Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015

Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Skal sies at jeg endret litt på instruksene før kampen mot Liverpool. Skjønte at det ble helt suicide med enkelte instrukser.Har brukt mange forskjellige instrukser siste kampene for å finne det som passer.

Mange kamper som jeg sitter med en bi-smak selv om jeg vinner. Spiller liksom mye "Drillo-fotball" til tider. Altså lemper ballen opp mot spissen og/eller vingene (de taper selvsalgt hodeduellen) og deretter henger aldri spillerne mine med i rommet mellom 16 meteren og midtsirkelen(midtbanespillerene dekker altså nada med rom). Når de ikke finner noe annet spillemuligheter ender det som regel på den måten der..

Målet er å spille litt tiki-taka fotball slik som Barca. Med mye en-touch pasninger. Vil ikke spille "lompefotball" uten mål og mening. Men også som nevnt prøve å være habile bakover.

Jeg har spillere på laget slik at det bør ligge rette for spille fin fotball. Halilovic, Savitskiy, Coman, Munir, Piatti osv.

Endret av VaporHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tenker dere om å bruke 4-2-3-1 som hjemmeformasjon og 4-4-1-1 som borteformasjon? Er det ikke en viss fare for at de blir litt for like?

Jeg planlegger å bruke 4-4-1-1 mot antatt sterkere motstand da med kontringer på vingene. De to sentrale midtbanespillerne blir mest sannsynlig ballvinnende midtbanespiller (D) og dyptliggende playmaker (S).

Hvordan blir det da om jeg kjører spissen som måltyv?

PS: Eventuellt to ballvinnende midtbanespillere, hva tror dere funker best? Jeg tenker å bruke den offensive midtbanespilleren som en fremskutt playmaker så da blir det vel litt skjæringer med en dyptliggende også?

PPS: Eeeeeller kanskje den offensive playmakeren skal spille som nettopp offensiv midtbanespiller.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Haha, fy faen! Så på muligheten for å bytte ut Debuchy med Mattia De Sciglio og fikk godkjent et ok bud på rundt £20 mill pluss Debuchy. De Sciglio er 24 år og tjener rundt £30k per uke i Milan. Lønnskrav? £250k per uke, pluss helt ville bonuser og £15 mill sign-on-fee...

Glem det! £250k er forøvrig nesten hundre tusen mer i uka enn det Mesut Özil tjener!

Lenke til kommentar

Startet ny save med Everton (<3) igjen. Prøver en ny taktikk med 3 AM og en spiss. Baines og Coleman som wingbacker ofc. Fungerer så det suser.

Solgte Mirallas for han passer ikke inn i systemet til Chelsea for 250 mill kr så hadde noe å rutte med første sesong.

Kjøpte Balanta fra River men de ville låne han første sesongen så sa det var greit.

Hentet Andres D'Alessandro som en nøderstatter for Barkley som starter skadet, han har alltid vært god i FM og skuffer ikke i denne heller. Herjer.

Siste kjøp var Fred fra Shakhtar. Fikk han overraskende billig bare 105 mill og han herjer. 7.65 på 6 kamper.

Laget spiller veldig bra sammen, weakpoint er på 2xMC der jeg bruker Barry Gibson McCarthy og Osman. Alle er mje spillere, der jeg kommer til å forsterke neste år (eller januan vinduet)

Er ubeseriet til nå. 6-0-0 premier league (hårete win mot City, 3-2. Ledet 3-0 etter pause total overspilte dem, men var helt omvendt 2dre omgang) (også total utspilte tottenham i 3-0 win) vant 5-0 mot wolfsburg og 3-1 mot wolves i ligacup med b© lag

Lover bra dette!

Åja prøvde å kjøpe Ødegaard men han ville ikke. Kan hende han liker Liverpool for mye men ville ikke engang diskutere kontrakt :p

Lenke til kommentar

Herrera bruker jeg som indreløper i 3-manns midtbane .

Vidal og herrera som indreløpere, carrick som vandrende playmaker.

Mata er solgt

Lucas Romero da? :) han storspiller på mittbanen min, men ikke som vandrende playmaker da :)

Lenke til kommentar

Mata er solgt

Vil du vise meg hvordan du setter opp den taktikken? :)

Har 2 formasjoner jeg bytter på, du kan vell se de i vedlegg :)

post-220216-0-69311300-1420929946_thumb.jpg

post-220216-0-30916500-1420929975_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mata er solgt

Vil du vise meg hvordan du setter opp den taktikken? :)

Har 2 formasjoner jeg bytter på, du kan vell se de i vedlegg :)

Takk :) Har du innstrukser på hver enkelt spiller? :) hva laginnstrukser bruker du? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...