Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

 

 

Jeg ser ikke helt realismen i at jeg valgte å avslå en samtale for å diskutere kontrakt for heller å tilby han kontrakt, skal få hele lagmoren til å falle som en stein. Hvis det er så viktig med interaksjon i spillet, burde jeg også hatt muligheten til å snakke med Markovic de ukene mellom kontraktstilbudet og da jeg fikk sparken.

 

Hvis interaksjonsdelen er halvferdig, bør de la være å ha den med.

Hvorfor du takket nei til en samtale forstår jeg ikke, er jo bare si til spilleren at du blir å tilby han kontakt, enn å avvise han i døra. Veldig realistisk at han blir forbanna da. Kommunikasjon er viktig for lagmoralen i FM. Og hvis resten av troppen anser Markovic som en viktig spiller, så er det ikke rart de blir forbanna samtidig.
Jeg takket nei fordi jeg heller valgte å tilby ny kontrakt. Greit de blir forbanna, men da bør jeg ha muligheten til å snakke med dem om det. Der er problemet.

 

Og det er litt uheldig å få fyken når Liverpool endelig har fått en PL-tittel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ødegård kommer til å bli god:

 

post-369195-0-58979800-1419463711_thumb.jpg

 

Snakker vi beste stoppertalentet i spillet? Kjøpt for 70 mill etter 1 sesong.

 

post-369195-0-99457000-1419463900_thumb.jpg

 

Rykket opp første sesong med Norwich, og hadde jævlig bra økonomi egentlig. Mye i balanse først året så fikk en del i overgangsbudsjett. Styrket laget enormt etter at jeg rykket opp (vant serien med et par poeng ned til 2.). Brukte et egentlig litt gamey triks, i at jeg prøver å tilby så lite som mulig i betaling nå, og maksimere summen i månedelige avkastninger over 48 måneder. Dermed kan jeg handle inn spillere for minst det dobbelte av hva jeg egentlig kunne (men får jo også mindre å rutte med de neste sesongene).

 

Byttet noe slikt som 2/3 deler av laget når jeg rykket opp (fikk solgt flere spillere for 60-100 mill), og kjørte en latterlig defensiv taktikk (3 stoppere, to densive midtbanespillere og wingbacker). Noe som fungerte jævlig bra, særlig i første del av sesongen. Var oppe på førsteplass i type november, men endte til slutt på 4. plass, noe som betyr Champions League. Det jeg fant litt rart, var at England hadde seks lag med.

 

Så langt synes jeg FM har vært overraskende enkelt.

Lenke til kommentar

Har nettopp feiret nyttår og kalenderen viser 2017. Manchester United er i rute til å ta sin tredje strake PL-tittel.

 

Trikser og mikser veldig med taktikken utifra hva jeg har tilgjengelig, men har i hovedsak spilt bred eller smal 4-2-3-1. Smal 4-1-2-1-2 har også vært brukt i kamper mot god motstand. Har vært særdeles aktiv på markedet for å få hentet inn unge og lovende erstattere for en rekke overflødige spillere som presterer halvparten så bra, men hever dobbelt så mye i lønn.

 

Sesong 1:

 

Overganger:

 

 

Inn:

Matteo Darmian (Torino) - £7,25M

Youri Tielemans (Anderlecht) - £12,5M

Memphis Depay (PSV) - £19,25M

Danilo (Porto) - £9M

Pione Sisto (Midtjylland) - £3,4M

Lucas Romero (Velez Sarsfield) - £7,25M

Eder Balanta (River Plate) - £7,75M

Martin Ødegaard (Godset) - £100K

 

Ut:

Anderson (Crystal Palace) - £5,5M

Ashley Young (Spurs) - £7,25M

Darren Fletcher (Soton) - £4,3M

Antonio Valencia (Newcastle) - £11,5M (i januar)

 

 

 

Selger unna to ubrukelige midtbanespillere i Anderson og Fletcher, som begge går for ca. 10 ganger mer enn de egentlig er verdt. Synd å måtte gi slipp på en veteran som Fletcher, men fyren har gått ut på dato. Får også inn en god sum for Ashley Young. Alle pengene som kom inn om sommeren brukes til å forsterke, mens salget av Valencia i januar balanserer regnskapene som var i ferd med å bli litt vel røde.

 

Jeg henter Danilo som et alternativ til skadeutsatte Rafael. I tillegg kommer Darmian inn som en "back-of-all-trades" som kan bekle både venstre og høyre side, i og med at det kun er Shaw og til dels Rojo som kan spille venstreback. Backproblemet er med andre ord løst i en håndvending, uten at det kostet mer enn £16 millioner pund. Balanta er mannen "alle" kjøper, og med stopperproblemene til virkelighetens United friskt i minne kan ikke jeg gjøre annet enn å kaste meg på bølgen.

 

Midtbaneterrier Lucas Romero går rett inn på laget som dynamisk midtbaneterrier ved siden av Ander Herrera. Carrick, Blind, Fellaini og Tielemans sørger for god dekning på midten, og midtbanen som for noen måneder siden ble latterliggjort er plutselig meget solid. Med Young ute av troppen før sesongstart er Valencia og di Maria de eneste rene vingene, så Depay hentes inn som førstevalg på venstreving, mens stortalentet Pione Sisto kjøpes inn som cover for begge vingene, først og fremst fordi han er grisebillig i forhold til hva man får.

 

Sesongen:

Med Falcao, Rooney og van Persie på topp sitter målene løst i alle kampene. Van Persie befestet seg raskt som den mest målfarlige av trioen og endte sesongen med smått utrolige 39 mål og 9 assists på kun 29 kamper. Falcao var også i storslag og fikk nettsus 29 ganger på 32 kamper, med 4 målgivende oppå der igjen. Det var med andre ord ikke plass til Rooney som spiss, så han fikk en skapende rolle sammen med Mata og Januzaj bak spissen og bidro med sitt der.

 

Årets gjennombrudd var derimot Depay, som fra sin venstreving leverte en sesong som kan minne om en viss portugisers fantastiske 06/07-sesong. Med tallet 19 som fasit i både mål- og assistprotokollen viste nederlenderen at han kan både kan servere og spise middagen. Pione Sisto viste også talent og dasket inn 12 mål og 11 målgivende i løpet av sesongen. Lucas Romero ble kjapt den beste midtbanespilleren på laget og sørget gang etter gang for at United tok full kontroll over kampene. Argentineren poppet også opp med et 19 målpoeng i løpet av sesongen, som slettes ikke er dumt for en ballvinnende midtbanespiller.

 

Sesongen endte med ligagull og seier i FA Cup og Capitol One Cup, men Chelsea flekket i aller høyeste grad tenner, og holdt følge til målstreken i ligaen. Med Champions League tilbake på kalenderen neste sesong kan min karriere i United endelig begynne på ordentlig.

 

 

Sesong 2:

 

Overganger:

 

 

Inn:

Tomas Martinez (River Plate) - £4,8M

Gabriel Barbosa (Santos) - £7,75M (pluss en masse til tredjepartseier)

Alex Sandro (Porto) - £19,25M

Roberto Pereyra (Juventus) - gratis

Kenroy Barnes (West Ham) - £875K (regen)

Stefano Bugari (Parma) - £12,5M (regen)

Adrian Fanjul (Sporting Gijon) - £3,3M (regen)

Jonathan Tah (Hamburg) - £21M

Emil Solberg (Häcken) - £1,2M (regen)

Marco Verratti (PSG) - £20M + Daley Blind (i januar)

Mario Götze (Bayern) - £28M (i januar)

 

Ut:

Marouane Fellaini (Spurs) - £17M

Wilfried Zaha (Lyon) - £14,5M

Michael Carrick - utgått kontrakt

Ben Amos - utgått kontrakt

Matteo Darmian (Real Madrid) - £21M

Nani (Leverkusen) - £13,5M

Jonny Evans (Soton) - £9M

Tom Cleverley (Juventus) - £12,75M (i januar)

Daley Blind (PSG) - byttet mot Verratti (i januar)

Pione Sisto (Barca) - £25M (i januar)

 

 

 

I det andre sommervinduet får jeg virkelig merke fordelene av å hore seg ut til alle som er villige. Sponsorinntektene flyr inn, uten at det er nok til å realisere mine planer. Penger må inn, og først ut er Carrick og Fellaini, to reserver på midtbanen. Blind, Romero og Herrera har vært førstevalg gjennom hele sesongen og Pereyra kommer inn gratis. Det er rett og slett ikke plass til dem, og pengene fra salget av Fellaini kommer godt med. Carrick er misfornøyd med lite spilletid og forlater klubben uten å ville inngå i kontraktsforhandlinger. Sånn får det bare være. Dette toget venter ikke på noen.

 

Jonny Evans var svakeste ledd i midtforsvaret og blir sendt ut døra til fordel for unge og lovende Jonathan Tah, som ikke vil klage på lite spilletid med det første, og som har et langt større potensiale enn Evans. Darmian blir hentet av Real Madrid for det tredobbelte av hva jeg betalte for han. Med tanke på at han var stallfyll til å begynne med takker jeg for profitten og setter han på flyet til Madrid. Salget av Evans og Darmian betyr derimot at Rojo får langt mer ansvar i midtforsvaret, som gjør Shaw til eneste venstreback. Alex Sandro løser det problemet og vel så det.

 

Spennende er det også at megatalentet Barbosa ankommer Old Trafford. Tiden er derimot ikke moden for at Barbosa får minutter på førstelaget, til tross for Falcaos hjemreise til Monaco, og Borussia Mönchengladbach låner brassen ut sesongen. Den som skal fylle hullet etter nevnte Falcao er ingen ringere enn tidenes mest overvurderte måltyv på FM noensinne, Chicharito. Og eventyrlige RvP, selvfølgelig.

 

Halvveis i sesongen begynner Blind å furte når PSG viser sin interesse. PSG har allerede luktet på Lucas Romero i sommeren, som til syvende og sist resulterte i et bud på svimlende £54 millioner. Jeg var derimot både iskald og steinhard og takket nei. Et halvt år senere skulle de tydeligvis ha det nest beste og fikk snudd hodet til Blind. Jeg slår to fluer i en smekk og henter Verratti fra Paris. Jeg får den beste spilleren ut av byttehandelen, men pengesummen jeg må ut med i tillegg er noe høy. Det henter jeg derimot inn igjen ved å selge Tom Cleverley til Juventus og Pione Sisto til Barca Etter kun halvannen sesong henter jeg inn £21,5 millioner i fortjeneste på Sisto. Da er det like greit å spandere en liten godbit på seg selv. En lite fornøyd Mario Götze har fått nok av Bayern og hentes for latterlig lave £28 millioner.

 

 

Sesongen:

Vi vant ligaen for andre året på rad, men Chelsea holdt igjen følge urovekkende lenge. En seier i sekspoengskampen mot Londons blåeste lag avgjør tittelkampen i min favør i månedsskiftet april/mai. Chicharito og van Persie måker ballen i mål på bestilling og ender på rundt 85 nettkjenninger til sammen, mens Memphis Depay går over i en mer kreativ rolle, som ender med 36 målgivende for sesongen og utmerkelsen World Player of the Year. Angel Di Maria på høyrevingen er ikke stort dårligere, og det er ikke Juan Mata heller, som begge ender på ca. 25 målgivende og 15 mål. Skåret i gleden er Chicharito, som ikke føler seg verdsatt. Når agenten nekter å snakke penger kommer Inter på banen og forhandler frem en gratis overgang etter sesongslutt. Minst én kanonspiss må hentes til sommeren. Ellers henger ligatittel nummer tre i en tynn tråd.

 

For alt ligaen er verdt er siktet mitt først og fremst rettet mot Europa. I Champions League vinner vi gruppa mot Red Bull Salzburg, Galatasaray og Juventus, til tross for tap borte mot rødoksene og uavgjort mot Galatasaray på Old Trafford. I utslagsrundene maltrakterer vi først Porto 13-1 sammenlagt etter en meget solid 9-0-seier hjemme, hvor Robin van Persie puttet fem og serverte to. Deretter venter Roma i kvarten. Tavla ender på 5-0 i hjemmekampen, mens vi taper 3-2 borte i en kamp hvor blant annet Ødegaard får smake på europeisk fotball. I semien begynner motstanden å bli hard. Barcelona feies av banen på fortet vårt i Manchester med 3-1 i sekken, mens kampen på Camp Nou ender 2-2.

 

Finalen er en trist affære. Etter to sesonger med den mest forrykende angrepsfotballen England har sett møter vi våre overmenn i Real Madrid, eller rettere sagt, overmann, for det er bare Cristiano Ronaldo det handler om i finalen. Robin van Persie scorer oppskriftsmessig det første målet, før det helhvite maskineriet får kommet ordentlig i gang, men etter det starter Ronaldo-showet. Kampen ender 1-3, og Ronaldo scorer to, men faktum er at det kunne blitt mer. Mye mer. Kampen var nærmere 1-6 enn 2-3 og jeg aksepterer et fortjent nederlag.

 

Etter et slikt tap er det bare en ting på agendaen. Vi må forsterke mer. Som sagt, dette toget venter ikke på noen.

 

Mer følger...

Endret av Stonemeister
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kom over noe litt merkelig på min Liverpool save. Fikk den vanlige "board set initial budgets" meldingen, bare at den dukket opp i slutten av mars ingame. Noen som har opplevd å få den såpass tidlig? Må da være en bug?

 

Det som gjorde det ekstra rart var at de skrudde opp lønnsbudsjettet noe voldsomt, fra ca. 21 mill (NOK) til hele 33 mill (NOK), og satte transferbudsjettet til 400 mill (NOK). Meget spesielt med tanke på det forrige lønnsbudsjettet og ikke minst det faktum at klubben per dags dato er 170 mill (NOK) i minus. Greit nok at jeg gjør det bra, har spilt 32 kamper i PL og har vunnet 26 av dem, ennå ikke tapt. Men det var da en voldsom økning..

Lenke til kommentar

Fantastisk skrevet :) hva taktikk spiller du? :) mulig å legge ut taktikk filen din så vi kunne fått lastet den ned å evt testet mesterverket ditt? :)

 

Har nettopp feiret nyttår og kalenderen viser 2017. Manchester United er i rute til å ta sin tredje strake PL-tittel.

 

Trikser og mikser veldig med taktikken utifra hva jeg har tilgjengelig, men har i hovedsak spilt bred eller smal 4-2-3-1. Smal 4-1-2-1-2 har også vært brukt i kamper mot god motstand. Har vært særdeles aktiv på markedet for å få hentet inn unge og lovende erstattere for en rekke overflødige spillere som presterer halvparten så bra, men hever dobbelt så mye i lønn.

 

Sesong 1:

 

Overganger:

 

 

Inn:

Matteo Darmian (Torino) - £7,25M

Youri Tielemans (Anderlecht) - £12,5M

Memphis Depay (PSV) - £19,25M

Danilo (Porto) - £9M

Pione Sisto (Midtjylland) - £3,4M

Lucas Romero (Velez Sarsfield) - £7,25M

Eder Balanta (River Plate) - £7,75M

Martin Ødegaard (Godset) - £100K

 

Ut:

Anderson (Crystal Palace) - £5,5M

Ashley Young (Spurs) - £7,25M

Darren Fletcher (Soton) - £4,3M

Antonio Valencia (Newcastle) - £11,5M (i januar)

 

 

 

Selger unna to ubrukelige midtbanespillere i Anderson og Fletcher, som begge går for ca. 10 ganger mer enn de egentlig er verdt. Synd å måtte gi slipp på en veteran som Fletcher, men fyren har gått ut på dato. Får også inn en god sum for Ashley Young. Alle pengene som kom inn om sommeren brukes til å forsterke, mens salget av Valencia i januar balanserer regnskapene som var i ferd med å bli litt vel røde.

 

Jeg henter Danilo som et alternativ til skadeutsatte Rafael. I tillegg kommer Darmian inn som en "back-of-all-trades" som kan bekle både venstre og høyre side, i og med at det kun er Shaw og til dels Rojo som kan spille venstreback. Backproblemet er med andre ord løst i en håndvending, uten at det kostet mer enn £16 millioner pund. Balanta er mannen "alle" kjøper, og med stopperproblemene til virkelighetens United friskt i minne kan ikke jeg gjøre annet enn å kaste meg på bølgen.

 

Midtbaneterrier Lucas Romero går rett inn på laget som dynamisk midtbaneterrier ved siden av Ander Herrera. Carrick, Blind, Fellaini og Tielemans sørger for god dekning på midten, og midtbanen som for noen måneder siden ble latterliggjort er plutselig meget solid. Med Young ute av troppen før sesongstart er Valencia og di Maria de eneste rene vingene, så Depay hentes inn som førstevalg på venstreving, mens stortalentet Pione Sisto kjøpes inn som cover for begge vingene, først og fremst fordi han er grisebillig i forhold til hva man får.

 

Sesongen:

Med Falcao, Rooney og van Persie på topp sitter målene løst i alle kampene. Van Persie befestet seg raskt som den mest målfarlige av trioen og endte sesongen med smått utrolige 39 mål og 9 assists på kun 29 kamper. Falcao var også i storslag og fikk nettsus 29 ganger på 32 kamper, med 4 målgivende oppå der igjen. Det var med andre ord ikke plass til Rooney som spiss, så han fikk en skapende rolle sammen med Mata og Januzaj bak spissen og bidro med sitt der.

 

Årets gjennombrudd var derimot Depay, som fra sin venstreving leverte en sesong som kan minne om en viss portugisers fantastiske 06/07-sesong. Med tallet 19 som fasit i både mål- og assistprotokollen viste nederlenderen at han kan både kan servere og spise middagen. Pione Sisto viste også talent og dasket inn 12 mål og 11 målgivende i løpet av sesongen. Lucas Romero ble kjapt den beste midtbanespilleren på laget og sørget gang etter gang for at United tok full kontroll over kampene. Argentineren poppet også opp med et 19 målpoeng i løpet av sesongen, som slettes ikke er dumt for en ballvinnende midtbanespiller.

 

Sesongen endte med ligagull og seier i FA Cup og Capitol One Cup, men Chelsea flekket i aller høyeste grad tenner, og holdt følge til målstreken i ligaen. Med Champions League tilbake på kalenderen neste sesong kan min karriere i United endelig begynne på ordentlig.

 

 

Sesong 2:

 

Overganger:

 

 

Inn:

Tomas Martinez (River Plate) - £4,8M

Gabriel Barbosa (Santos) - £7,75M (pluss en masse til tredjepartseier)

Alex Sandro (Porto) - £19,25M

Roberto Pereyra (Juventus) - gratis

Kenroy Barnes (West Ham) - £875K (regen)

Stefano Bugari (Parma) - £12,5M (regen)

Adrian Fanjul (Sporting Gijon) - £3,3M (regen)

Jonathan Tah (Hamburg) - £21M

Emil Solberg (Häcken) - £1,2M (regen)

Marco Verratti (PSG) - £20M + Daley Blind (i januar)

Mario Götze (Bayern) - £28M (i januar)

 

Ut:

Marouane Fellaini (Spurs) - £17M

Wilfried Zaha (Lyon) - £14,5M

Michael Carrick - utgått kontrakt

Ben Amos - utgått kontrakt

Matteo Darmian (Real Madrid) - £21M

Nani (Leverkusen) - £13,5M

Jonny Evans (Soton) - £9M

Tom Cleverley (Juventus) - £12,75M (i januar)

Daley Blind (PSG) - byttet mot Verratti (i januar)

Pione Sisto (Barca) - £25M (i januar)

 

 

 

I det andre sommervinduet får jeg virkelig merke fordelene av å hore seg ut til alle som er villige. Sponsorinntektene flyr inn, uten at det er nok til å realisere mine planer. Penger må inn, og først ut er Carrick og Fellaini, to reserver på midtbanen. Blind, Romero og Herrera har vært førstevalg gjennom hele sesongen og Pereyra kommer inn gratis. Det er rett og slett ikke plass til dem, og pengene fra salget av Fellaini kommer godt med. Carrick er misfornøyd med lite spilletid og forlater klubben uten å ville inngå i kontraktsforhandlinger. Sånn får det bare være. Dette toget venter ikke på noen.

 

Jonny Evans var svakeste ledd i midtforsvaret og blir sendt ut døra til fordel for unge og lovende Jonathan Tah, som ikke vil klage på lite spilletid med det første, og som har et langt større potensiale enn Evans. Darmian blir hentet av Real Madrid for det tredobbelte av hva jeg betalte for han. Med tanke på at han var stallfyll til å begynne med takker jeg for profitten og setter han på flyet til Madrid. Salget av Evans og Darmian betyr derimot at Rojo får langt mer ansvar i midtforsvaret, som gjør Shaw til eneste venstreback. Alex Sandro løser det problemet og vel så det.

 

Spennende er det også at megatalentet Barbosa ankommer Old Trafford. Tiden er derimot ikke moden for at Barbosa får minutter på førstelaget, til tross for Falcaos hjemreise til Monaco, og Borussia Mönchengladbach låner brassen ut sesongen. Den som skal fylle hullet etter nevnte Falcao er ingen ringere enn tidenes mest overvurderte måltyv på FM noensinne, Chicharito. Og eventyrlige RvP, selvfølgelig.

 

Halvveis i sesongen begynner Blind å furte når PSG viser sin interesse. PSG har allerede luktet på Lucas Romero i sommeren, som til syvende og sist resulterte i et bud på svimlende £54 millioner. Jeg var derimot både iskald og steinhard og takket nei. Et halvt år senere skulle de tydeligvis ha det nest beste og fikk snudd hodet til Blind. Jeg slår to fluer i en smekk og henter Verratti fra Paris. Jeg får den beste spilleren ut av byttehandelen, men pengesummen jeg må ut med i tillegg er noe høy. Det henter jeg derimot inn igjen ved å selge Tom Cleverley til Juventus og Pione Sisto til Barca Etter kun halvannen sesong henter jeg inn £21,5 millioner i fortjeneste på Sisto. Da er det like greit å spandere en liten godbit på seg selv. En lite fornøyd Mario Götze har fått nok av Bayern og hentes for latterlig lave £28 millioner.

 

 

Sesongen:

Vi vant ligaen for andre året på rad, men Chelsea holdt igjen følge urovekkende lenge. En seier i sekspoengskampen mot Londons blåeste lag avgjør tittelkampen i min favør i månedsskiftet april/mai. Chicharito og van Persie måker ballen i mål på bestilling og ender på rundt 85 nettkjenninger til sammen, mens Memphis Depay går over i en mer kreativ rolle, som ender med 36 målgivende for sesongen og utmerkelsen World Player of the Year. Angel Di Maria på høyrevingen er ikke stort dårligere, og det er ikke Juan Mata heller, som begge ender på ca. 25 målgivende og 15 mål. Skåret i gleden er Chicharito, som ikke føler seg verdsatt. Når agenten nekter å snakke penger kommer Inter på banen og forhandler frem en gratis overgang etter sesongslutt. Minst én kanonspiss må hentes til sommeren. Ellers henger ligatittel nummer tre i en tynn tråd.

 

For alt ligaen er verdt er siktet mitt først og fremst rettet mot Europa. I Champions League vinner vi gruppa mot Red Bull Salzburg, Galatasaray og Juventus, til tross for tap borte mot rødoksene og uavgjort mot Galatasaray på Old Trafford. I utslagsrundene maltrakterer vi først Porto 13-1 sammenlagt etter en meget solid 9-0-seier hjemme, hvor Robin van Persie puttet fem og serverte to. Deretter venter Roma i kvarten. Tavla ender på 5-0 i hjemmekampen, mens vi taper 3-2 borte i en kamp hvor blant annet Ødegaard får smake på europeisk fotball. I semien begynner motstanden å bli hard. Barcelona feies av banen på fortet vårt i Manchester med 3-1 i sekken, mens kampen på Camp Nou ender 2-2.

 

Finalen er en trist affære. Etter to sesonger med den mest forrykende angrepsfotballen England har sett møter vi våre overmenn i Real Madrid, eller rettere sagt, overmann, for det er bare Cristiano Ronaldo det handler om i finalen. Robin van Persie scorer oppskriftsmessig det første målet, før det helhvite maskineriet får kommet ordentlig i gang, men etter det starter Ronaldo-showet. Kampen ender 1-3, og Ronaldo scorer to, men faktum er at det kunne blitt mer. Mye mer. Kampen var nærmere 1-6 enn 2-3 og jeg aksepterer et fortjent nederlag.

 

Etter et slikt tap er det bare en ting på agendaen. Vi må forsterke mer. Som sagt, dette toget venter ikke på noen.

 

Mer følger...

Fantastisk skrevet :) mulig å legge ut taktikk filen din så vi kunne fått lastet den ned å evt testet mesterverket ditt? :)

Endret av Rbk89
Lenke til kommentar

Førsteinntrykk av årets versjon. WOW. Etter siste patch ble spillet mye 'smudere' og små feil ble luket ut. I skrivende stund viser datoen 16 november 2019.

Valget falt på Marseille, et lag bestående av et lass med spennende fremadstormende fotballspillere, som var klare for å henstille seg under jernhånden til Mr. Henriksen.

 

SESONG 1 Mandana
Dja-Djedje -- Balanta--Doria -- Mendy
Ut: Romero
Nicolas Nkoulou - 250 mill Tielemans -- Imbula
Payet Thauvin
Inn: Batshuayi
Lucas Romero - 95 mill
Youri Tielemans - 100 mill
Eder Balanta - 75 mill

 

Som en følge av høy interesse valgte jeg å selge Nkoulou i første vindu til en grei pris. Forsterket med- i mine øyne - tre av de største talentene på spillet.

 

Oppsummering 1. sesong:
-2. plass i serien (poenget bak Monaco)
-Seier i Cupen

 

SESONG 2: Mandana

Stones -- Balanta--Doria -- Mendy

Ut: Romero

Andre Pierre-Gignac - 80 mill Tielemans -- Imbula
Mario Lemina - 50 mill Payet Thauvin
Alaixys Romao - 50 mill Podolski

 

Inn:
John Stones - 200 mill
Kurt Zouma - Lån
Lukas Podolski - Lån
Sebastian Giovinco - Gratis

 

Oppsummering 2. sesong:

- 1.plass Ligue 1
- Seier i Cupen
- Finaletap i Ligacupen
- Tap i 'Charity Shield' mot Monaco
- Kvartfinaletap mot PSG i Champions League

SESONG 3: Mandana

Stones -- Balanta--Doria -- Mendy

Ut: Romero

Thauvin - 275 mill (tvangssalg fra styret :hrm: ) Tielemans -- Coman
Rod Fanni - 25 mill Payet Depay
Jeremy Morel - 15 mill ZIVKOVIC (37 mål !!)
Michy Batshuayi - 100 mill

 

Inn:
Richairo Zivkovic - 175 mill (ANBEFALES ALLE)
Kingsley Coman - 120 mill
Memphis Depay - Lån
James Wilson - Lån (25 mål)

 

Oppsummering 3. sesong:
- 1.plass Ligue 1
- Seier i Cupen (tredje år på rad)
- Finaletap i Ligacupen (Monaco)
- Seier i Champions League !!!
- Tap i 'Charity Shield' mot Monaco

 

SESONG 4: Few

Stones -- Balanta--Doria -- Davies

Ut: Gustavo--Romero
Payet --- Coman --- Depay Zivkovic

Inn:
James Few (regen, fireogenhalvstjerne, keeper) - 175 mill
Ben Davies - Lån
Memphis Depay - Lån
Luiz Gustavo - Lån
Kurt Zouma - Lån

Oppsummering 4. sesong:
- Seier i Ligue 1
- Finaletap i Cupen (LOSC)
- Seier i Ligacupen
- Åttendelsfinaletap mot Man City (6-7 sammenlagt :confused: )
- Seier i 'Charity Shield' mot PSG
- Seier i Supercupen mot Real Madrid
- Seier i VM for klubblag

 

Karrieren i Marseille er en av de beste og mest givende savene jeg noensinne har spilt, og det manglet ikke på trofeer da disse regnet inn hvert år. Likevel følte jeg at nok var nok etter fire sesonger. Jeg sa opp jobben midt i juni, på jakt etter ny jobb...

Bayern var interesserte, men ansatte Roberto Mancini. Valgte falt da på Frankrike, som hadde slitt stort siste året, og var på søken etter en ung manager etter VM-fiaskoen.

Sålangt har jeg vunnet Nations League (??) mot Spania, og har i skrivende stund kvalifisert Les Bleus til EM. Jeg sier opp etter EM, uansett resultat, da landslag er preget av laaaaaange og kjedelig pauser

 

Hvem neste klubb blir er det store spørsmålet. Fortsettelse følger ....

Lenke til kommentar

Har hentet Memphis til Arsenal igjen, og hentet han på betaen. Samme har skjedd begge gangene; Han har fått en helt latterlig formdupp med 2+ mnd hvor han spiller langt unner 7.0 rating i hver eneste kamp... Men når han er i form så er han en fryd å spille med. Kan spille spiss og!

Jeg bruker han som "brytende spiss" (Offansiv) på venstrakanten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...