Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har fått kjent på FFP sin vrede enda? er i evalueringsfasen snart, er -522 mill i minus men vinner pl, er i finalen i FA og CL, samt vant ligacupen med b-laget, tror det skal akkurat dekke de utgiftene, men så har jeg da en spiller som mauro icardi som plutselig nesten har spilt 50 kamper, spiller han sin 50 kamp så må jeg betale 400 mill, har 6 kamper ijen av sesongen, kan bli krise dette ^^

Joe Allen er forøvrig enda toppscoreren min med sine 23 mål hehehe :D

Lenke til kommentar

noen som har fått kjent på FFP sin vrede enda? er i evalueringsfasen snart, er -522 mill i minus men vinner pl, er i finalen i FA og CL, samt vant ligacupen med b-laget, tror det skal akkurat dekke de utgiftene, men så har jeg da en spiller som mauro icardi som plutselig nesten har spilt 50 kamper, spiller han sin 50 kamp så må jeg betale 400 mill, har 6 kamper ijen av sesongen, kan bli krise dette ^^

Selg Icardi da før han når 50 kamper hehehe, hva skjer da? må du betale uansett?

Lenke til kommentar

Har aldri fått noen gang tidligere, første gangen. Kom inn på laget i opptaket mars 2027, etter 13 sesonger.

Ellers en produktiv sesong... vant min første PL-tittel (for øvrig ny poengrekord), FA-cupen, og Champions League, Har aldri fått noen gang tidligere, første gangen. Kom inn på laget i opptaket mars 2027, etter 13 sesonger.

Ellers en produktiv sesong... vant min første PL-tittel (for øvrig ny poengrekord), FA-cupen, og Champions League, men tapte dessverre finalen i Ligacupen.men tapte dessverre finalen i Ligacupen.

post-4131-0-59885900-1424270524_thumb.png

Lenke til kommentar

Nei, da vet jeg ikke. Hør med SI-forumet. Da får du nok et svar på det.

(Sørg for å last opp save-filen også, for det spør de som regel om.)

Skal nok gjøre det ja, når jeg finner ut hvor i heite jeg skal poste der! ^^,

EDIT: Har funnet ut at det er LFCMarshall sin db-update som gjør det, men jeg finner kun 1 Martin Ødegaard i editoren. DET er irritererende.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om hvor viktig kapteinsrollen er på FM? Er det noen som merker noen forskjell om man bruker en god/dårlig kaptein? Hvis man for eksempel kjøper en god kaptein vil jo den spilleren bli foreslått, men en skulle jo tro at en spiller med lang fartstid (som også har bra lederevner) i klubben burde passe vel så godt i den rollen.

Lenke til kommentar

Selg Icardi da før han når 50 kamper hehehe, hva skjer da? må du betale uansett?

jepp, men spilte de neste 6 kampene og brukte han ikke, tjente jo greit med penger så gikk fint med ffp med margin på 100 mill i CL og 10 mill i PL, så en kamp til icardi hadde faktisk ført til utestengelse fra europa cup ^^

Lenke til kommentar

Statsen på slutten av sesongen, episke Joe Allen! :D

Edit: større bilde her

Forøvrig en episk slutt for gerrard i sin siste kamp i karrieren i CL finalen, kommer inn, putter han som HB da flanno ble skada og jeg ikke hadde noen reel dekning der, han lager straffe og gjør det til at det blir 2-2 til full tid mot porto, men gjør en god jobb i ekstra omgang som HB og redder på streken, så blir det straffekonk og selvfølgelig måtte han ta det 5 og siste straffesparket og vinne gullet for pool, var poetisk og deilig :D

Skjermbildefm.PNG

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

HAHAH har noen opplevd dette?

- Jeg er Tottenham, snart ferdig med sesongen, ligger på 3.plass, det var kjempegod harmoni i laget, spillerne har bra moral alle er stolte over tabellplassen og liker treningene...alt bare peker oppover for meg og laget...så vil Eriksen vekk fra klubben, det er greit, har sagt at jeg ønsker at han blir i klubben hvertfall til sesongen er over...men no er jeg i April, så plutselig blir harmonien i laget helt ødelagt, alle har dårlig moral. Så går jeg inn å sjekker spillerne hva som har skjedd, og nesten alle har " syns Eriksen burde få gå ". Han er jo den viktigste spilleren min i laget, jeg er åpen for å selge men til rett pris..men greit jeg trykket på tilby til klubber, han er verdt 320 Mill, pga prestasjonene denne sesongen...etter noen uker får jeg opp at spillerne er skuffet over at jeg lar Eriksen får gå...hahahaha kommer jo ingen vei!

Synes dette skjer vel ofte.. Ligger du på 3 burde de være fornøyde! :)

Hvilken rolle bruker du Eriksen i?

Spiller Spurs selv ,

Lenke til kommentar

Forøvrig en episk slutt for gerrard i sin siste kamp i karrieren i CL finalen, kommer inn, putter han som HB da flanno ble skada og jeg ikke hadde noen reel dekning der, han lager straffe og gjør det til at det blir 2-2 til full tid mot porto, men gjør en god jobb i ekstra omgang som HB og redder på streken, så blir det straffekonk og selvfølgelig måtte han ta det 5 og siste straffesparket og vinne gullet for pool, var poetisk og deilig :D

Skjermbildefm.PNG

Gi deg med alt dette skrytet av Joe Allen nå...første jeg gjorde var å selge han til Arsenal, begynner å angre på den avgjørelsen :p

Hvor mye betalte du for Pogba?

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

x8RLb9M.jpg

Hva meiner dere er best for han der, låne ut så får mer kamperfaring eller U21 laget og fortsette og få sjangser i cuper?

Er usikker på hva som er best får han, fordi han har gode stats og potensial og veit jo aldri hvordan AI styrt lag trene han. Men føle og han treng kamp erfaring får han spele ganske dårlig når får sjangsen, er god på reaksjons redninger men ubrukelig på longskudd, frispark osv...

Lenke til kommentar

Jeg ville ha lånt han ut, hvis han blir en viktig spiller for laget du låner han ut til. Førstelagspill i en klubb med ganske gode treningsfasilititer i en klubb i serien under deg feks.

Ser ut til at spilleren er motivert for det også, så da er det jo bare å kjøre på. Få en speider til å følge med hvordan det går, se hvordan utviklingen er. Er den bra kan han jo fortsette, hvis den er mindre er det bare å kalle han tilbake :)

Noen som så Liverpool kampen igår? På tide Jordon Ibe får bedre stats i FM, gutten er jo vill!

Lenke til kommentar

Skjermbildefm.PNG

Gi deg med alt dette skrytet av Joe Allen nå...første jeg gjorde var å selge han til Arsenal, begynner å angre på den avgjørelsen :p

Hvor mye betalte du for Pogba?

haha var en vanvittig opplevelse med Allen, storspiller sikkert for arsenal på din save nå? ;)

mye mye penger, 400mill der og da og så 400mill etter 50 kamper, gikk ikke an å få han for mindre(ja jeg elsker å utnytte det med betale overpris etter 50 kamper og hele slite med penger midtveis i sesongen etterpå :p )

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

HAHAH har noen opplevd dette?

- Jeg er Tottenham, snart ferdig med sesongen, ligger på 3.plass, det var kjempegod harmoni i laget, spillerne har bra moral alle er stolte over tabellplassen og liker treningene...alt bare peker oppover for meg og laget...så vil Eriksen vekk fra klubben, det er greit, har sagt at jeg ønsker at han blir i klubben hvertfall til sesongen er over...men no er jeg i April, så plutselig blir harmonien i laget helt ødelagt, alle har dårlig moral. Så går jeg inn å sjekker spillerne hva som har skjedd, og nesten alle har " syns Eriksen burde få gå ". Han er jo den viktigste spilleren min i laget, jeg er åpen for å selge men til rett pris..men greit jeg trykket på tilby til klubber, han er verdt 320 Mill, pga prestasjonene denne sesongen...etter noen uker får jeg opp at spillerne er skuffet over at jeg lar Eriksen får gå...hahahaha kommer jo ingen vei!

Synes dette skjer vel ofte.. Ligger du på 3 burde de være fornøyde! :)

Hvilken rolle bruker du Eriksen i?

Spiller Spurs selv ,

Spillerne lagde drama og helvete i klubben :( men no e alt på stell, endte på 4 plass, kriget mot Arsenal om 3 plassen, klarte å tape de 2 siste kampene, men ikke om spillerne var motivert lenger hehe, jeg vant Europa cupen då :D vant mot Inter 3-0. Styret e i ekstase, FA-Cupen kom jeg til kvartfinalen, og Ligacupen kom jeg til 6 runde. Jeg fikk 670 Mill i transferbudsjett for neste sesong, er i off season no, Jeg brukte Eriksen mest som en fremskutt playmaker sentralt bak spissen i en 4-2-3-1 formasjon, men han gjorde det også bra som venstrekant. Jeg solgte endelig Eriksen til Liverpool for 350 mill...ganske fornøyd med det, no er spillerne i klubben fornøyd.

Har hentet inn sålangt: Kagawa, William Carvalho, Sakho(West Ham), Micah Richards(Gratis), Ward Prowse...

jeg er ikke så fan av å hente for mange spillere, men jeg har jo ca 800 mill å bruke. Jeg er veldig fornøyd med forsvaret, Ben Davies, Eric Dier utvikler seg enormt bra. Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...