Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015

Anbefalte innlegg

Starter nye games i hytt og pine nå. Startet en international med Tyskland. Etter en og en halv sesong ble jeg lei av å være på feire 90% av tiden så begynte å søke etter jobber. Ville ha i Tyskland så jeg kanskje kunne bruke mine egne spillere på landslaget (liker å ha heltyske lag når jeg trener der) så fikk etter hvert tilbud fra hoffenheim. Great! De hadde et veldig fint transfer budsjett på nesten 200 mill når jeg tok over. Spilte ut sesongen, fikk dem fra 12 til 6 plass og EL. Da startet morroa.

Vant EM med tyskland, tapte en kamp mot frankrike i gruppespillet, men ellers gruste alle (frankrike i finalen og, justice!)

Volland storspilte hele mesterskapet og mange ble intr. Så solgte han Man Utd for 330 millioner. Solgte Andreas Beck for 120 millioner til Freiburg (har en taktikk uten becker (unintentional play on words xD))

Solgte Junior Ponce, Bruno Nazario Vicenzo Grifo, Kim Jin-Su og Jeremy Toljan for nesten 300 millioner tilsammen. Alright nå har vi kapital! Lets start spending!

Timo Werner, I need you in my 3 man strikeforce! 180 mill.

Max Kruse totalteide EM med Volland, steal for 170 mill!

Stefan Reinartz, trenger gode DM, kan også cover CD (har 3 stoppere bak) 90 mill

Höwedes, sikker stopper. Spilte bra i EM, 180 mill.

Nå har vi plutselig et lag! Har en filosofi, bedre å vinne 4-3 en 1-0. Så jeg går ultra offansivt. 3 spisser , 2 AM, 1 MC, en DM, 3 stoppere + sweeper keeper (trenger en bedre sweeper keeper, tenkte ikke på det i farten, kanskje i januar vinduet.) Scorer som faen, slipper inn nesten like mye. Scoret 20 mål og sluppet inn 12 på 5! kamper i BL, men ligger på andre plass så gjør visst noe riktig!

Bruker samme taktikk med Tyskland, men Neuer er en perfect sweeper keeper så er MYE sikrere der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å gjøre mye forskjellig når jeg skal jakte på nye spillere, pleier å se sånne rankinger på mål, assist, taklinger etc. Men en ting jeg har gjort i det siste er å sjekke overgangsrykter, der har eg snappet opp en del spillere foran nesen på den klubben som er på jakt etter den spillere, er litt gøyt! :D hehe

Lenke til kommentar

Suicide tactic virket ganske bra det ^^ Ble nummer 2 i cupen og slått ut av Atletico Madrid i andre utslagsrunde i Europa League.

Fått 200 mill å handle for denne sesongen, får se hva jeg finner. Trenger fortsatt en klassekeeper (tysk seff)

post-262771-0-97844900-1421973804_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre om noe, jeg har testet ut forskjellige save nå, et med molde, et med manchester united, et med southampton, et med newcastle, og et med schalke. Jeg husker ikke dette fra de forrige FM spillene, kanskje jeg er utålmodig men jeg klarer å skape masse sjangser med lagene, jeg scorer mye mål, men jeg slipper inn mye mål også. Selvom jeg switcher til enn mer strengere og defensiv taktikk og formasjon etter å lede 2-0, 3-0...så ender kampen 3-2, 4-3 etc. Når jeg var southampton slo jeg Chelsea 1-0, uavgjort mot city, men Crystal Palace hjemme taper jeg 3-0...teamtalken gikk bra, de reagerte positivt, spillerne hadde bra moral... Hva gjør jeg feil? Er Fm15 veldig random? jeg vedder på jeg kunne spilt den kampen om igjen og hatt samme teamtalk, samme lagoppstilling, samme instrukser og vunnet kampen....Jeg begynner å bli lei dette her...virker som det e loddtrekning for hver kamp som spilles om kem som skal vinne kampen....også kan en hel kamp vare 0-0 til 80 min...så scorer jeg endelig et mål...også får de corner plutselig og PANG 1-1...også ender kampen 1-1....Det jeg ser hver gang er at motstanderne alltid er farlig hver gang de angriper...det skjer noe hele tiden selvom jeg strammer opp bak, og spiller mer defensiv...spillere gjør feil...tabber ofte...Noen som har noen svar? Jeg har lyst å spille dette spillet men mister lysten når dette skjer hver gang. Jeg tåler å tape når motstanderen spiller bra og eier meg, men er irriterende når du gjør egentlig alt rett på forberedelser og på taktikk og du merker du har ballen mest...men kommer det en kontring eller et hjørnespark så scorer de med engang på de sjangsene der...#oppgitt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg trenger forslag til målvakt og høyreback som går rett inn i førsteelleveren til Liverpool. Er ikke så lett å finne noen til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Spilte bedre denne sesongen, men det gjorde Bayern også. Var neck on neck helt til slutten gitt xD

Nesten helt lik sesong som forrige. Vant ligaen og cupen. Enklere motstand denne gangen med Frankfurt.

Slått ut av Europa League av Porto i semien, jaja. Får se om jeg får penger til nye spillere. Har et ungt og fint lag, trenger bare den siste stjernespissen og klasseforsvarer, men vanskelig å finne 3 gode tyske spisser xD

Edit: Glemte av VM. Vant en thriller finale mot Spania. 3-2 etter 90 og de scorer 2 min på overtid. Så setter Müller inn seiersmålet 1 min på overtid av ekstraomgangene! Wuu

Kruse toppscorer med 9! mål. Draxler helt sensasjonell med 8.93 average! En spiller jeg aldri kommer til å få råd til xD

Neuer beste keeper, ingen shocker det.

post-262771-0-83735600-1422056680_thumb.jpg

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Etter en lengre pause, har jeg nå funnet motivasjon til å begynne på et nytt game. Valget falt på Nottm Forest, mye på grunn av deres stolte tradisjon, til dels også på grunn av Assombalonga. Med 62,5 mill i overgangsbudsjett har jeg hentet inn årets Championship-yndling Matt Ritchie, og vår alles Martin Ødegaard. Noen andre som har gode erfaringer med Forest?

Tar gjerne imot tips til lure signeringer

Lenke til kommentar

Etter en lengre pause, har jeg nå funnet motivasjon til å begynne på et nytt game. Valget falt på Nottm Forest, mye på grunn av deres stolte tradisjon, til dels også på grunn av Assombalonga. Med 62,5 mill i overgangsbudsjett har jeg hentet inn årets Championship-yndling Matt Ritchie, og vår alles Martin Ødegaard. Noen andre som har gode erfaringer med Forest?

Kanon! Jeg vurderer å gjøre en save med Nottm Forest jeg også! Blir mange kamper da men tror det kan bli bra:) Hva er forventningene fra styret da?

Lenke til kommentar

Kanon! Jeg vurderer å gjøre en save med Nottm Forest jeg også! Blir mange kamper da men tror det kan bli bra:) Hva er forventningene fra styret da?

Sikre play-off. Burde være et greit nok mål i seg selv. Jeg sikter enda høyere, men frykter at bredden kan bli utslagsgivende utover 46 ++ kamper.

Lenke til kommentar

Sikre play-off. Burde være et greit nok mål i seg selv. Jeg sikter enda høyere, men frykter at bredden kan bli utslagsgivende utover 46 ++ kamper.

Ja hehe, blir en utfordring, du får oppdatere underveis da:) lyst å høre hvordan det går etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...