Gå til innhold

Ligaens beste forsvarsspillere

Dapper Chap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zaba Cahill/Terry/Mertesacker/Kompany - Koscielny - Gibbs.

Ja, selvsagt har jeg Arsenal briller men Gibbs har sålangt denne sesongen vært ligaens beste VB by a long shot, holder han seg fit så kommer han til og spikre fast landslagplassen for seg selv ganske kjapt.
Når det gjelder mine 4 midtstoppere så er det ærlig talt fordi jeg ikke klarer og bestemme meg.

Mertesacker er treg, men en fantastisk leder og organisator. Viktigere for laget enn Koscielny selv om jeg ratter Koscielny høyest individuelt sett i ligaen. I det minste på toppnivå. Terry er for gammel og har alltid spilt for risky, har litt samme problemer som Vermaelen hadde i Arsenal bare ikke så åpenbart. At han ikke får flere røde kort er også et under, for det er få som takler styggere enn den mannen der. Cahill er kanskje den beste av de 4 akkurat nå mens Kompany egentlig ikke burde være med her men han har et veldig høyt toppnivå, men fy faen så mange blundere og dritt det kommer ut av City sitt forsvar. Like mye som i Arsenal, men hos oss sitter problemet hovedsaklig på ankeret da alle alternativ vi bruker der suger balle. Flamini alene har kosta oss 4 poeng sålangt, mot Spurs og City. Herrejesus.
Zabaleta er det eneste lyspunket i City sitt forsvar om dagen, verdens beste høyreback og litt til.

Endret av Big Tone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Baines? Seriøst? Er så glad han fikk spille for England i VM bare sånn at alle kunne se hvor dårlig han egentlig er defensivt! Helt utrolig. Slår gode innlegg og kommer med et fint frispark her og der, woohoo... ja ok. Men resten er jo dritdårlig. Takk Gud Moyes ikke klarte å lure han til å komme til oss sammen med Fellaini. 1 av 2 klarte han dessverre men tar heller det enn begge.

Endret av tc47
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Zabaleta-Kompany-Koscielny-Azpilicueta

Lurer svært på hvordan flere av dere mener Cahill er blant de to beste stopperne i PL. Passer bra inn i forsvaret til Chelsea, med deres gode defensive trygghet. John Terry er mye bedre til og med. Jagielka også.

Cahill er god på hodet, på dødballer, men er jo nesten helt krise når han blir isolert. Han blir heldigvis sjeldent det med Chelsea sitt solide og kompakte forsvar, men det har man sett gang på gang for England. Anser både Kompany, Koscielny, Jagielka, John Terry og Demichelis bedre. Mertesacker og Verthongen også om de spiller opp mot sitt beste, men begge har hatt dalende form. Er enig at Cahill-Terry er det beste stopperparet i Premier League, som diskusjonen i utgangspunktet var, men Cahill som forsvarsspiller er han for meg ikke blant de beste. Skal dog sies at han spiller på sine styrker, og gjør sjeldent unødvendige feil.

Vil gjerne høre hvorfor dere mener Cahill er så god.

Ble mye dissing av Cahill her nå, men synes hans lagkamerat Azpilicueta er knallgod. Ligaens beste 1 mot 1 og er ellers solid. Hvordan noen kan mene Gibbs(??) og Baines er bedre er uforstående for meg.

Ellers så er resten av forsvaret veldig sikkert. Zabaleta er i mine øyne verdens beste høyreback, og Kompany er mye bedre enn det folk mener. Ruser mye og er veldig dristig, men er såpass dominerende som spiller at det er latterlig.

Koscielny er dog ligaens feteste forsvarspiller i spillermåten på. Får han luket bort de unødvendige og klumsete taklingene og konsentrasjon i forsvaret kommer han til å bli den desidert beste stopperen i PL.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Koscielny er dog ligaens feteste forsvarspiller i spillermåten på. Får han luket bort de unødvendige og klumsete taklingene og konsentrasjon i forsvaret kommer han til å bli den desidert beste stopperen i PL.

Lenge siden han har gjort en klumsete takling nå. Tok enorme steg forrige sesong.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@cfthompson: Jagielka er så jævlig overrated...tabbe igjen av han som ledet til baklengs i EL i kveld. Og tabbe etter tabbe for England under VM. Og vært dårlig for Everton en god stund nå. Så helt out of place i VM, sammen med Baines. Mens Cahill var den eneste som så god ut av bakfireren.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...