Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015

Anbefalte innlegg

2017-2018 sku det endelig skje, startet i Championship og endelig komt til europa!

ZLuc24u.jpg

Tett duell med City som eg møtte i runde 37, og vant 2-0. Og møtte då Tottenham i siste ronde, som har ein dårlig sesong men ett bra lag. Og etter 82min kom den avgjerande 1-0 skoringen og sikret CL!

Og ka ska eg sei om Assombalonga...Toppskorar, mest assist og årets spelar i PL...

MZB0poF.jpg

Og 18årige(19 no då) Barry Moncur som kom gjennom systemet i Forest fekk sin deby sesong i PL fra start. Hadde bare 6 kamper som innbytter sist sesong, og kan virkelig ikkje klaga over ''deby'' sesongen som 18åring

qy0eYyD.jpg

WFEw9ZJ.jpg

Så får se hvorlangt kan nå i CL første sesongen der!

Og sesongen endte med melding fra styret om ny stadium. Nye stadiumen skal bli 42 970 kapasitet ferdig i 2020 med navnet Brian Clough Park

Endret av Martin93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2017-2018 sku det endelig skje, startet i Championship og endelig komt til europa!

ZLuc24u.jpg

Tett duell med City som eg møtte i runde 37, og vant 2-0. Og møtte då Tottenham i siste ronde, som har ein dårlig sesong men ett bra lag. Og etter 82min kom den avgjerande 1-0 skoringen og sikret CL!

Og ka ska eg sei om Assombalonga...Toppskorar, mest assist og årets spelar i PL...

MZB0poF.jpg

Og 18årige(19 no då) Barry Moncur som kom gjennom systemet i Forest fekk sin deby sesong i PL fra start. Hadde bare 6 kamper som innbytter sist sesong, og kan virkelig ikkje klaga over ''deby'' sesongen som 18åring

qy0eYyD.jpg

WFEw9ZJ.jpg

Så får se hvorlangt kan nå i CL første sesongen der!

Og sesongen endte med melding fra styret om ny stadium. Nye stadiumen skal bli 42 970 kapasitet ferdig i 2020 med navnet Brian Clough Park

Imponerende! Kunne du lagt ut bilde av tropp + taktikk?

Lenke til kommentar

Tropp i pre-season:

Og Bender blei hentet i Januar 2018, får £4,5mill. Av ein eller anna rar grunn så hadde Klopp han på 2laget i 1år...

0e1QQ6W.jpg

Taktikk:

GnENnXh.jpg

Hva laginnstrukser bruker du? :) å har hver enkelt spiller innstrukser på seg? :)

Lenke til kommentar

Oppdatering etter halvspilt med Nottm Forest. 24 kamper spilt og vi finner oss selv på toppen av tabellen, et snaut poeng over Norwich. Vi ligger i rute til å nå målsettingen om play-off.

Assombalonga scorer på bestilling, samtidig som ringreven Andy Reid har fått en ny vår i Forest-drakten med 9 mål. Ellers er Ødegaard og Savitskiy signert, og er tiltenkt faste roller i laget. Oppdateringer kommer

Lenke til kommentar

Da var sesongen 2018-19 i gong. Startet med 2 av 2 seiere i PL. Men trakk selfølgelig At.Madrid i CL kvalikk, og tapte der 4-3 meget ufortjent sammenlagt. Men greit det er fotball så får ta til takke med Europa League denne sesongen. Der kom i gruppe med Granada, Lech og Dnipro, så bør ha muligheter får og gå videre. Men Europa League gjir selfølgelig ikkje samme motivasjon som CL, spessielt med tenke på budsjett....

Overganga i sommar blei:

Inn:

Zander Clark, gratis

Karim Rekik, £12mill

Koen Casteels, gratis

Jose Maria(18årig regen), £3,7mill

Cedric Badjeck, £11mill

Ut:

Kasper Schmeichel, £2,1mill

John Guidetti, £3,2mill

Dylan Burns, £240,000

Så får satse på klarer og komme heilt til CL gruppe neste sesong, men blir vell hardt og slå ein av Chelsea, City, Arsenal og United igjen...

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg til å bli bedre på taktikk? Har nettopp anskaffet spillet og har ikke spilt FM aktivt siden FM2010. Mye har forandret seg, og jeg brukte den gang den klassiske taktikkoppsettet.

Hvis du ikke orker å skrive så hadde det vært fint om du har kunnet linke til noen flotte yt-klipp som ikke er alt for detaljerte.

Er en ol skool FM/CM spiller, prøvde først FM classic men savnet dybden i talentutvikling, trening og det med ansettelse av støtteapparat osv. Så startet opp ett nytt game med Rostock(meget gode junior/trenings fasiliteter) i tysk 3.divisjon. Liker det å jobbe meg opp i divisjonene mens jeg samtidig kanskje utvikler Tysklands nye stjerne? :p

Det jeg er/var vant til:

PEERumM.jpg

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg til å bli bedre på taktikk? Har nettopp anskaffet spillet og har ikke spilt FM aktivt siden FM2010. Mye har forandret seg, og jeg brukte den gang den klassiske taktikkoppsettet.

Hvis du ikke orker å skrive så hadde det vært fint om du har kunnet linke til noen flotte yt-klipp som ikke er alt for detaljerte.

Er en ol skool FM/CM spiller, prøvde først FM classic men savnet dybden i talentutvikling, trening og det med ansettelse av støtteapparat osv. Så startet opp ett nytt game med Rostock(meget gode junior/trenings fasiliteter) i tysk 3.divisjon. Liker det å jobbe meg opp i divisjonene mens jeg samtidig kanskje utvikler Tysklands nye stjerne? :p

Det jeg er/var vant til:

PEERumM.jpg

Ah savner den taktikk/formasjon varianten der ass!

Lenke til kommentar

Jeg har endelig gått til innkjøp av FM2015 (var jo på steamsalg her om dagen).

Jeg tror jeg aldri har feilet så ille på noe managerspill noensinne (inkl. alle fotball-, sykkel,- og bokse-manager spill jeg har vært borti). Tok over mitt kjære Fulham, ble tippet på 4.plass, jeg gikk ut å sa til styret at vi vinner! etter 26 av 46 kamper ligger jeg på 23 i championship! Og av en eller annen merkelig grunn så er "styret fornøyd med at laget prøver sitt beste" og dermed også greit fornøyde med min jobb sålangt! O.o

For all del, jeg ser tegn på at ting kan være i ferd med å snu... men... fortsatt!! Jeg hadde sparket meg selv om jeg hadde vært eier av klubben!

Lenke til kommentar

Jeg har endelig gått til innkjøp av FM2015 (var jo på steamsalg her om dagen).

Jeg tror jeg aldri har feilet så ille på noe managerspill noensinne (inkl. alle fotball-, sykkel,- og bokse-manager spill jeg har vært borti). Tok over mitt kjære Fulham, ble tippet på 4.plass, jeg gikk ut å sa til styret at vi vinner! etter 26 av 46 kamper ligger jeg på 23 i championship! Og av en eller annen merkelig grunn så er "styret fornøyd med at laget prøver sitt beste" og dermed også greit fornøyde med min jobb sålangt! O.o

For all del, jeg ser tegn på at ting kan være i ferd med å snu... men... fortsatt!! Jeg hadde sparket meg selv om jeg hadde vært eier av klubben!

Da er man litt heldig! Kanskje de venter med en avgjørelse slutten av sesongen! :D

Lenke til kommentar

Jeg har valgt Tottenham som litt lag og jeg storkoser meg! Har solgt Soldado og Adebayor, hentet inn målmaskinen Doumbia, og midtbane spilleren Lucas Romero. Skal satse på Kane og doumbia på topp, Doumbia som fast og Kane som en slags måltyv som kommer innpå fra benken. Spiller 4-2-3-1...men det som gleder meg mest er at omtrent nesten alle spillerene i klubben har "liker klubbens spillestil" stolt over klubbens tabellposisjon". Da vil jeg si at man har truffet bra med taktikk og formasjon, styret vil jo at jeg skal spille angrepsfotball, men styret er mindre fornøyd med at jeg ikke spiller ballbesittende, noen som vet hvilken instrukser man må ta på? Jeg trodde jeg spilte ballbesittende, jeg har: Behold ballen, korte passninger, pasning i rom, press, marker tettere. Merkelig syns jeg....

Lenke til kommentar

Da er man litt heldig! Kanskje de venter med en avgjørelse slutten av sesongen! :D

Fikk ting til å sitte litt bedre mot slutten av sesongen, og endte med 16.plass i Championship og semi i FA Cupen (av en eller annen grunn, midt i mellom stortapene i Championship slo jeg Newcastle 4-1 i en cuprunde).

"Lurte" meg til en ny kontrakt mens styret var fornøyde også, så det skal bli litt vanskeligere å sparke meg...

Men det må være en eller annen bug som slo inn når jeg endret målsetning for sesongen... for styret er fortsatt "fornøyde med innsatsen i ligaen"! Jeg fatter ikke det der.

Men huhei så mange mål jeg får annulert p.g.a offside, og det er da skrekkelig dyrt å kjøpe spillere... Leeds som rykket ned fra championship vil ha 175 mill for en spiller i god championship-klasse...

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt igjennom mange super low lvl teams (AFC Bolnore(2 sesonger), Enfield (1 sesong), Hassocks(3 sesonger), Tonbridge (3 sesonger), Bedlington (3 sesonger) (fikk sparken for å vært på ferie forever, gjorde dette trikset på eldre fm og søkte etter jobber høyere opp, men funket ikke her)) så fikk jeg tilbud fra... Bolton? Jøss. de ligger sist i league 1, 16 poeng fra trygg grunn. Her må de jobbes!

Edit: Når de sa de hadde lite penger å rutte med spøkte de ikke. Sa jeg fikke 20 mill transfer å rutte med, men får ikke gi noe i lønninger... de har ikke engang et fullt lag... Måtte låne inn en hau med spillere...

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Mitt Newcastle har endelig blitt kvitt Mike Ashley. Klubben er kjøpt opp av et konsortium ledet av ... Ingebrigt Steen Jensen!

Hahaha flirer godt

Hvilke taktikker kjører folk?

Spiller med Brann *host*(JEG FÅR DET TIL NORLING!)*host* Kjører en 4-2-2-2 variant med kontring og sporadiske attack eller en 4-2-3-1 variant. Mest suksess med 4-2-2-2 varianten. Kjører possession hvor jeg enten rolig bygger opp angrepet eller går fullt ut med vingene mine i kontra. Går på noen smeller, men satan så effektivt når jeg først får klaff.

GK

WB DC DC WB

MC(BWM)MC(B2B)

IF IF

ST(DLS) ST(P)

Vunnet serien to år på rad, samt cupen i år. Ser ut som jeg kommer meg ut av gruppespillet CL og med L'pool, Shaktar og Bayern.

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

Steamsalget overtalte meg også. Jeg har drevet med CM01/02 siden det var nytt, så det var litt overgang til FM15... Startet som arbeidsløs amatørcoach og søkte jobb overalt. Endte opp i Italia, Savoia i Serie C. Laget er så godt som konkurs og troppen er nesten bare skrot. Unngikk nedrykk med et nødskrik i sesong 1, men klorer meg fast på femteplass nå halvveis i sesong 2. Satser på å levere greit med Savoia en stund til, så kanskje jeg får sjansen i bedre lag etterhvert.

Taktisk er det en helt ny verden, men jeg har da greid å sette opp en som funker sånn noenlunde. Jeg får litt anfall av alle baklengsmålene, men mesteparten av dem ser ut til å skyldes personlige feil, så det er ikke så mye å gjøre med. Keeperen min er helt udugelig, hvertfall. I motsatt ende er spillerne drøyt ustabile - i en kamp kan de fint putte seks mål og være helt konger, mens i neste kamp treffer de såvidt ballen og hvertfall ikke mål.

Amatørfotball! :)

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...