Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015

Anbefalte innlegg

Helt seriøst...

Hvordan får jeg Lallana til å vare mer enn to kamper? Han er konstant skadet, og aldri i matchform selvfølgelig. Han presterer jo dermed aldri på topp. Går kun nedover i verdi og jeg vurderer å selge før det er for sent, tanker?

mer trening på uthodenhet, og så spørs det hvilken rolle han spiller for deg, jeg gjorde ham om til cm da han ikke har sjans til å få RW/LW plassen på laget, blir nok solgt til sommeren som da blir etter min 3 sesong ^^ gerrard legger også opp denne sesongen, perfekt tidspunkt, bruke han mindre og mindre.

Ikke dumt, skal prøve det :) Bruker han som Advanced Playmaker i en offensiv midtbaneposisjon, bytter på han og Coutinho. Har så utrolig mange midtbanespillere nå...

Hentet nylig Ødegaard og en fantastisk talent som heter Youri Tielemans, samtidig som Gaston Gil Romero kom. Fra før hadde jeg Henderson, Leiva, Lucas Romero og Gerrard.

Kontrakten til Gerrard gikk egentlig ut om 6mnd, og jeg også bruker han mindre og mindre men måtte nesten fornye den hvis ikke hadde vel fansen hatet meg til evig tid :p

Emre Can kommer også og klager på at han ikke får spilletid på førstelaget...uff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever dere mye skader? eller har jeg for hard og intensiv trening? Jeg gjør det bedre enn forventet med Tottenham, ligger på 3.plass, og vi er i Mars...snart ferdig med sesongen, men denne sesongen har jeg omtrent fått skader ca annenhver kamp..Er dette en bug på FM eller er det noe jeg gjør feil? Ingen klager på treningen hvertfall...

Lenke til kommentar

Begynte sesongen med en del skader, men har gått seg til nå. Kjører hard trening selv med noen få som klager. Men det er stort sett u18 spillerne som gjør det.

Kanskje du bare er uheldig?

Uansett kan det være lurt å sette ned trening på spillere som har lettere for å bli skadet.

Lenke til kommentar

Ja og er ikke alltid det er alvorlige skader, er en del småskader...får ofte opp " der fikk lamela seg et lite trøkk " så ser jeg at fitnessen er nede på 67% under 15 min spilt av kampen då bytter jeg han ut såklart...men er ofte sånne jeg får, spillere får seg trøkk og sånne små ting som det hehe

Lenke til kommentar

2019-2020 sesongen var sesongen der sku forsvara serie gullet fra i fjor, men fekk ein elendig serie start og tapte første 3 bortekampane, og 2uavgjort heima. Men etter da gjekk ting møkje bedre, men klarte aldri og ta igjen det tapte fra starten og endte med 4plass. Britt Assombalonga toppskorar i PL for 3år på rad

FA cup røyk eg tidlig som vanlig, etter 2-1 tap mot Sheffield United. Og capital one blei det semi finale, der eg tapte på bortemål etter ekstraomganga mot United.

Mens CL gjekk alt så perfekt som det kunne gått. 5seier og 1uavgjort i CL gruppo, der spelte 1-1 borte mot Barca og slo dei 4-2 hjemme. Så greit videre fra 1utslagsrunde med 3-1 sammenlagt mot Fenerbache. Så blei det Bayern Munchen i kvarten, der eg overasket meg med og vinne 0-3 i Munchen, bortebane som alltid har verdt min svakhet i Forest, og etter 0-0 hjemme blei det 3-0 seier sammenlagt. Og trakk Real Madrid i semien, der eg igjen overasket med sjøl på bortebane med 0-2 seier, og følgte opp med 1-0 seier hjemme så var i finale.

Finalen blei heil britisk med Forest - Chelsea i Wales, Chelsea som blei nr 2 i PL og vant Capital One, og FA. Men det sto 0-0 etter 90min, og eg fryktet reprise av Europa League finalen mot Leverkusen sist sesong med tap på straffekonk, siden Horn er god keeper men ubrukelig på straffe. Men etter 114min skoret Assombalonga 1-0, der gjor alt sjølv, dribla heila forsvaret te Chelsea og iskaldt i hjørna te Courtois og sikra 1-0 seier!

Edit: Hmm...blei møkje lengre da her enn eg planlagte...

Endret av Martin93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en bærbar pc hvor laderhullet ble ødelagt, men jeg kan bruke samboeren sin mac når jeg vil. Når jeg går på steam på mac, så står det at jeg må kjøpe FM på nytt, noen som har et forslag til hva som kan fungere så jeg slipper å kjøpe spillet på nytt. Kan nevne at da jeg tidligere spillte på en annen pc enn min bærbare, så gikk det bra, så virker som det er pga det er mac, men er jo bare rart.

Kan jo noen hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar

Aldri opplevd noe problem med det... Har FM innstallert både i Windows og OSX.

Sårart! Jeg er ikke spesielt dataflink, noen som har mulighet til å finne ut av det, omså det bare er en forklaring på nett, fordi jeg finner virkelig INGENTING som kan hjelpe, og det er ganske frustrerende.

Lenke til kommentar

Jeg er imponert over dere. At dere får det til. Jeg tok meg en liten omgang med fm classic, men den ble for begrenset da jeg gjerne vil f.eks. hyre ansatte selv.

Så var jeg vekke en stund, før dere i den tråden her linket til databasen med 24 ligaer i England. Jeg startet et spill med det, var Slough. Første året gikk det ganske greit. Andre året gikk det enda litt bedre (ble snytt for opprykk-kvalifiseringsplass på målforskjell). Tredje året forsterket jeg med bedre spillere. Men da datt hele laget sammen som vannbakkelse. Det gikk bare ikke. Og om jeg prøvde å forandre taktikkene gikk det fremdels ikke. Keeperne surnet, det ble konflikter i klubben fordi den ikke levde opp til forventningene. Så da sa jeg bare opp. Fikk jobb i Grimsby, har forsterket litt her og der, men jeg får det ikke til. Så nå blir det nok lenge til jeg prøve meg på dette spillet igjen. Jeg får det rett og slett ikke lengre til.

Lenke til kommentar

Tar en pause fra Man Utd simuleringen. Er nå 12 år siden jeg sa ifra meg jobben til Man utd i nivå 10 og de har klatret siden da. De slet 2 år med en helt horribel manager, men siden de skiftet har de gått opp hvert år. Sliter litt i League 1, kom helt nede på 20 plass.

Old trafford er en skygge av seg selv med 40k plasser, men de har fikset økonomien siden jeg dro hehe.

Kommer nok til å simulerere når jeg ikke spiller FM selv ^^

post-262771-0-76205900-1423999419_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Edit: Hmm...blei møkje lengre da her enn eg planlagte...

Det er jo sånne innlegg som dette som er interessant og artige å lese her inne. Stikkord, meingsløse kommentarer og screenshots ute av det blå er heller det som gjør tråden uinteressant. *tommelopp*!

Lenke til kommentar

Tar en pause fra Man Utd simuleringen. Er nå 12 år siden jeg sa ifra meg jobben til Man utd i nivå 10 og de har klatret siden da. De slet 2 år med en helt horribel manager, men siden de skiftet har de gått opp hvert år. Sliter litt i League 1, kom helt nede på 20 plass.

Old trafford er en skygge av seg selv med 40k plasser, men de har fikset økonomien siden jeg dro hehe.

Kommer nok til å simulerere når jeg ikke spiller FM selv ^^

Det skinet så bra ut. Hva er greia med at du har ekte bilder på regens? Er det en pakke man kan laste ned en plass, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...