler en meget stor sum. I tillegg sier jeg til spillerne at jeg godtar bud fra lagene om den matcher markedsverdien til spillerne. Sett den til en 20-40 mill og klubbene byr sjelden. Når de mister interessen må du være rask å tilby dem ny kontrakt. På den måten beholder du mange av talentene lenge. :)

Lenke til kommentar

Til dere som har så lange winning streaks; tweaker dere mye på taktikken for hver motstander da, eller lager dere en som funker å bruker den? Sliter med å få lange streaks og taper ofte kamper som er helt latterlig. Med andre ord, sliter litt med taktisk stabilitet. Så er litt nysgjerrig på hvordan dere "opererer" :)

Lenke til kommentar

Til dere som har så lange winning streaks; tweaker dere mye på taktikken for hver motstander da, eller lager dere en som funker å bruker den? Sliter med å få lange streaks og taper ofte kamper som er helt latterlig. Med andre ord, sliter litt med taktisk stabilitet. Så er litt nysgjerrig på hvordan dere "opererer" :)

Jeg brukte 4231(bred) alle 126 kampene jeg gikk uten tap. Tok over etter LvG som la opp. Dvs 3sesonger gikk det før jeg fikk ta over mitt kjære United. 

DDG, Stones(LvG kjøp), Jones, Marquinhos(mitt kjøpt), Alaba(mitt kjøpt,

Ruben Neves(mitt kjøpt) Wanyama(LvG kjøp)

Di Maria, Mata, Neymar(mitt kjøp)

Falcao(LvG kjøp)

Dette var laget jeg brukte så lenge det var skadefritt og ikke sliten. Hadde også gode reserver som f.eks Januzaj,Koke(mitt kjøp) og Kovacic( LvG kjøp ).

Spillerne var fornøyd med angrepsfotball, hvordan humøret er i gruppen i tillegg til marginer. Nå var det kun i ligaen, så tapte jo CL finale og røyk i LC og FA cupen blant annet, og det gjorde nok spillerne revansjes sugne til PL kampene igjen  :p

Lenke til kommentar

Heller lite tweaking. Eneste gangene jeg tweaker før kamp er mot antatt bedre lag i CL da jeg går fra en 4-2-3-1 til 4-1-2-2-1 (1DM, 2MC, 2W). Ellers kan det hende jeg småtweaker under kampene om ting ikke helt går som det skal.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har lagt merke til at det ALDRI blir spurt noe om offside? På FM14 var det ofte 2mål i en kamp hvor 1 var offside,  et annet mål ikke, eller man kunne få avblåst mål for offside som ikke var offside, så ble man spurt om man mente det var offside eller ikke uten å få bekreftet hvilken situasjon det var. Skjedde meget ofte med meg. 

På FM15 har jeg ALDRI fått spm om offiside. Rart det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...