Tullballj Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Solgte scooteren min her om dagen til en som ikke var myndig. Faren var med å skrev under på salgsmeldingen siden han ikke var 18 ennå. Fikk avslag på salgsmeldingen da begge foreldrene ikke hadde skrevet under. Stemmer dette? Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har aldri hørt at man må være myndig for å eie et motorkjøretøy, men det har kanskje med det å gjøre at en umyndig ikke kan stifte gjeld. Men er problemet verre enn at salgsmeldingen kan påføres en underskrift til og sendes inn på nytt? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Kjøper har reist til USA for en lengre periode med familien sin og jeg får ikke sagt opp forsikringen min på den i mens. De bor også et godt stykke unna meg. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Joda, leverer du inn skiltene, kan du si opp forsikringen. Kjøper han hente ut skiltene uten kostnad (innen to år, eller noe sånt). 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Grunnen til avslag er korrekt http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Omregistrering/under-18-%C3%A5r Når eieren er under 18 år, må salgsmeldingen underskrives av den mindreårige og alle vergene. Når eieren er under 12 år, skal bare vergene underskrive. Det finnes ingen nedre aldersgrense for å eie et kjøretøy. Storøien har for øvrig rett i det han sier, men de oppbevares bare i seks mnd, ikke to år. Nytt skilt koster uansett under en hundrelapp å kjøpe. (Beregnet ut fra at det koster 120 - 140 kroner for et sett til bil. Den har jo to skilt.) 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor begge foreldre/foresatte må skrive under. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor begge foreldre/foresatte må skrive under. Vet ikke hva grunnen er, men det gjør det i allefall vanskeligere for én forelder å sette barnet i gjeld. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 De blir ikke satt i gjeld hvis man ikke tar opp lån, eller hva tenker dere? Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Samme øyeblikk som forsikringsselskapet sender ut betalingskrav på forsikringspremien, har eieren av kjøretøyet gjeld Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Ok, men det står dumt forklart da. På salgsmeldingen på vognkortet står det ny eier og medeier. Burde stått noe mer om umyndige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå